Gombóc mondja

Választás 2019 - mit fognak ígérni?

2019. augusztus 17. - gomboc r2r

Közeledik az önkormányzati választás, október már nincsen messze. Augusztus 20-ával hagyományosan lezárul a nyaralási szezon, mellyel kezdetét veszi a vesszőfutás az őszi önkormányzati választásokra. Nézzük át, hogy miket várhatunk, milyen ígéretekre számíthatunk pártunk és kormányunk oldaláról.

Kisföldalatti

5 évvel ezelőtti kép a BKK honlapjáról

Már az előző önkormányzati választásokra is téma volt a Kisföldalatti felújítása, új szerelvények beszerzése, liftek beépítése, meghosszabbítás az M3-as autópálya mellett és óriási P+R építése. Amint véget ért az előző kör, repült a süllyesztőbe. Nyugodtan számíthatunk rá, hogy Tarlósék előveszik ezeket a lassan 10 éves képeket.

2-es metró

Az Örs Vezér tere a BKK honlapján.

A 2014-es választásokra hasonlóan forró téma volt a piros metró és a HÉV összekötése, a HÉV-rész teljes felújítása, bizonyos részeken föld alá süllyesztett pálya kialakítása, melyhez hozzácsaptak egy teljes rákoskeresztúri szárnyvonalat, csak úgy a poén kedvéért. Azóta megépült, izé, épül, izé, folynak a tenderek, izé, előkészítés alatt, izé, a fiók mélyén piheg az egész.

3-as metró

Egyszer majd talán.

Tekintettel arra, hogy zajlik a 3-as metró "felújítása" (kifestése), nagy valószínűség szerint készülhetünk arra, hogy ezt valami hősies tettként fogják bemutatni, holott csak olyan apróságok maradtak ki a beruházásból, mint a minőségi szerelvények, biztosítóberendezés-csere (minek azt, jó nekünk a 60 éves technika, biztos "olcsó" fenntartani és felújítani), normális pótlás, folyamatos munkavégzés (hogy minél előbb elkészüljenek), buszbeszerzés. De nyugodtan számolhatunk azzal, hogy ezt megfejelik még egy meghosszabbítási ígérettel meg multimodális átszállópontról szóló képekkel a lehető legmeggyőzőbb ígérgetés érdekében, ahogy ezt már évek óta teszik, miközben Tarlósnak 8 évébe telt kisírni a minimumot a kormánynál.

4-es metró

Nem tudom elő merik-e még húzni az újpalotai villamos ígéretét azok után, ami legutóbb történt. Emlékszünk még, hogy mikor ezzel az ígérettel beállított a lakókhoz, azok pontosan megmondták neki hova tegye be a villamosát? Valószínűsítem, hogy ezt a területet megpróbálják úgy elkerülni a témaválasztásnál, ahogy csak lehet, ezért a 4-es metróval kapcsolatban maximum Budaörs irányába tartó ígéretre számítok. De ők meg tudják mire számíthatnak a kormánytól, azóta is élvezik, hogy ott nyúlja le a kormány a budaörsi önkormányzatot pénzzel, ahol tudja, miközben még az autópályát is fizetőssé tette itt, hogy a forgalom lehetőleg a városi kis utcákon történjen.

5-ös metró

Mostanában kapta fel ismét a narancsos oldal az 5-ös metró témáját. Valószínűleg tudják, hogy itt még kiaknázatlan ígérethalmazok vannak, miközben már gyakorlatilag minden mást elpuffogtattak az eddigi időben. A legviccesebb az egészben, hogy még véletlenül sem a dél-pesti részét vették elő, amelyre nem költöttek pénzt azóta, hogy a Soroksári útnál megfoldozták az új negyed miatt, s éppen ezért szinte teljesen értelmetlen a jelenleg működőnek csúfolt déli rész. Nem, nem, azt az óbudai részt vették elő a metróval kapcsolatban, amihez már a rendszerváltás után is többször hozzányúltak, felújítottak, s a lehető legjobb minőségben tartottak, miközben a lehető legjobb kapcsolatokkal rendelkezik (ne feledjük, a metrónál van a vége, miközben Dél-Pesten kilométerekre végállomásoznak a város közepétől, de még a közeli metróállomásoktól is.

Trolibuszok

Immár több, mint fél éve állnak a BKV garázsában a következő generációt képviselő meggypiros Solaris trolibuszok, amelyek valami folytán eddig nem állhattak forgalomba. Nagy tétben fogadnék rá, hogy pont a választások előtt fogják őket átadni és forgalombaadni, illetve ígéretet hallatni továbbiak megvásárlásáról.

Villamosok

Most, hogy több mint féléves csúszással sikerült átadni az 1-es villamos Kelenföldi pályaudvarig tartó szakaszát, a következő villamosfejlesztésekről is hallani pletykákat. Mivel legutóbb a fonódó épült Budán-Óbudán, az 1-es villamos Budán, így végre a következő villamosfejlesztés Óbudán várható. Az 1-es villamos északi meghosszabbításáról beszélnek, amelynek természetesen az összes lehetséges villamosfejlesztési irány közül a legkisebb a becsült megtérülési adata, de ugye nem mi voltunk óbudai polgármesterek...

Illetve ne felejtsük el a főváros 60-as számú villamosvonalát, melyet hosszú ideig Fogaskerekű néven ismerhettünk. A tervek itt is régóta ismertek, megannyi ígéretet hallhattunk vele kapcsolatban is, a szomorú valóság azonban az, hogy csak öregszik minden, de változás nem tapasztalható.

Hosszú lesz ez a hónap, de ne izguljatok, olyant úgysem ígérnek meg, amit be is tartanak.

A bejegyzés trackback címe:

https://gombocmondja.blog.hu/api/trackback/id/tr2515005128

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tízmillió 2019.09.01. 15:55:56

A vicces az, hogy az ígéretek jelentős része kb egy ciklus alatt létrejöhetne.

M1: rövidebb még az első felújított M3-szakasznál is, és két év alatt az is elkészült. A hosszabbítás meg a Kassayi térig ezalatt minimum kiásható kéregben.

M2: Még ha Cinkotáig alagútban gondolkodunk is, mindaddig, amíg a felüljárót az Örsön elfelejtjük, amit minden épelméjű ember tenne, létre lehetne hozni azt, amit a kapcsolódó cikkben te is írtál. Nem kell hozzá fúrópajzs, csak egy árok, tartalom bele, fődet rá.

M3: Ugyanúgy kéregrendszeres. Rákospalota-újpestig út feltúr, utána ki a felszínre, csóközön. Még ha kell is új járműtelep (bár nem tudom, miért nem lehet a Kőérit kibővíteni, hogy több metró férjen bele), egy betétjárati rendszer egy cikluson át még simán belefér.

M4: Vendégposztban leírtam. Full kéreg, ciklusonként egy ütemmel meglenne. Csak előbb rituálisan el kell égetni a Demszky-féle megállókiosztást és újrahúzni értelmesebben, hogy normálisan megtérüljün.

M5: Itt tér el a véleményünk. Az álláspontodat megértem, a gond az vele, hogy a déli vonalakat nem lehet behúzni addig, amíg a nyomvonal belvárosi folytatását legalább végleges távlati tervként meg nem rajzolják. Ez pedig nem fog egyhamar megtörténni. Ha anélkül teszik meg, az később nagy szíváshoz vezethet.
A déli szakaszt nem tudom, hogy lehetne enélkül megoldani, de északon az egyetlen normális pont a régi M5-tervben, amiben egyet tudtam érteni, az az volt, hogy a vonal átköltözik a Pacsirtamező utca alá. Ez szerintem négy év alatt kivitelezhető, emellett nemcsak szükséges, de még Tarlós se szúrna ki magával, elvégre pont Óbuda nyerné rajta a legtöbbet. Metróperonná később is át lehet alakítani, amikor a felsővezetéket is felszámolják. A III. kerület már akkor is rengeteget nyer, ha utány húsz évig nem nyúlnak ahhoz a szakaszhoz.