Gombóc mondja

Gombóc mondja

Budapest a csőd és a káosz szélén

2019. február 27. - gomboc r2r

Hova jutottunk 9 év alatt? Hihetetlen, de igaz. A káoszba. Azt ígérték, hogy tejjel es mézzel folyó Kánaán lesz itt a Fidesz hatalomrakerülése után, s most ott tartunk, hogy a város az összeomlás szélen tántorog.

A főváros 2019-re tervezett kültségvetési hiánya 114 milliárd forint úgy, hogy a bevételi főösszeg 266 milliárd forint. Ebből könnyen leszűrhető, hogy a bevételek majd 43%-át teszi ki a hiány. Ilyen még nem volt. A városban szinte teljesen leálltak a fejlesztések, lassan csordogál a 3-as metró minimálfelújítása, de fejlesztésre nincs pénz. Ahogy a főváros pénzügyi helyzete áll, nem is lesz. Egy irodai szék beszerzéséhez is állami támogatas kell. Orban király nem hagyja, hogy a legkisebb döntés is az ő beleszólása nélkül történjen. Ezért is jött létre a főpolgármester fölé rendelt tanács, amiben elvileg a jovőbeni fővárosi fejlesztésekről lenne szó. Tudjátok, amire elvileg meg kellene kapnia a pénzt a városnak és utána eldönteni, hogy mi a számára legfontosabb, ehelyett a kormányzat által elképzelt dolgokra lehet majd költeni, ha épp olyan kedvükben lesznek, hogy adjanak.

Tarlós teljesen tönkretette és kisemmizte a várost. Amit lehet, éppen felel a város, a működését hitelekből fedezi (nem a fejlesztéseket, a működését!), a metrófelújításból fontos elemeket hagytak ki, a Lánchíd felújítása is bármiféle fejlesztés nélkül történik meg, a kapcsolódó beruházásokat törölték. Még csak egy helyben sem toporgunk, hanem hátrafelé lépkedünk, miközben megy a visszamutogatás arra a Demszkyre, aki alatt megújult a fél város. (Emlékszünk még a 4-es metró előtti városi terekre? A régi Kálvin térre?)

Mi lesz így a közlekedéssel? Semmi előrelépés nem történik, a város fuldoklik az autóktól, az 1-es villamos meghosszabbítása tovább tart, mint a metró egy szakaszának a felújítása, pedig mindösszesen pár megállóról van szó. Az M0-ást éppen kifilézi a kormány, pedig azzal lehetett volna javítani a budai oldal közlekedésén. Mindehhez pedig Tarlós mosolyogva asszisztál.

A BKV úgy hirdeti magát a buszain, hogy évente garantált 12%-os béremelés várja a dolgozókat, holott ez egyértelmű hazugság. Mennyi is a felajánlott emelés idén? Nem 12%...

Egyetlen értelmes dolgot hozott a Fidesz Budapestre, a BKK-t, ahol egy kézbe kerültek a fővárosi közlekedés teljes területét érintő döntések és fejlesztések. Tarlós ezt mára teljesen szétverte, és éppen azon van, hogy sóval hintse be még a helyét is, mivel Orbánnal egyvérűek, nem tűrik, hogy a legcsekélyebb hatalom is kicsússzon a kezeik közül. 

Emlékszik még valaki a Balázs Mór-tervre? A már 8 éve ígérgetett fejlesztésekre? Mindig csak majd, majd, majd és közben semmi sem történik...

A bejegyzés trackback címe:

https://gombocmondja.blog.hu/api/trackback/id/tr6314653243

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2019.02.27. 18:28:26

Demszky se csinált meg semmit se az ígért határidőre, ráadásul ő nem 9, hanem 20 év alatt valósította meg a fejlesztéseit, miközben alapvető dolgokat kihagyott, pl. 3-as metró.
Persze Demszky hibáitól Tarlós se lesz jobb...

gomboc r2r 2019.02.27. 21:18:34

@Online Távmunkás: Igazad van. Szégyen, hogy Demszky nem újította fel a 3-as metrót, csak a 2-est, az 1-est, épített egy újat, meg teljesen megújult a Nagykörút, a Kiskörút, meg a 4-es metró miatt a város nagy része. Alig valami, eközben az elmúlt nyóc, izé, kilencben aztán olyan sok minden történt. Lehet visszafele mutogatni, de ne legyen ilyen rövid a memóriánk.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2019.02.28. 08:45:25

@gomboc r2r: A kisföldalatti felújítása nagyjából 5-10 évre konzerválta az állapotot, de az is több mint 2 évtizede volt.
A 90-es években több villamosvonal szűnt meg, mint amennyit építettek vagy felújítottak, már Demszky is ígérgette a Bajcsyra és a Thökölyre a pénzhiány miatt leállított villamost.
A 3-as metrót se fejezte be, helyette villamos megy Káposztásmegyerre.
A 2-es metrónál érdekes módon nem nyávogtak a jogvédők, hogy minden állomáson legyen lift, mégis 4 évig tartott a felújítás a 3-asnál sokkal rövidebb vonalon.
A pénz rendelkezésre állásától 10 év alatt felépített 4-es metróra senki se büszke, aki látta, hogy akkoriban szerte Európában olcsóbban és gyorsabban építettek metrót, persze máshol nem fúrták feleslegesen 10-12 méter magas megállókat...
A Nagykörút olyan sikeresen újult meg, hogy az elbaltázott felújítás óta háromszor-négyszer cserélték le az elektromos vezetékeket és a síneket.
A Kiskörút felújításából kihagyták a biciklisávokat.
Valahogy nála is csak ígéret maradt a Kelenföldig meghosszabbított 1-es villamos, a 2-es metró és a gödöllői HÉV összekötése, az 5-ös metró, a reptéri gyorsvasút, stb.

gomboc r2r 2019.03.02. 10:27:02

@Online Távmunkás: Ööööö, te elég furcsa ember vagy.
Szóval akkor a Kisföldalattihoz nem kellett hozzányúlni? Nem csinálták meg? Vagy az a baj, hogy csak azt csinálták meg, amire elérhető pénz volt?
Úgy érted, hogy a nagy '90-es évekbeli átalakulásban megváltoztak a közlekedési szokások? Nahát! Persze, voltak hibás döntések, de sosincs pénz mindig mindenre! Csak ígérgette a villamost Demszky? Hát én úgy látom, hogy tett érte. A Kiskörúton lévő felújítás volt a 0. lépése, a villamos folytatását előkészítették a végállomásnál.
Oh, szörnyű, nem épített még több metrót!
A 2-es metrónál is mindenki mondta és hiányolta az akadálymentesítést, csak teljesen más tészta, mint a 3-as. Amit tudtak, megcsináltak. Itt meg még a közvetlen elérhető megállókat sem akarták akadálymentesíteni! A 2-es metrót úgy csinálták meg 4 év alatt, hogy szinte csak nyárra volt lezárva, nem iskolaidőben, munkanapon. Ráadásul normálisan felkészülve, nem kapkodva és spórolva.
Szerintem elég sokan büszkék a 4-es metróra és ha végre megértenéd, amit mondanak, akkor te is rájönnél, hogy a 4-es metró semmivel sem került többe, mint akármelyik metróépítés. A különbség annyi, hogy nálunk a kapcsolódó költségeket is hozzászámolták. Menj, nézd meg, mennyibe került maga a metró és mennyibe a többi! Jah és ha már metróépítés, menj el Rómába, New Yorkba és kérdezd meg mennyi idő alatt épül a metrójuk. Csak hogy tudd, máshol is hasonlóan építenek metrómegállókat ;)
Úgy érted, hogy elhasználódnak a dolgok egy olyan vonalon, ahol percenként zúgnak el a monstrumok? Nahát, nem gondoltam volna! Csak mondom, hogy nem csak pályacsere volt, átépítették a megállókat, lecserélték az oszlopokat, újrakábeleztek mindent, felújították a betáplálást és lecserélték a teljes villamosflottát. "CSAK"

Kicsit röhejesnek érzem, hogy azt veted a szemére, hogy nem épített egyszerre több metrót, egyszerre több villamost, az amúgy nem városi ügy reptéri vasútról nem is szólva...
Emlékszem Demszky alatt ment a nyávogás, hogy nem lehet közlekedni, mert minden le van zárva építkezés miatt és szörnyű, hogy fejlődik a város.

Na de akkor most te jössz, sorold fel, hogy miket csinált Tarlós! Halljuk, mit hozott össze Pityukánk. Hány metrót épített? Mennyi metrót újított fel? Hány új, modern metrókocsit szerzett be?
süti beállítások módosítása