Gombóc mondja

Budapest a csőd és a káosz szélén

2019. február 27. - gomboc r2r

Hova jutottunk 9 év alatt? Hihetetlen, de igaz. A káoszba. Azt ígérték, hogy tejjel es mézzel folyó Kánaán lesz itt a Fidesz hatalomrakerülése után, s most ott tartunk, hogy a város az összeomlás szélen tántorog.

A főváros 2019-re tervezett kültségvetési hiánya 114 milliárd forint úgy, hogy a bevételi főösszeg 266 milliárd forint. Ebből könnyen leszűrhető, hogy a bevételek majd 43%-át teszi ki a hiány. Ilyen még nem volt. A városban szinte teljesen leálltak a fejlesztések, lassan csordogál a 3-as metró minimálfelújítása, de fejlesztésre nincs pénz. Ahogy a főváros pénzügyi helyzete áll, nem is lesz. Egy irodai szék beszerzéséhez is állami támogatas kell. Orban király nem hagyja, hogy a legkisebb döntés is az ő beleszólása nélkül történjen. Ezért is jött létre a főpolgármester fölé rendelt tanács, amiben elvileg a jovőbeni fővárosi fejlesztésekről lenne szó. Tudjátok, amire elvileg meg kellene kapnia a pénzt a városnak és utána eldönteni, hogy mi a számára legfontosabb, ehelyett a kormányzat által elképzelt dolgokra lehet majd költeni, ha épp olyan kedvükben lesznek, hogy adjanak.

Tarlós teljesen tönkretette és kisemmizte a várost. Amit lehet, éppen felel a város, a működését hitelekből fedezi (nem a fejlesztéseket, a működését!), a metrófelújításból fontos elemeket hagytak ki, a Lánchíd felújítása is bármiféle fejlesztés nélkül történik meg, a kapcsolódó beruházásokat törölték. Még csak egy helyben sem toporgunk, hanem hátrafelé lépkedünk, miközben megy a visszamutogatás arra a Demszkyre, aki alatt megújult a fél város. (Emlékszünk még a 4-es metró előtti városi terekre? A régi Kálvin térre?)

Mi lesz így a közlekedéssel? Semmi előrelépés nem történik, a város fuldoklik az autóktól, az 1-es villamos meghosszabbítása tovább tart, mint a metró egy szakaszának a felújítása, pedig mindösszesen pár megállóról van szó. Az M0-ást éppen kifilézi a kormány, pedig azzal lehetett volna javítani a budai oldal közlekedésén. Mindehhez pedig Tarlós mosolyogva asszisztál.

A BKV úgy hirdeti magát a buszain, hogy évente garantált 12%-os béremelés várja a dolgozókat, holott ez egyértelmű hazugság. Mennyi is a felajánlott emelés idén? Nem 12%...

Egyetlen értelmes dolgot hozott a Fidesz Budapestre, a BKK-t, ahol egy kézbe kerültek a fővárosi közlekedés teljes területét érintő döntések és fejlesztések. Tarlós ezt mára teljesen szétverte, és éppen azon van, hogy sóval hintse be még a helyét is, mivel Orbánnal egyvérűek, nem tűrik, hogy a legcsekélyebb hatalom is kicsússzon a kezeik közül. 

Emlékszik még valaki a Balázs Mór-tervre? A már 8 éve ígérgetett fejlesztésekre? Mindig csak majd, majd, majd és közben semmi sem történik...

A bejegyzés trackback címe:

https://gombocmondja.blog.hu/api/trackback/id/tr3714653243

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2019.02.27. 18:28:26

Demszky se csinált meg semmit se az ígért határidőre, ráadásul ő nem 9, hanem 20 év alatt valósította meg a fejlesztéseit, miközben alapvető dolgokat kihagyott, pl. 3-as metró.
Persze Demszky hibáitól Tarlós se lesz jobb...

gomboc r2r 2019.02.27. 21:18:34

@Online Távmunkás: Igazad van. Szégyen, hogy Demszky nem újította fel a 3-as metrót, csak a 2-est, az 1-est, épített egy újat, meg teljesen megújult a Nagykörút, a Kiskörút, meg a 4-es metró miatt a város nagy része. Alig valami, eközben az elmúlt nyóc, izé, kilencben aztán olyan sok minden történt. Lehet visszafele mutogatni, de ne legyen ilyen rövid a memóriánk.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2019.02.28. 08:45:25

@gomboc r2r: A kisföldalatti felújítása nagyjából 5-10 évre konzerválta az állapotot, de az is több mint 2 évtizede volt.
A 90-es években több villamosvonal szűnt meg, mint amennyit építettek vagy felújítottak, már Demszky is ígérgette a Bajcsyra és a Thökölyre a pénzhiány miatt leállított villamost.
A 3-as metrót se fejezte be, helyette villamos megy Káposztásmegyerre.
A 2-es metrónál érdekes módon nem nyávogtak a jogvédők, hogy minden állomáson legyen lift, mégis 4 évig tartott a felújítás a 3-asnál sokkal rövidebb vonalon.
A pénz rendelkezésre állásától 10 év alatt felépített 4-es metróra senki se büszke, aki látta, hogy akkoriban szerte Európában olcsóbban és gyorsabban építettek metrót, persze máshol nem fúrták feleslegesen 10-12 méter magas megállókat...
A Nagykörút olyan sikeresen újult meg, hogy az elbaltázott felújítás óta háromszor-négyszer cserélték le az elektromos vezetékeket és a síneket.
A Kiskörút felújításából kihagyták a biciklisávokat.
Valahogy nála is csak ígéret maradt a Kelenföldig meghosszabbított 1-es villamos, a 2-es metró és a gödöllői HÉV összekötése, az 5-ös metró, a reptéri gyorsvasút, stb.

gomboc r2r 2019.03.02. 10:27:02

@Online Távmunkás: Ööööö, te elég furcsa ember vagy.
Szóval akkor a Kisföldalattihoz nem kellett hozzányúlni? Nem csinálták meg? Vagy az a baj, hogy csak azt csinálták meg, amire elérhető pénz volt?
Úgy érted, hogy a nagy '90-es évekbeli átalakulásban megváltoztak a közlekedési szokások? Nahát! Persze, voltak hibás döntések, de sosincs pénz mindig mindenre! Csak ígérgette a villamost Demszky? Hát én úgy látom, hogy tett érte. A Kiskörúton lévő felújítás volt a 0. lépése, a villamos folytatását előkészítették a végállomásnál.
Oh, szörnyű, nem épített még több metrót!
A 2-es metrónál is mindenki mondta és hiányolta az akadálymentesítést, csak teljesen más tészta, mint a 3-as. Amit tudtak, megcsináltak. Itt meg még a közvetlen elérhető megállókat sem akarták akadálymentesíteni! A 2-es metrót úgy csinálták meg 4 év alatt, hogy szinte csak nyárra volt lezárva, nem iskolaidőben, munkanapon. Ráadásul normálisan felkészülve, nem kapkodva és spórolva.
Szerintem elég sokan büszkék a 4-es metróra és ha végre megértenéd, amit mondanak, akkor te is rájönnél, hogy a 4-es metró semmivel sem került többe, mint akármelyik metróépítés. A különbség annyi, hogy nálunk a kapcsolódó költségeket is hozzászámolták. Menj, nézd meg, mennyibe került maga a metró és mennyibe a többi! Jah és ha már metróépítés, menj el Rómába, New Yorkba és kérdezd meg mennyi idő alatt épül a metrójuk. Csak hogy tudd, máshol is hasonlóan építenek metrómegállókat ;)
Úgy érted, hogy elhasználódnak a dolgok egy olyan vonalon, ahol percenként zúgnak el a monstrumok? Nahát, nem gondoltam volna! Csak mondom, hogy nem csak pályacsere volt, átépítették a megállókat, lecserélték az oszlopokat, újrakábeleztek mindent, felújították a betáplálást és lecserélték a teljes villamosflottát. "CSAK"

Kicsit röhejesnek érzem, hogy azt veted a szemére, hogy nem épített egyszerre több metrót, egyszerre több villamost, az amúgy nem városi ügy reptéri vasútról nem is szólva...
Emlékszem Demszky alatt ment a nyávogás, hogy nem lehet közlekedni, mert minden le van zárva építkezés miatt és szörnyű, hogy fejlődik a város.

Na de akkor most te jössz, sorold fel, hogy miket csinált Tarlós! Halljuk, mit hozott össze Pityukánk. Hány metrót épített? Mennyi metrót újított fel? Hány új, modern metrókocsit szerzett be?