Szinte minden héten van valamilyen okból kifolyólag pótlás a 3-as metró vonalán. Hiába történik ez ilyen gyakran, nagyon kevés fejlődést lehet látni ennek tükrében.
Kezdjük a pozitívummal, mert nem akarom, hogy úgy tűnjön, hogy állandóan csak a negatívumokkal foglalkozom. Sikerült odáig elérnünk, hogy a csatlakozó járatokon is bemondják a pótlást, így az ember könnyen értesülhet és átszervezheti az utazását.
Ám még mindig látok problémákat, amikkel lehetne valamit kezdeni. Először is a Nagyvárad tér állomáson uralkodó állapotokat említeném meg. Ilyen alkalmakkor ugyanis a teljes káosz uralkodik, már az állomás jellegéből adódóan is, mert az látszik, hogy nem ekkora forgalomra lett kitalálva. Hiába van több lépcső, mindenki a bejáratnál lévőn próbál meg közlekedni, s emiatt káosz alakul ki a lejáratnál. A BKV dolgozói pedig oldalról nézik az egészet.A hátsó lépcsőkhöz egy szűkös galéria vezet, de ez az esetek nagy részében teljesen üres.
Lenne egy ötletem. Mi lenne, ha a BKV dolgozói a nézelődés helyett beavatkoznának a megálló forgalmába, hogy lehessen is közlekedni? Két opció közül lehetne választani.
- A opció: A főlépcsőt a lefelé tartó forgalom számára tartanák fenn ilyen időszakban, míg a lentről felfelé jövők pedig a hátsó lépcsőkön és a galérián keresztül jutnának az állomás bejáratának azon részéhez, ahonnan közvetlenül tudnának ráfordulni az aluljáróból a felszínre vezető feljáróhoz. Így a folyamatos haladás biztosított lenne mindkét irányban, komolyabb problémák és dugók nélkül. A BKV dolgozói beavatkoznának lent a peronnál, hogy rátereljék az embereket a megfelelő lépcsőkre. Ezáltal a metrószinten egy egészséges, normális közlekedés alakulhatna ki.
- B opció a fordítottja. Amikor a felfelé haladóké lenne a főlépcső, a lefelé menőké pedig a hátsó lépcsők.
Én személy szerint az A opciót javasolnám, mivel így a metróról érkezők eloszlanának a galéria és a hátsó lépcsők területén és szépen, folyamatos haladással tudnák elhagyni a területet.
A másik problémás része a metrópótlásnak a Népliget-Nagyvárad tér közötti szakasz. itt az a probléma, hogy miután megállt a metrópótló busz a megállóban, nem tud egyenesen haladni az Üllői úton, hanem meg kell kerülnie a Fradi stadiont, majd közvetlenül a Nagyvárad tér megálló előtt kell kikanyarodnia. Ebből sűrűn vannak problémák, mivel a buszok feltorlódnak, s könnyen problémás helyzetet tudnak okozni. Ennek a problémának a megoldásához körülbelül 3x2 négyzetméteren kellene a járdaszigeteket módosítani. Mutatom:
Először is itt:
Másodszor és harmadszor pedig itt:
Ez olyan elhanyagolható költségvetési tétel lenne bárhol is, hogy még leírni is nevetséges. Ezzel meg lehetne spórolni, hogy egy egész környéket meg kelljen kerülnie a buszoknak. Ezzel pedig azt lehetne elérni, hogy gyorsabban odaérhetnének a buszok, ami miatt sűrűbben tudnák követni egymást anélkül, hogy újabbakat kellene forgalomba állítani. Gondolom nem kell megmagyaráznom, hogy ez miért jó mindenkinek.
Habár most még lehet felhozni kifogásokat, de ha beindul a 3-as metró felújítása, s ezt a szakaszt is pótolni kell majd, akkor elég valószínű, hogy kénytelenek lesznek ezt megcsinálni. De miért várjunk addig, ha van értelme?