Gombóc mondja

Budapesten sétálni? - II.rész

2015. július 28. - gomboc r2r

Az előző részben ott hagytam abba, hogy a sétálóutca-folyosó elér a Deák térre. Innen pedig folytatódik Budapest egyik legjobb helyen lévő útján. Jelenleg az Andrássy út 2x2 sáv autóútból, 2xfélsáv bicikliútból és 2x1 sáv parkolósávból, illetve 2x1 sáv gyalogjárdából épül fel. A főváros két forgalmas pontját köti össze, a Deák teret a Hősök terével. Az út alatt teljes hosszában közlekedik a Kisföldalatti, ami minden második utcánál megáll. Jelenleg az M3-asra menő autók forgalma befolyásolja az út forgalmát jelentős mértékben.

Az Andrássy útra a Deák térnél két irányból áramlanak az autók. Egyrészt a Lánchídon keresztül a Budáról érkezők, másrészt pedig a Kiskörút felől jövők. A Budáról érkezők száma pedig jelentősen megcsappan, ha a Lánchidat lezárjuk az autóforgalom elől, mert az Erzsébet híd felé fognak kerülni, s elkerülik az Andrássy utat.

Idegenforgalmi szempontból nagyon kiemelkedő szerepet tudna vállalni az Andrássy út, de jelenleg ez is belvárosi autópályaként üzemel. A Hősök tere a múzeumokkal, a színházak, az Opera, a múzeumok, az Oktogon és a Nagykörút - ahogy ezt is egyszer már a turizmussal és az élhető fővárossal már szóba hoztam - a kikapcsolódás központja lehetne. Nem csak a Városligetbe lehetne menni, hanem ide is lehetne jönni kicsit kikapcsolódni, egyet sétálni, leülni, gondolkodni, tanulni, aki amit szeretne. 

Ilyen is lehetne:

andrassy-mod.jpg

Andrássy út a Deák tér és az Oktogon között. Képzeljük el, a narancssárga a parkolósáv helyén a biciklisáv, mindkét oldalon. Olyan széles sáv, mint az autósoké. A citromsárga a két sáv széles járdát jelenti, ahol lehet gyalogolni, nézegelődni. A zöld pedig egy füvesített terület lenne, ahol virágosládák lennének kitéve, padok, hogy le lehessen ülni, de nem túl sűrűn, hogy akinek kedve van, az a fűbe heveredhessen le.

Az Andrássy út teljesen forgalommentessé válna, zajmentes, koszmentes lehetne, jó levegővel, egy zöld sáv húzódna a város szívében, nem kellene mindenkinek elmenni a Városligetig, csak itt tudna egy jó sétálni, ücsörögni. A turistáknak nem kellene a Kisföldalattin nyomorogniuk, ami forgalomcsökkenést ellensúlyoznák az ide közlekedők, itt lakók. Tiszta környezet, szép díszkivilágítás, a bulinegyed után lehetne valami vonzó Budapestben. Ha elég romantikusra sikerül, lehetne itt esküvőket tartani, sporteseményeket lehetne közvetíteni nagy ledfallal, piknikeket lehetne rendezni, végtelen módja lenne a kihasználásának. Osztálytalálkozók, sajtóesemények, kampányesemények, időszakos tárlatok, hogy a kisebb múzeumok is megismertethessék magukat a turistákkal. A városnak okos gazdálkodással óriási bevételekre tudna szert tenni, hiszen mivel már eleve le lenne zárva az autók elől, könnyebb lenne programokat is idehozni.

andrassy3-mod.jpg

Az Oktogon és a Hősök tere között még több helyünk van, jó széles járdával a szélen, ahova kitelepülhetnek cégek például, vagy színházak műsorajánlója. A narancssárgával a bicikliút, majd egy kis sétálórész, végül a nagy, széles füves terület.

andrassy2-mod.jpg

Ez fogadhatná az embert, ha az Andrássy útra tekint. Egy óriási zöld terület, zöld sáv. Leheveredni, szórakozni, tanulni, játszani. A nyugalom szigete az őrült város közepén. 

A csökkentett forgalmat elterelnénk. A Paulay Ede utca és a Király utca közösen a Nagymező utcáig, onnan pedig a Király utca. Nem lenne ott olyan nagy forgalom, mert jön a következő lépés.

A Városliget megújítása, tényleg ligetként való használata. Azzal kezdődik, hogy lezárjuk a forgalom elől a Kós Károly sétányt, s megszűnik az óriási forgalom ott, meg a zaj, a kosz. Az állatkerti körúton pedig megszüntetni a parkolást.

varosliget-mod.jpg

A jobb oldali ovális által jelölt területen, amit most felszíni parkolónak használunk, ott a fürdő és az állatkert vendégei számára épülhetne egy többszintes parkolóház a föld alá. A bal oldalon lévő ovális területén pedig egy mélygarázs épülhetne a környékbeliek számára. Akár külön zárható garázsokat (boxokat) is lehetne benne létrehozni, a legfelső szinten pedig az Állatkert látogatóinak lehetne fenntartani. A Kisföldalattival pedig pár perc alatt oda lehet érni az Andrássy úton bárhova.

A bejegyzés trackback címe:

https://gombocmondja.blog.hu/api/trackback/id/tr457647728

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

meggyes alfonz 2015.07.29. 11:44:52

Miért nem zárjuk le mindjárt az egész várost az autók elől?
Sőt: Le kell zárni a hidakat, a hülye autós nem kell, hogy átmenjen Pestről Budára vagy fordítva!

Persze egy csomó mindent meg lehetne valósítani, de ahhoz biztosítani kell megfelelően az autós közlekedést. Már régen a Hungáriának a föld alatt kellene mennie, a teljes észak-déli forgalmat is a föld alá kellene tenni a felső rakpartok alá 2x2 sávban stb....

Kivlov 2015.07.29. 11:50:19

parkolósávokat sok helyen meg kellene szüntetni...

Nbl 2015.07.29. 12:00:51

Én azt mondom, nem szabad itt megállni... akkor már nem lenne jobb egységesen az összes Budapest táblánál útzárakat, plusz a biztonság kedvéért nehézgéppuska-tornyokat is felállítani? Ha egy mocskos paraszt autós fejében csak megfordulna a kósza gondolat a behajtásra, már bele is lehetne ereszteni egy rakasznyi gyújtólövedéket. Mondom az előnyöket!
-egész Budapesten lehetne gondolkodni
-egész Budapesten lehetne kikapcsolódni
-egész Budapesten le lehetne ülni
- egész Budapesten lehetne esküvőket tartani
-szép környezet, tiszta levegő

Csináljuk meg!

snomag 2015.07.29. 12:40:02

Ez gondolom egy troll post akar lenni.

Romantikus, piknikelős, osztálykirándulós..szóhoz sem jutok kéremszépen :D

P1sty 2015.07.29. 13:28:53

"Idegenforgalmi szempontból nagyon kiemelkedő szerepet tudna vállalni az Andrássy út, de jelenleg ez is belvárosi autópályaként üzemel."

Jártál már Párizsban a Champs-Elysées-n? Azért idegenforgalmilag nem éppen elhanyagolható.

Terézágyú 2015.07.29. 14:13:16

Jól néznek ki ezek a széles csíkok ezeken a fotókon. Nagyon művésziek. Nem lesz ebből ebből egy kiállítás? Szívesen elballagnék - természetesen az autómentes Andrássy úton - hogy megnézzem.

shitgun 2015.07.29. 14:51:50

A poszt valóban kicsit túl merengő, ám abban bőven van igazság, hogy az egész főváros legikonikusabb, legbelvárosibb, legszebb útja nem több, mint egy büdös átjáróház. Az autósforgalom védői meg úgy tesznek szokás szerint, mintha minden autós éppen egy átültetésre váró szívet vinne, és kurvára létfontosságú, hogy ott és akkor teperjen, ahol csak akar. Én azt mondom, oldják meg máshogy, nonszensz, hogy 10-ból nyolc autóba egy ember ül, azért mozgatnak sok mázsát okádék mennyiségű füsttel, hogy egy 80 kilós ember eljusson ából bébe, persze úgy, hogy véletlen se kelljen kikerülnie mondjuk egy lezárt Andrássyt, mert akkor felborul a világ rendje, és egyébként is, az embert isten is autósnak teremtette, a többi gyalog/biciklis/tömközös kutya kushadjon.

berber10 2015.07.29. 15:02:23

Talán el kellene terelni az összes főutat és autópályát a 0 km követ meg valahova máshova kellene tenni. Budapest út szerkezetén akkor lehetne változtatni ha lebontanák az egész várost és utána újra építenék. Néhány széles úton kívül nincs más lehetőség a közlekedésre. Miért kell az Andrássy útra kerékpár sáv amikor vannak párhuzamos kis utcák, ugyan ez igaz még egy csomó másik forgalmas főútra is.
Gondolom akinek a fejében ez csodás ötlet megszületett nem a környéken lakik. Az ott lakóknak meg már elegük van abból, hogy nyáron jóformán minden hétvégére jut valami rettentő fontos dolog ami csak az Andrássyn valósítható meg természetesen úgy hogy a tömegközlekedést is teljesen átszervezzék.

öreg baka nem rakéta 2015.07.29. 15:02:51

Hova a fenébe raknád reggel-este jövő-menő autófolyamot? Kerülőút, és annak a kapacitása?
Meg lehetne fogni a bejövőt a Shell kútnál, még PR parkolóra is lenne hely. Csak 10-15 km gyaloglás nem vonzó. Tömegközlekedés onnan?
Szeretem, amikor "szüntessük meg az autóforgalmat" című nyűglődések születnek, de normális alternatíva az nem. (Rákóczi ut-Kossuth Lajos utca)

csepke 2015.07.29. 15:49:14

Hátt szerintem leheverésre nem kell bíztatni senkit sem...Van épp elég leheveredő a parkokban. Az Andrássy is pont remek lenne így erre. És 2 hónap múlva merő emberi vizelet, és kutya ürülék szaga lenne.

gomboc r2r 2015.07.29. 18:11:38

@shitgun: Jó látni, hogy azért valakihez átment a poszt tartalma. :)
Nagyon tudok nevetni, mikor az emberek úgy viselkednek, mint akiknek a születésekor már a seggére nőtt az autókezdemény.

Tízmillió 2017.09.20. 22:30:39

Nézzük, mi is kéne ehhez (az előző részt is beleszámolva)

1) P+R 1: Újpalota, Szilas - Lakótelep egy megépült M4-el, ahogy írtam is.
2) P+R 2: Marcheggi híd, földalatti hosszabbítással, távoli fejlesztési terv a BKK-nál
3) 21-es buszcsalád: átvezetés Pestre, minimum az Urániáig
4) 16-os busz: útvonalmódosítás, érjen el minden metrót, de ne a Lánchídon át (általánosságban is érdemes megvizsgálni)
5) Igen komoly őrzés, hogy ne legyen belőle esténként hajléktalantanya, vagy bűnparadicsom
6) Kocsmatilalom. Két sarok a Király utca, és az is egy külön élővilág. Nem a bulinegyed terjeszkedése a cél.