Gombóc mondja

Gombóc mondja

Nem is titkolják a diktatúrát

2018. december 13. - gomboc r2r

Sokan sok helyen foglalkoztak már azzal, hogy mi is az állam, honnan jön a legitimációja, mik a határai, hogyan épül fel, milyen típusai vannak, mik a minimum követelményei egy demokráciának. Abban a szerencsés helyzetben vagyunk, hogy politológiai szempontból jó időben élünk, mivel mindezen kérdésekkel nem a tankönyvekben találkozunk, hanem a mindennapi életben.

Oly korban élünk most a földön, amikor a társadalomtudomány lép elő, az ő kérdései kerülnek előtérbe. Meddig tart Ukrajna? Mi a Krím státusza? Mi Magyarország államformája? Mit jelent Nagy-Britannia és megmarad-e? Mi az Európai Unió most, mi lehet, mi legyen, mi lesz. Eltűnik-e a történelem süllyesztőjében az Európai Unió és ezzel örökre lezárul Európa jelentősége a világtörténelemben, vagy megerősödik, megszilárdul és rivális nagyhatalommá lép elő, s továbbra is a történelem alakítója marad?

A matematikában az a szép, hogy a 2+2 az 4, a Pí pedig 3,14159265...Ezzel szemben a társadalomtudományokban nincsenek kézzel fogható igazságok, ezért is fontos folyamatosan kutatni őket. Ennek egyik ága a gendertudomány néven elhíserült rész, ami Magyarországon hivatalosan is tiltott tudománnyá vált, holott segíthetne megérteni bizonyos társadalmi viselkedési formákat, a nemek szerepét és jellemzőiket. (Figyelem, itt nem biológiai nemről beszélünk, hanem társadalmi nemről, a kettő nem ugyanaz. Bár sokan szeretik hangoztatni az előbbinél, hogy csak két nem van, valahogy elfelejtik, hogy a természet sem tökéletes, így egy ember sem tökéletes. Ebből adódóan pedig nem lehet valaki tökéletesen nő vagy tökéletesen férfi. Ez sportolóknál figyelhető meg a legjobban és nem kellenek hozzá hormonok, szteroidok sem.) A társadalomtudomány egyfajta közmegegyezést hoz létre a fogalmak definiálása és kordába szorítása kapcsán. Ebből adódóan sosem teljes az egyetértés.

Mi az állam? Sokan sokfelől közelítették már meg, de a leginkább úgy írhatjuk le, hogy a közös cél érdekében megkötött társadalmi szerződés következménye és fenntartója. Ez a közös cél a (nyugodt) mindennapi élet. Az, hogy nem kell minden percben aggódni a körülmények miatt, hanem a társadalmi szerződés keretein belül kijelölt képviselők foglalkoznak azokkal a döntésekkel, amelyeket a köz rájuk ruház, s a döntéseik során a köz javát szolgálják, a köz által meghatározott szabályok között. Ebből a közjó a legmeghatározhatatlanabb, egész életutakat lehet szánni a megértésére, ráadásul nem is állandó, hanem a közhangulattól függő változó. A társadalmi szerződésnek mégis ez a legkevésbé fontos része, pont emiatt. A hangsúly azon van, hogy a felruházott képviselő a szerződés szabályait betartva cselekszik. Ez a szerződés egy elvont fogalom, melynek egyik vetülete a jogrendszer, ami garantálja az állam fennmaradását és biztonságát. Tehát az állam és a társadalmi szerződés fennmaradásának elengedhetetlen része a képviselők szabálytisztelete és -betartása. Amennyiben tudatosan és folyamatosan megszegik ezeket a szabályokat, akkor ezzel együtt felmondják a társadalmi szerződést is, azt a társadalmi szerződést, ami őket a helyükre delegálta. Így megszűnik a legitimációjuk és a jogi státuszuk a társadalom szempontjából. Ez pedig azt jelenti, hogy vagy leváltódnak így vagy úgy, vagy pedig a szerződés másik szereplőjére sem vonatkoznak ezentúl a szabályok, mivel megszűnt a szerződés érvényessége azzal, hogy az egyik oldal önkényesen felrúgta. Ez az állapot pedig anarchiához vezet. Társadalmi anarchiához, amely a társadalom minden szintjén érezteti a hatását és különféle megjelenési formákat ölthet. Jelenthet tüntetéseket, sztrájkokat, lázadást, forradalmat, de jelenthet csak kisebb összetűzéseket, vitákat is. Minden a körülményektől függ, a történelem során többre is láthattunk már példát. Ha a társadalom idővel elnyugszik, akkor elfogadja az új szabályokat, az új társadalmi szerződést. De előfordulhat, hogy nem lép, s csak gyűlik és gyűlik a feszültség a társadalomban, amíg valami be nem izzítja a szikrát és felszínre hozza az addig elnyomott problémákat és véleményeket.

Magyarország demokrácia-e? Nem lehet úgy megválaszolni, hogy ne lehessen belekötni, így embere válogatja, hogy mit tart demokráciának. Ezért is egyre népszerűbb az, hogy 2 pont helyett valamilyen folytonos rendszerben képzeljük el a demokrácia-diktatúra felosztást. Ez lehet egy egyenes, lehet koordináta-rendszer, vagy más. Általában véve a demokratikus rendszerekkel szembeni elvárás az, hogy megfeleljen pár minimumkövetelménynek. Először is, a három hatalmi ág szétválasztása. Törvényhozó, végrehajtó és bírói hatalom. Amennyiben ezek képesek egymás felett hatalmat gyakorolni és ezáltal visszafogni a másik hatalmát, akkor megfelel ennek az elvnek, még akkor is, ha minimális kapcsolatok léteznek. Ezen felül fontos elvárás a jog uralma. Ez azt jelenti, hogy mindenki egyenlő a jog szempontjából és mindenkire ugyanúgy vonatkoznak a jogszabályok, senki nem képes kilépni a jogszabályok követése alól.Mindezek kiegészítve a sajtó- és gyülekezési szabadsággal kiadják azt, ami a minimális elvárás egy demokráciával kapcsolatban.

Mivel a demokráciák ennyire különfélék lehetnek, simán előfordulhat, hogy ami az egyik országban biztosítja a demokrácia alapjait, működését, az a másik országban a demokráciától való távolodást jelenti. Mint egy mínusz szám szorzása. Habár az egyik oldal állandó (egy konkrét beavatkozás), a másik oldaltól függ (a környezettől) az eredmény. Ezért is nehéz meghatározni, hogy mi tartozik még a demokráciába és mi nem.

Viszont az utóbbi évek alapján nyugodtan kijelenthetjük, hogy az országunk rendkívül messzire került a demokratikus működéstől. A kormány a hatalmi ágak szétválasztásának elvét egyre jobban és jobban sérti, a jog uralma mára már teljesen megszűnt, a hazai sajtót szinte teljesen beszántották, a gyülekezési jogot pedig illegálissá tették. Mindezeken túl a legfontosabb, hogy egyre többször és egyre rondábban rúgják fel azt a  társadalmi szerződést, ami a magyar állam biztos alapjait jelentené. A harmadik magyar köztársaság időszaka lezárult 2010. április 11-én. Nem én találtam ki a dátumot, a Fidesz maga hangsúlyozza, hogy ezen a napon történt a NÁF, azaz a Nagy Áprilisi Fülkeforradalom. Tekintve, hogy forradalom az csak egy fennálló rendszer ellen lehet (ne keverjük az ellenforradalommal, az más), márpedig a fennálló rendszer a harmadik magyar köztársaság volt, így elég egyértelmű, hogy annak a lecserélése történt meg akkor. 

Mire cseréltük le a rendszert? A jelenlegi vezetés egyértelmű példaképe a Horthy-korszak, ezt többször is hangsúlyozták már, illetve a cselekedeteikben is visszaköszön. Visszaállították a járásokat, a Kúriát, a feudalista viszonyokat, a hungarista értékkészletet, a Trianon-szindróma teljesen visszatért, a folytonos háborús retorika, az akkori felépítés, célok, elképzelések mind-mind visszatértek. Ráadásul az alkotmányunk átvedlett Alaptörvénnyé, s a segítségünkre érkezik:

Tiszteletben tartjuk történeti alkotmányunk vívmányait és a Szent Koronát, amely megtestesíti Magyarország alkotmányos állami folytonosságát és a nemzet egységét.

Hazánk 1944. március tizenkilencedikén elveszített állami önrendelkezésének visszaálltát 1990. május másodikától, az első szabadon választott népképviselet megalakulásától számítjuk.

Ezekből tökéletesen levonható, hogy a 2010 utáni időszak egyértelműen a Horthy-kor utódjának tekinti önmagát, s így segít megválaszolni azt, hogy miben is élünk. Az akkori időszakot király nélküli királyságnak nevezzük, ahol Horthy, mint kijelölt királypótlék, azaz kormányzó irányította az országot. Mindezen tapasztalatokkal és párhuzamokkal kijelenthetjük, hogy Magyarország (az Alaptörvény óta nem Magyar Köztársaság) alkotmányos monarchia, újra király nélküli királyság, ahol egy nemhivatalos kormányzó irányítja az államot.

Mindezeket támasztják alá a törvényi változások is.

  • A gyülekezés korlátozása
  • A sajtószabadság korlátozása
  • A véleménynyilvánítás korlátozása
  • Földtörvény általi földújraosztás, egy új, függő nemesi réteg létrehozása
  • Választási törvény átírása, mely bebetonozza az állampártot és ellehetetleníti a leváltását
  • Új alkotmány az új állam megalapozására
  • Az önkormányzati finanszírozás átírása, az önkormányzatok röghöz kötése
  • Bírósági rendszer átalakítása
  • Ügyészség kézivezérlése
  • Teljes központosítás minden területen
  • Új oktatási törvények, új oktatási anyagok
  • Történelem átértelmezése, új magyarázatok kialakulása
  • A művészet korlátozása, kultúrharc

Ha figyeljük és tanulmányozzuk a kormányzati kommunikációt, mindezek egy pillanat alatt alátámasztást kapnak. Kövér László például puccskísérletnek nevezte azt, hogy egy tucat ellenzéki képviselő nem engedte a székecskéjéhez, amiért fel is sorakoztatta a saját fegyveres alakulatát a képviselők félelemben tartására. Márpedig ilyen akciót puccsnak nevezni csak olyan helyeken szoktak, ahol a hatalom minden ellenállástól fél, mert tudja, hogy illegitim. Vajon mi lenne a kommunikáció, ha a tüntetők elkötnének egy tankot?

A személyi kultusz a diktatúrák velejárója (Dózsa László 1942-)

A bejegyzés trackback címe:

https://gombocmondja.blog.hu/api/trackback/id/tr2014475344

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2018.12.14. 13:04:42

Demokrácia az, amit az agyatlan birka libsik mondanak. És kész! Tilos ellentmondani nekik, mindenki értse már meg! És aki mégis ellent mer mondani, az demokratikusan fel lesz akasztva! Punktum!

nemecsekerno_007 2018.12.14. 13:09:10

Köldöknéző filozofálgatás...

kovesipeter 2018.12.14. 13:09:58

@B55: tiszelem a véleményed, akkor is, ha nekem túl erőszakosnak tünik. A hatalmi ágakat mindig a jelenhez kell igazítani, és nem görrög és francia használhatatlanná vált elveek alapján, amit a mai világ már meghaladott. Ezért szofisztikátabban kell a hatalmi ágakat is kezelni. A Média tehát megbuktathat, de nem hatalmi tényező? Érdekes felfogás. Más: nem olvastál figyelmesen. Én nem a monnetáris politikáról beszéltem, hanem a monatáris rendszerről. A monatársi politika pedig nem keverendő össze a fiskális politikával. A monatáris politika sehol a világon nem tartozik kormányzati hatáskör alá. Az Alap és a Felépítmény tekintetében is megváltozott a világ. Az Alap nem egyedül a gazdasági rendszer, hanem a monetáris rendszer és a gazdasági rendszer kettőséből áll. Különös tekintettel a magánpénzrendsze és a közpénzrendsze közötti különbség miatt. A többiban igazad van - szerintem!

dszerről.

butus, a Magyar Köztársaság állampolgára 2018.12.14. 13:15:19

Ki beszél itt királyról? Legfeljebb cigány vajdáról beszélhetünk.

Terézágyú 2018.12.14. 13:16:23

jobber vagyok mert segget nyalok

2018.12.14. 13:35:38

@kovesipeter: erőszakos ? mitől ? Attól , hogy vminek milyen hatása van a társadalomra - akár igen nagy súlyban- még nem lesz hatalmi ág . Akkor hívjuk pénzügyi rendszernek , nem hatalmi ág .Az állam feladatainak ellátásához szükséges költségvetés működtetése alárendelt és nem önálló hatalmi ág , bár kétségtelen kiemelten fontos , ezt láttuk pl. nem régen Görögországban. Nincs külön se fiskális , se monetáris RENDSZER , tehát nem hatalmi ág. A z egyes hatalmi ágak belső működése változhat , pl. a képviseleti rendszer miatt ( egy-két kamarás, stb) , de a három ág jól elkülönül nem csúszik egymásba , ez nagyon fontos az ellenőrzés miatt , így az egyensúly miatt is. Ha valamelyik dominánssá válik a másik felett akkor szoktak komoly bajok lenni pl. diktatúra. Most azt látni a parlament egy kutyakomédia , a végrehajtó ág is ( Pintér, Polt ) és a bírói is ( Handó , Patyi az új bíróságok élén , eddig a választások lezsírozása volt a feladat). A média döntő többsége fidesz uralom alatt . Nagyjából zárt a kör , azzal , hogy minden fontosabb állami poziban párthű emberek ülnek.

Andy73 2018.12.14. 13:37:08

"Mindezen tapasztalatokkal és párhuzamokkal kijelenthetjük, hogy Magyarország (az Alaptörvény óta nem Magyar Köztársaság) alkotmányos monarchia, újra király nélküli királyság, ahol egy nemhivatalos kormányzó irányítja az államot."

Nem, most nincs kormányzó, hanem miniszterelnök, akit négyévente demokratikusan választanak, ugyanúgy mint a többi uniós országban.
Azt sem árt tudni, hogy az alkotmányos monarchia nem egyenlő a diktatúrával, lásd Angliát, Spanyolországot, Belgiumot, Hollandiát és a skandináv országokat. A blogger logikája szerint azokban az országokban nyilván még nagyobb a diktatúra, mert ott nemcsak király nélküli királyság van, hanem még király vagy királynő is.

2018.12.14. 13:39:39

@Andy73: demokratikusan választanak , itt nálunk ? ez vicc ?

Svegacomp 2018.12.14. 13:44:38

Az a legszebb, hogy a kormány közeli csoportok egymást idézik, egymásra hivatkoznak. Most Századvég, aztán egy remek Ripost cikk, aztán egy benyalós Orbán interjú a hivatkozási alap. Közben a normális réteg pánikszerűen menekül az országból, az Euro bevezetésének még céldátuma sincs, keleti hadurakkal barátkozik a törzsfőnökünk, megy a lopás arcátlanul. Mi kell még? Az a kurva szerencséje Orbánnak, hogy most Európában nincs válság, alacsony az olajár és nem volt még igazi kemény tél. Ha ezek közül egy is megváltozik, azonnal ki fog jönni, hogy az egész NER rendszer egy felfújt légvár az amerikai meg az orosz hitelre felépítve. Egy lófaszt dübörög a gazdaság, egyszerűen a felvett 40.000.000.000 Ft-nyi japán jen tart minket életben. Olvassatok utána.

2018.12.14. 13:48:37

@Svegacomp: na meg az EUs támogatás amely egy részét ellopták már , meg ha nem lennének itt az autógyárak , ipar se lenne, ezért kellett aZ Mt.t módosítani. Amúgy teljesen igazad van

MACISAJT1 2018.12.14. 13:54:15

Ismerős nóta: mindenki hülye csak te(ti) vagy(vagytok) helikopter(ek).
Nem ismerős a TGM "nevü" jelszava ?( aki ugye 1990-ben azt volt képes mondani a választások előtt:" Vagy SZDSZ. Vagy lábszag és mucsa")

Tehát- szerintük- van két változat: mikor az mszp-szdsz győz, az maga a "demokrácia", a nép okos és értelmes,a nép akarata úgy döntött hogy stb.
Akkor lehet-min 1994-1998 között- 72% parlamenti többséget szerezni 2,7 millió szavazattal, az úgy maga a demokrácia.
Lehet- mint 2004-ben- megpuccsolni egy miniszterelnököt és helyébe beültetni kirúgott, apró-klános miniszterét.
Lehet-mint 2006-ban lebukni egy zártkörű öszödi maffiatalálkozón és cserébe szétveretni ezerszámra a tüntetőket..az is maga a demokrácia, kitüntetés járt gergényinek...
Lehet- mint 2009-ben- államcsődig vinni az országot, majd önpuccsot végrehajtani és egy soha senki által nem választott sameszt beültetni a minelnöki székbe.
Ezeket mind lehetett, se szar hentininek se másnak nem volt aggodalma.

És van az amikor(még kimondani és szörnyű)az mszp-szdsz(átfestett társulatai) nem győz...
Sőt, a Fidesznek háromszor egymás után lett kértahramad amivel törvényesen ÉL....
akkor azonnal tombol a fasizmus,akkor a nép hülye és agymosott,nem látják hogy barna eső hullik, Europa aiúta, jöjjön kohn-bandita az EU-s tankokkal meg vonuljon heller ágnes a pucér köldökével, különben itt pusztulunk meg, ballibsi közgazdászok és véleményformálók ugrálnak naponta a Dunába,nem győzik őket kifogni Mohácsnál.(hajóvonták találkozása tilos.)

Unalmas.

2018.12.14. 13:56:56

@MACISAJT1: macika menj igyál egyet és ne itt uncsizz, hülyeségeket meg kár irogatni

hümhüm 2018.12.14. 13:59:05

@Svegacomp: " Egy lófaszt dübörög a gazdaság, egyszerűen a felvett 40.000.000.000 Ft-nyi japán jen tart minket életben."
Ekkora baromságot hogy írhat le valaki?
Tudod te egyáltalán, hogy mennyi a 40 milliárd forint? Az picsafüst a magyar GDP-hez képest (kisebb, mint 1 ezreléke!), de a központi költségvetés bevételéhez képest is (kisebb, mint 2 ezreléke!)
Te komolyan hiszed, hogy ilyen pici összeg tartja életben a gazdaságot? Ugyan ne hülyéskedj már....
2 stadion ára...

Jakab.gipsz 2018.12.14. 14:00:37

@MACISAJT1: Így igaz ahogyan mondod.

Épen ezért sem a sátánfajzat Sorossal sem pedig a szivárványos aktivistáival nincs alku.

MACISAJT1 2018.12.14. 14:03:07

@Jakab.gipsz:

Világos hogy a kijevi állapotokra törekednek "ezek".

Mert ne legyen illúziónk: tudván hogy demokratikus választásokon esélyük nincs újra hatalomra kerülni, ha alkalmuk lesz rá, "ezek" még egy kis polgárháború kirobbantásától sem riadnának vissza, úgy ősztől számítva, ahogyan már a gyulyásmártonok elkottyantották, a charlesgati forgatókönyv alapján.

2012-ban már polgárháborúról álmodoztak:
valasz.hu/vilag/charles-gati-5-pontja-44756/

2018.12.14. 14:06:27

@hümhüm: mészáros tesó 2-3 napi bevétele. bár sztem a lényeg a lényeg

morph on dear 2018.12.14. 14:24:51

@agarik: @anomania: @B55: jól beszoptatok egy trollt, gratula :D

morph on dear 2018.12.14. 14:27:20

@Svegacomp: "Most Századvég, aztán egy remek Ripost cikk, aztán egy benyalós Orbán interjú a hivatkozási alap."

A HVG-nek még hiszel, vagy azok is orbáncsicskák lettek?

kapitalizmus.hvg.hu/2018/12/13/tuloratorveny-vigasztalo-szep-uzenet-munkavallaloknak/

engedélyes pinaellenőr 2018.12.14. 14:36:16

Én azért nem lennék ilyen pesszimista,hisz a lovasroham,a kardlapozás,meg a szemkilövetés még odébb van..;)

morph on dear 2018.12.14. 14:40:05

@sas70: Jah igen. Ha a GDP gyenge, akkor azt kell nézni. Ha erős, akkor a PPP inkább a fontos szám. Ha az is jó, akkor az AIC. Ha nagy az adósság, az a baj. Ha csökken, el kell felejteni, hiszen a versenyképesség a lényeg. Ha a versenyképesség is jó, akkor mi a helyzet az inport/export aránnyal. Stb, stb.

Tök mindegy, a lényeg hogy van nyolcszáz statisztika, és mindig azt kell nagy garral előhúzni, ami szar.

sas70 2018.12.14. 14:44:48

@Andy73: Azt sem árt tudni, -ha már pontosak vagyunk-, hogy Magyarországon a választópolgárok nem választanak miniszterelnököt! Egyéni és pártlistás képviselőket választanak.

sas70 2018.12.14. 14:48:13

@morph on dear: Persze! Az adósságot is, milyen jól visszafizette az ország!? Ráadásul egy centnyi támogatást sem kapott az ország. Gonosz 'eju, kizsákmányónak!

2018.12.14. 14:51:28

Elolvasva a véleményeket pro és kontra annyit fűznék hozzá:
Ameddig több milliárdot ellop a fidesz.stadionokat épít.külföldre tolja a pénzt (román,ukrán zsidó olimpia stb).Mindenkin keresztül taposva építi a királyságát orbán cár. . Mindent úgy alakít hogy hatalmon maradjon. Nem azt nézi hogy legalább ha már ennyit lopnak valami maradjon is, az itthon maradottak könnyebben tudjanak élni. Addig egy szar senkiházi az egész fidesz.
Mindenre telik de 28600ft évek óta a minimál nyugdíj. Most benyalt a múltiknak megint a túlórával. Mi jön még? jön a tized huszad? Padlás leseprés mint rákosi korszakban?
Demokráciának azt nem nevezném ahol megfélemlítik az embereket a munkahelyen. Mert a főnök fideszes.
Ez a rendszer teljes diktatúra felé halad inkább.
Nem vagyok balos sem de ettől a rendszertől az "átkozott" kádár korszak is jobb volt.

Andy73 2018.12.14. 14:55:45

@sas70: Igen, csak nem akartam túl hosszú kommentet írni.
Közismert, hogy nem közvetlen választjuk a miniszterelnököt, hanem pártokra szavazunk, és a parlament a győztes párt elnökét kéri fel a kormányalakításra, mint a legtöbb uniós országban.

sas70 2018.12.14. 14:56:21

@morph on dear: Amúgy meg nekem a szocikkal sem az volt a bajom, hogy mindent elbasztak, hanem az, hogy sok mindent rosszul csináltak és lehetőségeket szalasztottak el, mert balfaszok voltak.
Most sem azt mondom, hogy Orbán mindent rosszul csinált, hanem azt, hogy a saját hatalma és annak megtartása érdekében, korszakos lehetőségeket szalasztott el a gazdaságban és közben a jogállamot teszi tönkre.

Andy73 2018.12.14. 15:02:18

@B55: Igen, a demokrácia lényege, hogy mindenki szavazata ugyanannyit ér. Akire a legtöbben szavaznak, az alakíthat kormányt, még akkor is, ha nem te nem arra szavaztál.

engedélyes pinaellenőr 2018.12.14. 15:23:18

@Tiktak58: Mindez a fasorban sincs a módszerváltás utáni rablóprivatizációkhoz képest, amelyek zöme a szoci-szadeszhez köthető..

Október 2. Orbán csőcseléke népszavazni megy 2018.12.14. 15:24:29

@MACISAJT1:

jaj te manifeszt elmebeteg orbán faszszopó, te vagy itt a legunalmasabb azokkal azzal a tengernyi 40-50 évvel ezelötti visszautalásaiddal. Amire te ostoba azt hiszed, hogy ezek a bizonyítékok a mára. Idióta orbán csicska!

Az meg már az önlejáratásod csúcsa, amikor ez a másik félhülye orbán fasszszopó gipsz. jakab egyetért veled. Te meg még be is lelkesedsz, hogy nyomjad ennek a félhülyének a többi elmebajaidat Erre mondják, hogy akiknek ilyen hívei vannak, azt már lejáratni se kell.

Amúgy meg jogos hogy ti fidesztaknyok rettenetesen fostok Kijevtöl. Fostok, hogy egy nap majd orbán gazdádnak kell olyan sebesen Putyin gazdihoz menekülnie mint Janukovicsnak. Fostok ettöl a naptól nagyon, de ne féljetek, el fog jönni nemsokára.

morph on dear 2018.12.14. 15:32:48

@sas70: "Az adósságot is, milyen jól visszafizette az ország!? "

A GDP arányos adósság évek óta csökken, nem is kevéssel. A GDP növekedés meg most pont rekord. Pont azért felejtődik el ilyenkor ez a kettő, és húztok elő a mellényzsebetekből egy másik statisztikát. Uncsi.

morph on dear 2018.12.14. 15:33:29

@Október 2. Orbán csőcseléke népszavazni megy: "Fostok ettöl a naptól nagyon, de ne féljetek, el fog jönni nemsokára. "

Aham, és akkor kiírnak egy előrehozott, új választást, amin ki is fog nyerni?

conchita wurst 2018.12.14. 16:10:20

"Viszont az utóbbi évek alapján nyugodtan kijelenthetjük, hogy az országunk rendkívül messzire került a demokratikus működéstől. "

Ezek szerint a valasztok nem akarjak a "demokratikus mukodest"...:) Szoval pofa lapos, titeket a kutya sem valasztott ujra, soha.

lenörd hofstadter 2018.12.14. 16:30:55

@MACISAJT1:

" Vagy lábszag és mucsa"

Ez speciel most igaz. Egy halszagú büdös lápi tahó vajda irányítja a beteg agyával az országot és Magyarország és az EU egy részének elrablását.

Ma Baker 2018.12.14. 16:50:21

Akkora diktatúra van, hogy te is itt fröcsöghetsz.
Nyugaton ellenben már nem írhatod le, hogy a migráns az rossz, mert letiltanak és akár a rendőrség is kimegy hozzád, pont úgy, mint Törökországban.
Tedd össze a két kezed, hogy ebben az országban lázíthatsz és nem nyugaton!

szepipiktor 2018.12.14. 16:54:22

Nem titkolják?
Csak mostanra sikerült blognevet regisztrálni a momentum irodából?
Mert több mint 2 éve ez alap, erről nyiltan beszél a magyar társadalom, ráadássul itt fasisztoid jellegű diktatúra épült fel, a putyini, az erdogáni mintára.
Erre rácsodálkozni 2018 végén...
Az viszont már gond, hogy két helyről nem várhatunk demokráciát:
A fidesztől, a kormánytól, illetve az ellenzéktől...

n3spr3ss0 2018.12.14. 17:26:14

@Ballib vagyok mert rettegek: Igyál még, aztán baszd fel anyádat.

n3spr3ss0 2018.12.14. 17:27:36

@engedélyes pinaellenőr: Nincs is fidesz csühe az utcákon, így nem kell lovasrendőr.

nemecsekerno_007 2018.12.14. 17:36:21

Könyörgöm nyissák újra a Lipótmezőt...

Éhbérkommentelő 2018.12.14. 19:02:11

"a három hatalmi ág szétválasztása. Törvényhozó, végrehajtó és bírói hatalom."

Kihagytad Sorost és a NGO-kat, pedig ők a legfontosabb hatalmi ág, legalábbis egy demokráciában. Ahol nem, ott a fasizmus tombol, mint például Magyarországon

Aki pedig tagadja a NGO-k szerepét, az is fasiszta. Ideje magadba nézned

Budapest a kutyaszar városa 2018.12.14. 19:59:07

@B55: No, meg az elüldözött, kint dolgozó magyarok sok ezer milliárdos hazautalásai.

Budapest a kutyaszar városa 2018.12.14. 20:06:28

@engedélyes pinaellenőr: Neked becsípődött a 2000-es évek eleje ? A rablóprivatizáció az Antall-éra alatt volt jelentős, és persze most: szinte már minden állami vagyon "elvesztette közpénzjellegét" ! De a narancszabálót ez nem zavarja, önfeledten lubickol az általa hamisított múltban....

ulpius66 2018.12.14. 20:10:23

@Budapest a kutyaszar városa:

Kutyaszaros!

Olvasgatásra ajánlom a pufajkás, és a kedvence, a Suchman Tamás privatizációs miniszter áldásos tevékenységét!!!!!

meglátod, mellettük a patás csak kezdő amatór.....

Orbán veje 2018.12.14. 20:57:38

@ulpius66: Haver úgy látom te egy szarházi orbánbérenc vagy. Egy rohadék fizetett troll. Az ávosokban több volt a gerinc, mint benned.

Orbán veje 2018.12.14. 20:59:32

@nemecsekerno_007: Haver! Lipótmezőre majd utána mehettek csak, ha sok lopásért leültétek szépen a büntetést.

morph on dear 2018.12.14. 21:00:02

BREAKING NEWS Tóta W is elítéli a tüntetést, rendbontást!!!

index.hu/velemeny/glossza/puccser/

"Demokráciában nincs forradalom. Választás van. Ha valami nem tetszik, akkor nem az a módi, hogy felborítjuk a villamost, hanem elmegyünk szavazni. Aki itt felborítja a villamost, lezárja a hidat meg felborogatja a kukát, az nem forradalmár, hanem bűnöző, huligán, söpredék. Működő demokráciában az ilyennek baja eshet. Ha mégis sikerrel jár, akkor meg puccsista, akit illik lebombázni. "

Mondjuk ezt 2005-ben írta, de akkor is!! :D

Orbán veje 2018.12.14. 21:00:40

@Jakab.gipsz: Meg a kurva anyádat te mocskos orbántroll.

ulpius66 2018.12.14. 21:01:28

@Orbán veje: "Az ávosokban több volt a gerinc, mint benned."

Ebben lehet valami.

Ámbátor nagyapám ÁVÓ-s volt, (előtte nyilas) és azt mondják sokban hasonlítok rá!
Így kb. egyforma a gerincünk is!

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.12.14. 21:30:05

@Ballib vagyok mert rettegek: "a magyar emberek 92%-a még sose érzett ennyi demokráciát, jólétet és szabadságot mint Orbán Viktor alatt."

azok, akik Orbán Viktor ALATT ÉREZNEK, azok persze, hogy ezt mondják. De hát ti Orbán-seggnyalók nem vagytok olyan sokan...

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.12.14. 21:33:42

@nemecsekerno_007: ja, nincsenek képek, ezért nem is érted.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.12.14. 21:36:43

@kovesipeter: a nép nem hatalmi ág, pedig ugye elvben népszuverenitás van, másrészt gyakorlatilag is meg tudják buktatni a hatalmat. miért nem hatalmi ág tehát a nép? azért, te idióta, mert a hatalmi ágnak az államhatalom ágának kell lennie. a média nem része az államhatalomnak, és a monetáris redszer sem. ennyikeh, idióta!

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.12.14. 21:40:12

@Andy73: az alkotmányos monarchiák nem igaán tiszta és demokratikus államok, de azért annak, hogy egy bohócot nem választanak meg, nincs akkora diktatórikus szerepe. hogy ellopják az ország vagyonának egy részét, az igaz. akárcsak a gázszerelőnk. azt se választotta senki.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.12.14. 21:42:19

@Andy73: "miniszterelnök, akit négyévente demokratikusan választanak,"

faszt. Orbánt a szavazók nem választották meg. a szavazók pártokra szavaztak. 48% szavazott a Fideszre, ezek választották meg Orbánt, miközben a parlamenti arányuk aránytalanul nagy, az elbaszott rendszer miatt. tehát Magyarországon a kisebbség választott miniszterelnköt, ami nem éppen demokratikus.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.12.14. 21:42:54

@Andy73: továbbá székely bácsi Romániából is belepofázott a dologba, ami szintén nem demokratikus.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.12.14. 21:48:50

@MACISAJT1:

"Akkor lehet-min 1994-1998 között- 72% parlamenti többséget szerezni 2,7 millió szavazattal, az úgy maga a demokrácia."

az MSZP-SZDSZ 1994-ben legalább megkapta a választók többségének támogatását, te idióta!

"Lehet- mint 2004-ben- megpuccsolni egy miniszterelnököt és helyébe beültetni kirúgott, apró-klános miniszterét."

a magyar kormányzati rendszer olyan, hogy a parlament választ miniszterelnököt. mi nem tetszik ebben, te faszfej?! egyébként sok más országé is ilyen.

"Lehet-mint 2006-ban lebukni egy zártkörű öszödi maffiatalálkozón"

Orbán azóta hányszr bukott már meg?!

"Ne azt figyeljék, amit mondok, azt figyeljk, amit cisnálok!"

" és cserébe szétveretni ezerszámra a tüntetőket..az is maga a demokrácia, kitüntetés járt gergényinek..."

Orbán pribékjei azóta ezt már párszor felülmúlták. azonosító nélkül is voltak, felszóltás nélkül könygázoztak, tüntetők lakására mentek zargatni, és ilyenek.

amit az MSZP-SZDSZ viszont nem csinált:

1) megvonni a képviselőktől a szót a parlamenti vitában
2) egyzerre szavazni 2000 javaslatról, nyilvánvalóan el se olvasva azt
3) meghackelni a szavazógépet, és csaló szavazatokat leadni a parlamentben

NA EZ A DIKTATÚRA, te Fideszes görény!

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.12.14. 21:52:14

@engedélyes pinaellenőr: majd a széházgyújtás, kocsifelgyújtás, tankelkötés után megnézzük, hogy picsog a csuti paraszt!

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.12.14. 21:54:18

@morph on dear: na, akkor maradjunk annál, hogy a gazdaságnak semmi köze a demokrácihoz, ellenben annak igen, hogy a rabszolgatörvény szavazásakor hamis szavazatokat is elfogadtak, és meghacelték a szavazógépeket.

ulpius66 2018.12.14. 21:54:39

@math0:

Brendel Matyó!

Ennek a fideszes görénynek, ennek a MACISAJT-nak mostan jól megmondtad a tutit!

Most nem szívesen lennék a helyében.....

ulpius66 2018.12.14. 21:56:07

Brendel Matyó!

Te most mért nem tüncikézel?
(ezt tudják meg az Ateista Klubnál!.... jó, ha nem rúgnak ki...)

Tessék tüncikézni!

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2018.12.14. 21:56:16

A hatnapos munkahét törvény a multikat szolgálja ki. Ha csúcsra kell járatni a termelést, akkor ezen törvény előtt ki kellett fizetni a túlórát, de ha leállították a termelést ideiglenesen, akkor is fizetni kellett.
Most ez nincs, túlóra pénzt nem kell fizetnie, hanem "lecsúsztatja" amikor csökkenteni kell a termelést.
A Fidesz simán lefeküdt a multiknak. Kiszolgálja Sorost. És a sok idióta tapsol ennek.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.12.14. 21:56:23

@Andy73: "a parlament a győztes párt elnökét kéri fel a kormányalakításra"

azt az elnök csinálja, nem a parlament. komolyan, ne okoskodjál, ez már a második hibád!

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.12.14. 21:57:22

@sas70: az MSZP idejében egy koraszakos elszalasztás volt, azt is a Fidesz szabotálta el a népszavazásával.

ulpius66 2018.12.14. 21:57:36

Brendel Matyó!

.... hogy a rabszolgatörvény szavazásakor hamis szavazatokat is elfogadtak, és meghacelték a szavazógépeket."

SŐT!

A tavaszi választásokat is elcsalták!!!!!!

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.12.14. 21:58:07

@Andy73: "a demokrácia lényege, hogy mindenki szavazata ugyanannyit ér."

akkor hogy lett 48% szavazatból 66% képviselő a Fidesznek, te idióta?!

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.12.14. 21:59:51

@Andy73: akárhogy is nézem, de az idei választásokon a Fideszes szavazük szavazata 1,375-öt ért, a momentumosoké meg 0-t.

ez neked demokrácia, te idióta?!

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.12.14. 22:00:30

@engedélyes pinaellenőr: "a módszerváltás utáni rablóprivatizációkhoz "

az MDF kormányzott.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.12.14. 22:02:38

@conchita wurst: "a valasztok nem akarjak a "demokratikus mukodest"."

van erről valami századéges kis elcsalt felmérésed, vagy mi?!

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.12.14. 22:03:20

@Ma Baker: "te is itt fröcsöghetsz."

honnan veszed te, hogy hol fröcsög?!

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.12.14. 22:04:19

@nemecsekerno_007: "Könyörgöm nyissák újra a Lipótmezőt... "

ne légy türemetlen, a végén úgyis be fogsz kerülni!

ulpius66 2018.12.14. 22:05:54

@math0: "akárhogy is nézem, de az idei választásokon a Fideszes szavazük szavazata 1,375-öt ért, a momentumosoké meg 0-t.
ez neked demokrácia, te idióta?!"

Brendel Matyó!

Igazad van!

AZ IGAZI DEMOKRÁCIA AZ LENNE, HA A MOMENTUMOS SZAVAZAT 1,375-T ÉRNE A FIDESZES SZAVAZAT MEG 0-T!!!!

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.12.14. 22:06:08

@Éhbérkommentelő: te se fogtd fel, hogy mi a hatalmi ág. Mészáros Lölő hiába lop szét mindent, attól még nem hatalmi ág, mert hát az államhatalomnak azért mégsem része hivatalosan.

Zöldelve 2018.12.14. 22:08:50

@Ballib vagyok mert rettegek: Na kérlek, ez a 100%-os vegytiszta fityiszpropaganda. Magyar nagytőke? Na, ne vicceljünk. Igen, tudjuk, hogy ez volt a kimondott cél. De csak elméletben képzeljük el, hogy egyszer elkergetik ezt a rabló bandát és nem egy másik rabló banda jön a helyébe (csak hogy elejét vegyük a "ha nem vagy velünk ballibsi" vagy dumának, mert az is gyári fordulat a fityiszakadémián). Szóval, tételezzük fel egy percre, hogy tényleg felelős kormánya lesz egyszer az országnak. Mije maradt, amiből gazdálkodhat? Semmi. Vagy a haveroknak tőkekkoncentrált kezében van, vagy a bányászbéka segge alatt. Ideértve a nem termlelő ágazadokat, mint a szociális szféra. Na, ebből nyilván senki nem fog tudni Kánaánt varázsolni. És mi lesz? A jónép pofára esik, hogy hiába szabadultak meg a személyi kultusz-fityusztől, kiderült, hogy üres a kassza. És akkor kénytelen kelletlen visszasírják vagy vissza is hívják fityisztánt. Meg van ez konstruálva kérem... Nem a migránsok teszik tönkre ezt az országot, hanem a nagy magyarok. Bravó.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.12.14. 22:09:05

@morph on dear: lehet, hogy ő most is ezt gondolja. a csuti geci azonban 2005-ban például még orosz ellenség volt, most meg leszopja Putyint, és még tucatjával ismertek a beszédei, amelyekben szembe fosta saját magát.

Sir Gombóc 2018.12.14. 22:09:56

@Jakab.gipsz: na, a másik hülye is megjött..

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.12.14. 22:10:53

@ulpius66: lehetne, hogy mindegyik szavazat pontosan 1-et érne. tudom, Fidiótáknak ezt nehéz felfogni.

Sir Gombóc 2018.12.14. 22:11:43

@MACISAJT1: mármint melyik ősszel? Mert sem tavaly, sem idén nem történt ki a "polgárháború", amivel a gazdáid riogatnak.

morph on dear 2018.12.14. 22:13:03

@math0: Aham és hogyan csinálsz egy tized képviselőt?

ulpius66 2018.12.14. 22:13:27

@math0:

Brendel Matyó!

Lapozd mán fel a 2002-es választások eredményét, akkor bezzeg nem írnál ilyeneket!

Orbán veje 2018.12.14. 23:04:06

@ulpius66: Haver a jó kurva anyáddal viccelődjél ne demokráciával te szarházi orbánbérenc.

simonpali 2018.12.14. 23:58:48

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: Nos, ha így történik, akkor a magyar munkás 3 és fél év múlva elmegy szépen és behuz egy jó nagy darab ikszet valamelyik ellenzéki pártra a választásokon. Egyébként is nehogy már ti, a belpesti úr(f)igyerekek alig a 20-on túl legyetek a magyar melós érdekkijárója, mert megfájdul a hasam a röhögéstől!

$pi$ 2018.12.15. 08:19:36

"A matematikában az a szép, hogy a 2+2 az 4, a Pí pedig 3,14159265..."

Nem, a pi nem annyi. Egészen biztosan nem. Körülbelül

3.141592653589793238462643383279502884197169399375105820974944592307\
81640628620899862803482534211706798214808651328230664709384460955058\
22317253594081284811174502841027019385211055596446229489549303819644\
28810975665933446128475648233786783165271201909145648566923460348610\
45432664821339360726024914127372458700660631558817488152092096282925\
40917153643678925903600113305305488204665213841469519415116094330572\
70365759591953092186117381932611793105118548074462379962749567351885\
75272489122793818301194912983367336244065664308602139494639522473719\
07021798609437027705392171762931767523846748184676694051320005681271\
45263560827785771342757789609173637178721468440901224953430146549585\
37105079227968925892354201995611212902196086403441815981362977477130\
99605187072113499999983729780499510597317328160963185950244594553469\
08302642522308253344685035261931188171010003137838752886587533208381\
42061717766914730359825349042875546873115956286388235378759375195778\
18577805321712268066130019278766111959092164201988

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.12.15. 08:23:47

@ulpius66: miért? a 2002-es választásoknak mi köze ahhoz, hogy milyen választási rendszerek LEHETNEK?!

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.12.15. 08:25:51

@ulpius66: 2002-ben egyébként volt egy választás, korábban a Fidesz kormányzott. lehet, hogy az a választási rendszer nem volt tökéletes, de a Fidesz egy kurva büdös kukkot nem szólt arról, hogy nekik nem tetszik a választási rendszer. aztán bebukták. egy dolog biztos: a Fidesz a saját maga által jóváhagyott választási rendszert bukta be.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.12.15. 08:27:06

@ulpius66: 2002-ben egyébként volt egy választás, korábban a Fidesz kormányzott. lehet, hogy az a választási rendszer nem volt tökéletes, de a Fidesz egy kurva büdös kukkot nem szólt arról, hogy nekik nem tetszik a választási rendszer. aztán bebukták. egy dolog biztos: a Fidesz a saját maga által jóváhagyott választási rendszert bukta be.

ezek után a Fidesz, amikor hatalmat szerzett, akkor eltorzította azt a választási rendszert még durvábban, úgy, hogy még jobban bebetonozza magát, jobban, mint korábban.

na, ez a diktatúra.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.12.15. 08:38:16

@morph on dear: ne legyél már idióta, hogy te is a Nirvana révelési hibával jössz!, majd ha ott tartunk, hogy a kerekítési hibán kívül torzítatlan a rendszer, akkor majd megvitatjuk, de hol vagyunk mi attól, Orbán rendszere durván torzabb a kerekítés hibáknál, te Fidióta barom!

gomboc r2r 2018.12.15. 10:55:36

@kovesipeter: Megértem a hozzászólást és a mögötte álló véleményt is. Igen, elég elfogadottá vált az elmúlt évtizedekben az, hogy a média a 4. hatalmi ági szereplő. Én itt nem vettem bele, mert nem értek egyet ezzel. Persze, rendkívül fontos szereplő és van egyfajta hatalma is, de én megkülönböztetném ezt a hatalmat attól a hatalomfelfogástól, ami az államra igaz. A média nem tud kötelező érvényű döntést hozni, ahogy a többi hatalmi ág igen. Márpedig ha nem tud az "erőszakkal" élni, akkor nem igazi hatalmi ág, de ettől még fontos tényező.
Nem vitát akarok gerjeszteni ebből, pusztán elmondtam a saját felfogásomat a kérdéskörben.

simonpali 2018.12.15. 12:35:10

@B55: Sok hozzászólásotok alávaló, de talán mind közül a legalávalóbb, amikor Orbán győzelmeit Hitler választási győzelmeihez hasonlítjátok, teljesen negligálva a történelmi körülményeket, ezen választások előtti és utáni történéseket, a két politikus közti felmérhetetlen távolságot minden tekintetben. Dehát az alávalóságnak nálatok nincs igazán határa, ezt régóta tudjuk.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.12.15. 13:50:01

@simonpali: "a két politikus közti felmérhetetlen távolságot minden tekintetben."

nincs olyan nagy távolság Orbán és Hitler között

kifordított nagyanyó 2018.12.15. 13:58:09

Hé emberek!Első kommentelőt nem komolyan venni!

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.12.15. 14:08:14

@B55: meg ugye a választás megnyerése után Hitler is hasonlóan építette le a demokráciát, mint Orbán

nemecsekerno_007 2018.12.15. 15:16:11

@math0: "a, nincsenek képek, ezért nem is érted..."

Könyörgök te ős-kretén, legalább az eredményeiteket látva próbálj meg gondolkodni.
Nem tűnik fel, hogy zsákutca amit csináltok??? Bár végül is a te életed...

nemecsekerno_007 2018.12.15. 15:19:45

@B55: "hagyd , nem tudja értelmezni , meg olvasni is kéne..."

Annyi azért elsőre látszik, hogy ez egy intellektuális f@szverés. Legalább is az eredmények ezt mutatják. Már ha Orbán leváltása lenne a cél, nem a IQ-recsk@...

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.12.15. 15:27:57

@nemecsekerno_007: Hitler is azt hitte, hogy az ellenfelei mennek a zsákutcába. te is ilyen idióta vagy.

Andy73 2018.12.15. 16:46:27

@math0: Hagyjuk már ezt a választási rendszer miatti nyafogást. Inkább örülni kellene, hogy listás helyek is vannak, nem csak egyéni választókörzetek, mint Angliában és az USÁ-ban. Azokban a rendszerekben nem kétharmaddal nyertek volna a kormánypártok, hanem 9/10-del, mert az egyéni körzeteknek több mint a 90 %-át megnyerték.
A nyafogók tehát értsék meg végre, hogy itt nem csak listás választás van, egészen a rendszerváltás óta, hanem egyéni körzetek is. Ugyanakkor örüljenek, hogy pártlistákra is lehet szavazni, különben nem sok ellenzéki képviselő jutott volna be.
Persze nyilván az USÁ-ban meg Angliában is diktatúra van.
Sőt, Angliában még királynő is, nem csak király nélküli királyság, amiről a blogger hadovál.
És azt sem ártana felfogni, hogy minden választási rendszer az összes indulóra érvényes. Tehát bármelyik párt annyi szavazatot kapott volna, mint a Fidesz-KDNP, akkor ugyanannyi mandátuma is lenne. Ha kevesebb szavazatot kapsz, akkor nem nyerhetsz sehol sem.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.12.15. 17:58:14

@Andy73: annyira óvodás már a Fideszesektól, hogy valahányszor Orbán a szájukba fosik, akkor elkezdenek hisztizni, hogy de hát más országokban mások is mások szájába fosnak.

faszt sem érdekel, érted, te kis köcsög?! Orbán választási rendszere torz, mint amilyen torz Orbán maga. faszt sem érdekel, mi van az USÁ-ban, nem változtat ezen semmit, nem menti fel Orbánt.

gomboc r2r 2018.12.15. 19:13:05

@Andy73: Azt hiszed, hogy olyan okos vagy, miközben az utolsó két mondatod elárulja, hogy mennyire nem érted. A magyar rendszerben nem jelenti azt, hogy ugyanannyi szavazattal ugyanezt az eredményt érte volna el akárki, még a Fidesz sem. Pusztán az eredmények, a leadott szavazatok finomhangolásával bőven meg lehetne a Fideszt is fosztani egy csomó képviselőtől pont azért, mert a rendszer szar. A választási rendszert addig reszelgette a Fidesz, amíg tökéletesen meg nem kapta azt, hogy akármit is csinál, gyakorlatilag leválthatatlan. Szerinted miért törölték el azonnal a második fordulót? A második fordulóban mutatkozik meg az, hogy kit akarnak inkább a szavazók.
Jó lenne, ha nem osztanád itt az észt a választási rendszerekről, amikor egyáltalán nem érted a működésüket. A magyar rendszer, nem csak a választási, az egész államfelépítés direkt egy hibrid rendszernek készült azért, hogy próbálja megakadályozni a visszaéléseket, mivel tökéletesen ismerték már akkor is, hogy az anyjukat sem tisztelik a politikusok.
süti beállítások módosítása