Gombóc mondja

Gombóc mondja

Budapest elmaradottsága V. rész - Mi lesz veled, főváros?

2021. november 02. - gomboc r2r

Hogy rohan az idő! A legutóbbi összefoglaló óta immár kettő év is eltelt, így kedvenc sorozatom újabb része megérkezik. Ideje számot vetni, hogy mi történt külföldön és mi NEM történik itthon.
Kattints az első, a második, a harmadik és a negyedik részhez!

Az immár szokásos táblázat, ami tökéletesen mutatja az elmaradottságunkat. (Egyébként érdemes összevetni az előző posztok táblázataival.)

Főváros Budapest Bécs Prága Bukarest Varsó
Lakosság 1 752 286 fő (2019. jan. 1.) 1 840 573 fő   (2016. jan. 1.) 1 308 632 fő   (2019. jan. 1.) 1 883 425 fő   (2011) 1 764 615 fő   (2018. jan. 1.)
Terület 525,13 km² 414,9 km² 496 km² 228 km² 517 km²
Hálózat hossza 38,6 km 83,1 km 65,5 km 76 km 35,5 km
Állomások száma 52 109 61 61 34
Utolsó előtti bővítés 1990 (3,4 km) 2013 (4,2 km) 2008 (4,6 km) 2017 (2,1 km) 2019 (3,1 km)
Utolsó bővítés 2014 (7,4 km) 2017 (4,7 km) 2015 (6,1 km) 2020 (6,87 km) 2020 (3,4 km)

 

Bécsben legutóbb 2017-ben adtak át új metrószakaszt, ugyanakkor ne gondoljuk, hogy azóta a sikereiken ülnek a szomszédok. Jelenleg az U2-es vonal felújítása zajlik annak érdekében, hogy képes legyen fogadni az U5-ös vonal szerelvényeit, amelyek az itthoni 4-es metróhoz hasonlóan vezető nélküli üzemben fognak közlekedni. Az U5-ös építését megkezdték, a tervek szerint legkorábban 2025-ben nyílhat meg az első elkészült szakasz. Ezen kívül az U2-es hosszabbítása is folyamatban van, a várakozások szerint 2027-re elkészülnek. De még ez sem a vége, ugyanis a későbbiekben hosszabbítanák az U5-öst, amire már a tervek is megvannak. Egyébként érdemes megnézni hogyan kommunikálnak valamit Ausztriában.

Prágában jelenleg a D-vonal építése zajlik, amelynek átadását jelenleg 2027-re teszik. Ez a vonal is vezető nélküli járművekkel lesz felszerelve, az építés költségeit jelenleg mintegy 750 milliárd forint körüli összegre teszik. Ez 10 állomást foglal magában 11 km-en. Az első, 2027-re elkészülő része 2 állomást és a köztes vonalat jelenti az egyéb szükséges építményekkel és szerelvényekkel, mintegy 200 milliárd forint értékben.

Bukarestben éppen 2020-ban adták át a legújabb metrószakaszt, 10 új állomással, 6,87 km hosszú növekménnyel. De ők sem ülnek a babérjaikon, jelenleg is készül egy 1,6 km-es hosszabbítás, amely 2 új állomást ad majd hozzá a jelenlegi hálózathoz. Ezen felül már két projektről is hallani, amiknek a megvalósítását szeretnék elérni. Egyelőre úgy néz ki, hogy az M6-os meghosszabbítását a reptérre lefújták, de mivel a kormányok mostanság jönnek és mennek Romániában, a döntés bármikor változhat. Az M5-ös meghosszabbítása pedig továbbra is terítéken van.

Varsó a rendszerváltás után fogott neki a metróhálózat megépítésének, addig ugyanis semennyi sem volt a lengyel fővárosban. 30 év alatt építettek majd 36 km metrót és 34 állomást. Össze sem mérhető, hogy mennyi munkát beletettek ebbe a projektbe. Az eddigi legutolsó hosszabbítást 2020-ban adták át, amellyel 3,4 km-nyi új vonal került átadásra az utazóközönség kiszolgálására. De ezen túlmenően is folytatódik az M2 kiépítése, amely várhatóan 2023 környékén fejeződik be, s 5 új állomást fog hozzáadni a jelenlegi rendszerhez. Ennek elkészülése után pedig megindul a harmadik metróvonal építése újabb 6 megállót hozzáadva a jelenlegihez.

Eközben nézzük meg Budapestet. A 2000-es évek közepén indult utoljára metróprojekt. Azóta komolyabb pénzt nem öltek a budapesti tömegközlekedés fejlesztésébe. (A 3-as metró felújítása nem fejlesztés, hanem karbantartás). Hiába ígérték a 3-as metró meghosszabbítását is, abba sem kezdtek bele. Hiába ígérték a Kisföldalatti felújítását és meghosszabbítását, abba sem kezdtek bele. Hiába ígérték a HÉV-ek átalakítását, abba sem kezdtek bele. 2-3 évente készíttetnek egy újabb papírt, mert az meg van olcsón, s lehet ígérgetni, de azt kell látnunk, hogy 2010 óta Budapest felett bealkonyodott. Nem csoda, hogy a várost ellepik az autók, egyszerűen nem történik semmi, ami a közlekedés elmaradottságán segíthetne. 

Igen, jól olvastad. A buszágazat számára történt egy kis tűzoltás, de még mindig ott tartunk, hogy a BKV gyakorlatilag bármilyen elérhető állapotú buszt kiküld a forgalomba. Már a Demszky által a 2-es metró felújításakor beszerzett Volvók is 20 évessé érnek, miközben még mindig nem sikerült lecserélni a magaspadlós Ikarus-okat, ahogy a használtan beszerzett buszok kiváltása sem megy. Bukarest 10 éve lecserélte a teljes buszflottáját, s ha így haladunk tovább, előfordulhat, hogy majd Bukarestből kell beszerezni használt járműveket...

A villamoságazatban történt egy minimális állományfrissítés, a CAF által szállított villamosok ugyanakkor még mindig csak egy részét jelentik a flottának. A csehszlovák Tátrák immár a 3. teljeskörű felújításukat kapják, mivel előre láthatóan még 10 évig biztosan szükség lesz rájuk. Az itthon hannoveriként ismert járművek felújítása is egyre valószínűbb, sőt, már kísérleteket is folytatott a BKV ebben az irányban. Velük is még 10 évig biztosan számol a BKV. Ezek a villamosok 20 évvel ezelőtt kezdtek érkezni használtan Budapestre!!! 20 éve!! Nagyon úgy néz ki, hogy Budapesten többet fognak közlekedni, mint eredeti helyükön...

Lehet látni, hogy a környező országok elhúznak mellettünk. Egyszerűen ezermilliárdok hiányoznak a budapesti közlekedésből és most nem csak arról van szó, hogy járműveket kellene venni. Hiányoznak járművek, infrastrukturális beruházások (mint például vasúti átjárók, végállomási megoldások, vasúti bújtatások a keresztbejárás helyett, kocsiszínek felújítása, építése, s még rengeteg minden...), mindennapi használatot elősegítő projektek (okos megoldások, digitális jegy, liftek), sok minden. Még felsorolni is sok. Elég csak kimenni a Nyugatiba és látni, hogy még a peronok sincsenek egy szintben a járművekkel, hogy manuálisan állítják a váltókat...

Az elmúlt 10 évben szinte nem történt semmi. 1 kocsiszín megújult, 1 teljesen új épült, az 1-es villamos pár megállóval elért a Kelenföldi pályaudvarra... éééés ennyi. A 4-es metró első fázisa készült el, ami a 2000-es évek közepén indult, de továbbépítés helyett félbehagyták... A Fonódó-projekt készült el, ami csak minimális építkezés volt és még Demszkyék készítették elő. Mindezt úgy, hogy közben felépült 3 teljes városrész a semmiből, 3 másik pedig hamarosan elkészül. Komplett ipari területek alakultak át, városmagok tolódtak el, utazási szokások változtak, de mindezek felett tízezrek, sőt már szinte százezer ember költözött ki az elővárosokba Budapestről, miközben a helyüket folyamatosan veszik át a fővárosban mások.

Ha nem akarjuk, hogy a főváros tényleg totálisan összeomoljon közlekedésileg és a XX. században ragadjon a 2030-as években is, akkor egy potenciális kormányváltás után tucatjával kell nekiállni a projekteknek, mert nem lesz hogyan közlekedni a városban. Ez nem csak ciki, hanem összehasonlítva akár más kelet-európai fővárossal, totális versenyhátrányt okozhat a fővárosnak. Márpedig ha a főváros versenyhátrányba kerül, akkor az ország is, tekintve, hogy Budapest és környéke felelős a fél magyar GDP-ért.

A bejegyzés trackback címe:

https://gombocmondja.blog.hu/api/trackback/id/tr116083608

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gigabursch 2021.11.03. 08:34:59

Továbbra is koncepció szinten:
M1: Duna alatt át, Krisztina körút => Városmajor, esetleg Budakeszi.
M2: Déliből tovább Budaörs, Törökbálint, Budaörsi reptér (amiből rendes repteret illene készíteni), másik vége talán rendeződik végre Gödöllő felé
M3: Árpád Kórház => Rákospalota-Újpest VÁ, ill. Ferihegy
M4: Gazdagrét, ill Rakosborzasztó.
A HÉV összekötések tervezési munkái zajlanak, de létfontosságúak.
A Déli-Nyugati vasúti átmenet is idetartozik. Jó lenne, ha lenne.

A prioritásokat és a forrásokat helyre kell tenni.

No, de mindenekelőtt:
Az M0 körgyűrű befejezése

Etniez 2021.11.03. 14:07:20

Fidesz utálja Budapestet, amíg hatalmon maradnak változás nem lesz.

Örömhernyó 2021.11.03. 14:27:52

Budapestet büntetni kell, mert egy megveszekedett ballib fészek. Ez a NER alapvetése. Amikor NER szimpatizáns polgármestere van a fővárosnak, akkor esetleg kaphat valami támogatást, de az ellenzéki kerületeket akkor is büntetik.
Megjegyzem a ballib vezetés se jobb.
Ha épül is valami, az a semmiből semmibe vezet (M4-es metró), ráadásul sokszorosan túlárazzák, évekig feltúrják a környéket. Így amikor valami elkészül, akkor a lakosság felsóhajt, hogy végre vége... És ilyet tortúrát soha többé nem akarnak.

Az az igazság, hogy Budapest úgy is megtermeli a magyar GDP felét, ha nem kap semmi infrastrukturális fejlesztést, fizetős parkolókban vadásznak szabad helyekre az ingázók és hajléktalanok verik a faszukat a metrón és a maffia irányított szervezett koldusok verik a közlekedőket az Örs vezér terén. Csak a lakói és ott dolgozók fogják szarul érezni magukat. De cserébe nem kell elverni infrastruktúrára ezermilliárdokat.

Örömhernyó 2021.11.03. 14:34:58

@Etniez: Azért a ballibek alatt se volt sok fejlődés, én még emlékszem Demszky uralmára. Akkor se sok minden mozdult pozitív irányba, sőt! Akkoriban sokkal rosszabb állapotban volt a főváros. Írom ezt úgy, hogy elismerem, hogy a fidesz direkt bünteti, szopatja is a ballib fészeknek számító Budapestet, ahol csak tudja. De a Demszky-érát se sírjuk azért vissza!

bref 2021.11.03. 15:17:50

" akkor egy potenciális kormányváltás után tucatjával kell nekiállni a projekteknek, mert nem lesz hogyan közlekedni a városban."
1. Ahhoz, hogy végre valahára Budapestért dolgozzon a városvezetés, ahhoz nem kell kormányváltás. Csak akarat és munka (no, meg hozzáértés...). Pénz van.
2. Hogy nem lesz hogyan közlekedni a városban? Dehogynem: BICIKLIVEL ! (hö-hö-hö)

Asio Otus 2021.11.03. 15:58:31

Az a baj, hogy a szerző vagy nem rendelkezik hosszútávú memóriával, vagy olvasni képtelen/rest ifjonc, aki még a csattogó lepkét kergette 2010 előtt.
Ami biztos, hogy egy orbánfóbiás okoskodó. Ha emlékezne arra, amire nem akar, akkor tudná, hogy az 1990-2010 közötti 20 évből 12 éven át az általa oly nagyon áhított politikai csoportosulás vezette mind az országot, mind a fővárost. Mégse történt szinte semmi ez idő alatt. Emlékezne arra is, hogy a hihetetlenül balfék M4 metró miatt nem lehetett évekig strukturális fejlesztésekben gondolkodni, mert minden forrást az fogott le.
Úgyhogy ez a poszt csak egy erőlködés, ami objektívnak akar látszani, miközben szánalmasan átlátszó és felületes. Nem baj, indeksz-főlaphoz ez a színvonal kell.

vajdasagi 2021.11.03. 16:11:42

Amúgy a BKV egy igen jó szolgáltatást nyújt. Magyar szokás a sajátunkat rossznak tartani. Hát ez nem az. Nemcsak az említett városok között vagyunk jók, hanem európai összevetésben is. Csak az gondolja másként aki nem járt még 10+ másik fővárosban. És nemcsak a közlekedésben, hanem szélesebb körben is: Budapest talán a világ 10 legszebb városa közé tartozik. És a fejlődést minden visszalátogató turista folyamatosan dícséri.

Opi87 2021.11.03. 16:13:14

@Örömhernyó: Mi lenne a "nem sok"? Magyarán mihez képest. Pl. kisföldalatti felújítása, villamosok felujítása (ebből sok volt), 1-es villamos meghosszabítása, csepeli HÉV felújítása, buszpark lecserélése, új villamosok vásárlása, 4-es metró, ezeket most csak így fejből.

Tarlós alatt térköveztünk (EU-s pénzből, NER-es haverokkal), épült stadion meg uszoda (mindkettő piacilag eltarthatatlan méretben), megcsináltuk a Vigadót (a haveroknak), a Várkert Bazárt (a haveroknak, mellesleg kva ízléstelenül), MOL Bubi lett (ez pozitívum, de tudjuk, hogy nem a Tarlós miatt lett ez), szétcsesztük a Városligetet (önmagában vannak részei, amik jók, de ezek a megalomán múzeumok...minek? Ki tartja majd el őket? a turisták biztos nem...) és fel lett újítva egy-két nagyobb egyetem és hasonló.

Közlekedés szempontból a Tarlós egy nagy 0 volt, autób*zi hozzáállás ami tudjuk merre vezet. De azért vett ő is pár villamost meg buszt.

Amúgy minden, ami pozitív változás volt tarlós alatt a Vitézytől jött, már közlekedés szempontból.

Én esztétikai szempontból mondom, hogy a legtöbb tér nagyon ízléstelenül lett megcsinálva, és kva drágán.

Szóval Demszky-nek adnék egy 5-öst, Tarlósnak max egy 3-ast. Karácsonyt eddig nem tudom értékelni, de sztem sok minden nem fog történni, úgy érzem.

De megjegyzem, az állam (bocs: A FIDESZ) szinten teljesen elvette mind az önkormányzatok, mind a városok automóiáját és bevételeit. Ezek után a sok FIDESZ drón Karáncsonyra mutogatása (pláne ennyi idő után) minimum kínos, de inkább szekunder-szégyenérzetet generál bennem.

gomboc r2r 2021.11.03. 16:23:19

@bref: Muhahaha, Pénz van, csak nem az önkormányzatoknál. Ezermilliárdos tételekben veri el a kormány minden sz@rra, csak sosem arra, amire kellene. Most például reptérre, mikor még a mellette futó vasútvonal is rendkívül szar...

gomboc r2r 2021.11.03. 16:30:46

@Asio Otus: Az a baj, hogy a kommentelő egy Orbán-seggnyaló, aki a szelektív memóriája miatt nem emlékszik a múltra.
A mocskos Demszky alatt a semmiből megépült a Hungária és az 1-es villamos, a Lágymányosi híd...
De ott van a Szentendrei HÉV teljes(!) felújítása, a Kisföldalatti felújítása, ekkor még évente százasával jöttek a buszok, a még ma is közlekedő trolik is ekkor jöttek...
Aztán ott van a 3-as villamos megújulása, az Örs vezér tere teljes átalakulása... (Még mindig csak a '90-es években járunk...)
Aztán Horn és Demszky megegyezett a 4-es metróban, amit Orbánék felrúgtak... Aztán visszajöttek a szocik, 2-es metró felújítása, 4-es metró építése, a 4-es metró vonalán lévő összes tér felújítása, Budán a teljes villamosforgalom megújulása, beszerezték az alacsonypadlós Volvókat, jöttek a Combinók, a Nagykörút teljes megújulása, jöttek a használt buszok olcsón a legrégebbi buszok kiváltására, megjöttek a hannoveri villamosok az UV-k kiváltására, elkezdték a Fonódó-projektet...
Ez a "semmi", igaz? :D

inebhedj - szerintem 2021.11.03. 17:16:53

@vajdasagi:

+1.

Persze lehetne jobb (ugyan mi nem), de a valóságban Budapest egyáltalán nem áll rosszul európai és/vagy észak-amerikai összevetésben szvsz.

Etniez 2021.11.03. 17:45:30

@Veszéjben a lyogállamiság !: egy vicc vagy és fullba nyomod a kretén.
Szerencsére tételesen cáfolva vagy már, nekem nem kell veled foglalkoznom.

gomboc r2r 2021.11.03. 18:03:41

@Veszéjben a lyogállamiság !: Ki is moderálhatnálak, de annyira segghülye vagy, hogy mindenki láthatja, mert már azelőtt megcáfoltalak, hogy idetoltad a képed. Az építő jellegű kommentek maradnak, ha trollkodsz, mész. Kérlek így folytasd, köszi.

bref 2021.11.03. 18:15:19

@gomboc r2r: Mű-muhahaha..Térj észhez, és nézz körül: a jelenlegi budapesti városvezetés a rovarhoteleken és a sok helyen értelmetlen biciklisávokon kívül nem alkotott semmit csak akadályozott betervezett vagy elkezdett projekteket.

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2021.11.03. 18:30:13

@gigabursch: Biztos vagy benne, hogy a kisföldalattit (észszerű költségek mellett) át lehet vezetni a Duna alatt? Nincs ahhoz egy kicsit magasan?

Az utolsó mondatoddal csak mélyen egyetérteni tudok.

fkv.117 2021.11.03. 18:31:05

@Etniez: A libsik is utálják, Demszky alatt csak a pénzosztás ment, utána is semmi. A karigerinek meg csak annyi esze van hogy a meglevő közlekedést is tönkretegye, biciglisávokkal csináljon mégnagyobb dugót. Remélem több kárt már nem fog tudni okozni.

fkv.117 2021.11.03. 18:37:30

@vajdasagi: Hogy ez a szar jó? MUHAHA! A görögöknél is 100x jobb van, pedig azok állandóan csődben vannak. Mi is, csak nekünk még annyink sincs, mert azt is ellopták az elvtársak. Ja és a görögök nem próbálják meg lehúzni a túristákat, az Acropolistól a Syntagma térig (magyar megfelelője: Budai várból a Kossuth térre) inkább elvisz ingyen a helyi BKV, ha a sofőrnek nincs kedve jeggyel szarakodni. :) Nálunk meg mi van? Túrista vagy? Akkor 1 pohár sör 250.000 ft...

A Joda visszatér 2021.11.03. 19:03:35

"Az elmúlt 10 évben szinte nem történt semmi. "

Hát azért ez erős túlzás. Megújult az 1-es és a 3-as villamosvonal. Új szerelvényeket kaptak. Lecserélődött az elavult buszpark.
A metrófelújítások kapcsán meg kellene nézni, hogy hány kilóméter metróvonalat újított fel Tarlós 10 éve alatt és mennyit Demszky 20 éve alatt. Azt mindenesetre furcsának tartom, hogy utóbbi két évtizede alatt bele sem kezdett a város legfogalmasabb közlekedési viszonylatának felújításába.
A 4-es metróba pedig Demszky évekig bele sem kezdett, holott szoclib kormány volt 2002 után..Ha jól emlékszem 2007 tavaszán kezdődött meg az alagutak fúrása, és Tarlós két alagutat örökölt.

Etniez 2021.11.03. 19:39:16

@bref: Mivel elvették az összes forrását. Forrás nélkül pedig nehéz bármit is létrehozni főleg a covid-járvány közepén.
A tökéletes Fidesznek is sikerült összehoznia egy kiadós GDP esést és egy hatalmas államadósságot.

Etniez 2021.11.03. 19:42:38

@Veszéjben a lyogállamiság !: Ostobaságokat írtál össze, egy dologgal voltál elfoglalva: torokra vegyed Orbánt. Ha az én oldalam lenne, már nem lennél itt. Kétsoros idiótaságokat írsz, fentebb pontosan és tételesen le lett írva, hogy mi volt Tarlós előtt és alatta.
Tarlós alatt Budapest nem fejlődőt, még szinten sem volt tartva, lassan erodálódott, pedig ő is torokra vette Orbánt, mégsem csurrant semmi. Ezért lett elzavarva, hiába mérte a Nézőpont.
Orbán akkor sem adott pénzt Budapestnek, amikor a Fidesz uralta, ezért felesleges eltűrni ezeket a fideszes bohócokat a nyakunkon, ismerte fel a budapesti lakosság.

Etniez 2021.11.03. 19:46:49

@fkv.117: Nem baj, ha nagy a dugó, maximum kiszállsz az autódból végre. Ez a cél.

Etniez 2021.11.03. 19:50:43

@Veszéjben a lyogállamiság !: Szóval ha az államot így hazavágta, akkor Budapestet nem?

Látod-látod, kis ostobám, most szartad szájba magad, előbb még Karácsonyt gyaláztad azért, mert nem tudott mit tenni a pandémia közepén, de Orbánodat azonnal torokra veszed.

Ha nem lennél ilyen fárasztó azt mondanám, hogy szórakoztató a vergődésed.

De nem az, most egy ideig ignorállak is.

fkv.117 2021.11.03. 21:00:18

@Etniez: És reggel 8 helyett délután 4-re esek be a melóhelyre, ez a cél? Vagy inkább be se menjek, majd küldik utánam a pénzt?

ertelmetlensegi 2021.11.03. 21:28:44

Fidesz-KDNP 2010. óta bünteti Budapestet. Vitézy féle villamos és HÉV fejlesztésen, valamint bp. vasútvonalakon új megálló építésen kívül másra nem ad pénzt a kormány.
Az M3 felújítás méregdrága és határidőket sem tudják tartani. Pedig a fővárosban keletkező adóbevételekből simán jutna az M4 Keleti-Újpalota közötti szakasz megépítésére. Sebaj, majd helyette elkészül a villamos vonal a 14-15. ötéves tervben. Lesz 5. metró, 15-16. éves ötéves tervben.
Oszt jó napot!

Sir Gombóc 2021.11.03. 22:06:36

@Veszéjben a lyogállamiság !: muhaha, annyira jól működik minden, hogy altatott, visszavont vagy épp mindenféle mondvacsinált indokkal akadályozott közlekedési beruházások vannak (mindegyik esetében a pénz hiánya az ok, csak nem vallják be). De ahhoz is hülye vagy, hogy ezt ëszrevedd

gigabursch 2021.11.03. 22:35:59

@agresszív kismalac:
Mivel nem vagyok vasutológus, úgyhogy 100%-ig biztos vagyok benne, hogy van (rá optimális gazdasági értéken jó műszaki) megoldás.
Ha az erősen dimbes-dombos Prágában, Barcelonában, stb meg lehet oldani, akkor itt hogy a fenébe ne lehetne? (mondjuk az Ördög-árok vonala adhat kihívást...)

Lesz még Magyar Köztársaság 2021.11.04. 01:42:16

@Örömhernyó: "...én még emlékszem Demszky uralmára. Akkor se sok minden mozdult pozitív irányba, sőt! Akkoriban sokkal rosszabb állapotban volt a főváros."

Demszky alatt is áramlott ide az uniós fejlesztési pénz?! Nem. Az utolsó hivatali éveiben már igen - ebből lett pl. a 4-es metró, de még közel sem jött annyi, mint 2010 után.

Lesz még Magyar Köztársaság 2021.11.04. 01:47:55

@Örömhernyó: Az meg egyszerűen nem igaz, hogy Demszky alatt nem épült-szépült semmi a városban, de ezt mások már előttem taglalták.

Lesz még Magyar Köztársaság 2021.11.04. 02:02:02

Bp. 1 752 286 fő
Bécs 1 840 573 fő
Prága 1 308 632 fő
Bukarest 1 883 425 fő
Varsó 1 764 615 fő

Szuburbanizáció. Bécs és,Varsó körül is van akkora agglomerációs körzet, mint Bp. környékén?

Örömhernyó 2021.11.04. 02:45:22

@Lesz még Magyar Köztársaság: Bécsnek az agglomerációval együtt 2,6 millió lakója van. Varsónak az agglomerációval együtt 3,1 millió. Budapestnek az agglomerációval együtt 3 millió. Nincsenek hatalmas, nagyságrendi különbségek.
Varsóról tudni kell, hogy nem egy vízfej, olyan értelemben, hogy Lengyelországban több hasonló nagysagú város is van, amiknek van ipara, turizmusa, versenyképes felsőoktatása, Gdansk-Gdyna, Krakkó, Wrocław, Łódź. Nem olyan a településszerkezet, mint Magyarországon, hogy van a vízfej Budapest, a második legnagyobb város, Debrecen népessége meg akkor, mintha összevonnánk két nagyobb budapesti kerületet.
Budapest tömegközlekedése európai mércével se rossz. Igaz, Ázsiában labdába se rúgna. Magyarországon turistaként egy hetet eltöltő ázsiai ismerőseim szerint Budapest olcsó és elég csúnya város. A nyugati városokhoz képest nem szép, sok a lepusztult rész, paneldzsungel, cigók, hajléktalanok verik a faszukat az aluljárókban. Ezeket az áldatlan állapotokat normalizálta Demszky és ideológiai padtársai. Kuncze, szegénységi bűnözés, önkényes lakásfoglalók stb.
Mert az egy dolog, hogy a metró és villamosszerelvények régiek, de miért kell mocskosnak, etnikailag fertőzöttnek és életveszélyes, anitszociális elemek által uraltnak is lenniük?

n3spr3ss0 2021.11.04. 05:07:18

@Asio Otus: Menj Hortobágyra, ott okoskodj.

Irbisz 2021.11.04. 07:22:43

A szomorú elmaradás oka bár klisés, de egyszerű: a fidesz bünteti a fővárost, ahol mondjuk űgy, nem a szavazóbázisa él. Persze az önkormányzatok bevételeinek elvétele mindenkit érint, de ez pont a az ország GDP-jének messze legnagyobb részét megtermelő fővárost érinti a legrosszabbul. Mig a fidesznyertes városokat elárasztják pénzzel, ahol bukik a kormánypárt, ott rögtön büntetés és frrráselvonás, igazi maffiakormány.

Irbisz 2021.11.04. 07:26:27

@Örömhernyó:
"Mert az egy dolog, hogy a metró és villamosszerelvények régiek, de miért kell mocskosnak, etnikailag fertőzöttnek és életveszélyes, anitszociális elemek által uraltnak is lenniük?"

mert pintér elvtárs számára orbán elvtárs kérérésére nem prioritás a föváros rendvédelme. az pedig végképp nem a föváros felelőssége, ha a rendőrök a felfűjt migrásnkérdés miatt a déli határon lófrálnak, és másutt emberhiány van. ezirányú egyéb kérdéseiddel fordulj a kormányzati illetékesekhez :)

Irbisz 2021.11.04. 07:29:33

@Örömhernyó:

"Budapest tömegközlekedése európai mércével se rossz. Igaz, Ázsiában labdába se rúgna. "
Ázsiát nem ismerem, de Európa fejlettebbik feléhez mérten ez kifejezetten átlag alatti tömegközlekedés. A mediterrán térséghez viszonytva talán jó, de a skandináv, német, osztrákhoz viszonytva rossz. Bár lehet, hogy a Balkánhoz mérve remek, de nem annak kéne mércének lenni.

Sir Gombóc 2021.11.04. 07:58:50

@Veszéjben a lyogállamiság !: nem csak budapesti projektekről van szó. De dugd a fejed a homokba.

Etniez 2021.11.04. 09:28:27

@fkv.117: Mi közbe Karácsonynak a vonatokhoz vagy a BKV utazóközönségéhez?

Teljes káosz a fejedben. Nagyon helyesen, a világban látható trendeknek építik le az autós közlekedést Budapesten. Én ezt nagyon támogatom. Minél nehezebb neked, annál inkább megoldást fogsz keresni magadnak.
Home office, másik munkahely, BKV, motor, bicikli. Ki kell szállni az autódból, ennyi. Nem Alkotmányos jogod a városiakat mérgezni.

Etniez 2021.11.04. 09:32:32

@Örömhernyó: Amikről te beszélsz, az rendészeti kérdés, nem Karácsony hanem Pintér asztala.

nemecsekerno_007 2021.11.04. 09:42:25

Költsünk még Budapestre?!?
Nem elég nagy még a Vízfej?!?!

A főváros egy önmagát igazoló, feneketlen pénznyelő. Ha tovább költünk rá, csak még több munkaerőt és tőkét szív el.

A gond az egoval van.

Etniez 2021.11.04. 09:46:08

@DFK: Cikk alján a cáfolat... Nem baj, ez a cikk úgy is neked készült.

Etniez 2021.11.04. 09:49:57

@nemecsekerno_007: Mivel a GPD közel negyven százalékát Budapest termeli meg a kérdésed csupán költői.

Az a kérdés, hogy Budapest költsön-e a vidéki pénznyelőkre, életképtelen aprófalvakra-e.
Budapest had költse magára azt, amit megtermel az országnak. Vagy legalább egy kis részét.

nemecsekerno_007 2021.11.04. 09:51:25

@Irbisz: Budapest egy vízfej, 20-25 évig csak a működtetésére és a fenntartására kellene költeni, az így felszabaduló pénzt a fejletlenebb vidéki régiókra kéne fordítani.
Elképesztő arrogancia és egoizmus, ahogy különféle ürügyeket kreálnak 30-40 éve arra, hogy miért költsünk még több pénzt a vízfejre, miközben az ország többi része szép csendben lerohad.

Etniez 2021.11.04. 09:54:12

@Veszéjben a lyogállamiság !: Te azon ostoba nerpatkányok közé tartozol, akik nem értik meg, hogy nem kell mindenbe beleállni.
Azért nem, mert nevetségessé válsz akkor, amikor meg akarod magyarázni, hogy a nap nyugaton kel fel.
Ennyire nem jöttél rá.

Tarlós azért lett elzavarva a picsába, mert alatta semmit nem fejlődött Budapest, még a Lánchidat sem kezdte el..
Most jött Karácsony, de a pénzt elvette tőle Orbán. A pestiek nem hülyék, nem Karácsonyt fogják ezért hibáztatni, hanem a fasszopó Orbánt. Te is hiába vergődsz.

nemecsekerno_007 2021.11.04. 09:57:45

@Etniez: Te is külföldön fizetsz adót Kicsi-Lölö?!?! Akkor mi közöd is van ehhez?!
A Covid alatt is Budapest termelte a GDP 40%-át?! Én úgy tudom, hogy nem igazán.
Egyébként meg egyelőre vidéken többen laknak és ugye a demokrácia a többség uralma. A GDP 40% meg nem érdem, hanem csak annak az eredménye, hogy jó 50 évig a Vízfejre költöttünk. Mivel ha a fővárosban nyugi van akkor vidéken nem lázad a nép, ezt szűrték le 56-ból az elvtársak.

Etniez 2021.11.04. 09:59:02

@nemecsekerno_007: Nem kicsi majompótlóm, én fizetek adót is odahaza, nem is keveset.

Mi köze a covidnak a budapesti GDP-hez?

gomboc r2r 2021.11.04. 10:03:01

@nemecsekerno_007: Az ugye nem zavar, hogy mind az állami források, mind az EU-s támogatások 85%-a az elmúlt 20 évben a Pest megyén kívüli területekre lett elköltve és mégis omlik össze a vidék? :D
Nem a pénz hiányzik onnan, hanem a normális emberek. Hiába újítod fel a templomot, meg rakod le a burkolatod a főtérre, attól nem lesz vonzóbb a falud. Csak az agrártámogatások kiteszik az összes forrás 10-15%-át és még mindig képtelen a magyar agrár bármi értékelhetőt kitermelni...
Elegem van abból, hogy azt hazudjátok, hogy állandóan a fővárosra van költve, mikor az összes pénzt vidékre viszik.

nemecsekerno_007 2021.11.04. 10:12:18

@gomboc r2r: Ezt a pofátlan csúsztatást öcsém :))))))))
Mintha Csillag Istvánt hallanám: Minek ide híd, nem jár erre senki.
Amúgy ez is a szokásos önmagát igazoló pénznyelő duma.
Egyébként meg ki kell próbálni, hogy 20-30 évig a vidékre költünk úgy, ahogy azt Budapesttel tettük, csak utána derülhet ki, hogy mire mentünk vele. Ha nem tesszük akkor sose derül ki. Tyúk vs. tojás problematika. De mint írtam, csak a vidékkel is lehet 2/3-ot nyerni.

gomboc r2r 2021.11.04. 10:18:57

@nemecsekerno_007: Tetszik, hogy mindenféle konkrétum nélkül kommentelsz. A számok az ellenségeid, mi? Főleg a 8-as :P Te vagy az, Eltolcsy? :P
A válaszodban citáld már ide légy oly kedves, hogy mennyi pénzt költött el a kormány tavaly Pest megyében és mennyit azon kívül. Ha nem írsz számot, ne is kommentelj. A trollok kitiltásra kerülnek, az építő jellegű kritika marad. Tehát ha trollkodsz, mehetsz, ha sikerül bizonyítanod az állításod, maradsz.

Serény Vélemény 2021.11.04. 13:51:40

@Örömhernyó: " Igaz, Ázsiában labdába se rúgna."

Na, ezt hiába magyarázod el a belpesti hiperértelmes értelmiségnek! Hogy pl az a public bicikliprojekt, ami Pekingben volt, nem 1200 biciklivel indított, hanem 2,4 millióval... értem, hogy egy jó nagy város, de olyan, mintha bp-en lenne 200 ezer bubi.
(www.travelchinaguide.com/cityguides/beijing/transportation/bicycle.htm)

Egyszerűen manapság nem a nyugat fújja a passzátszelet...

konrada 2021.11.04. 14:34:51

@Etniez: Te most komolyan azt akarod bemagyarázni, hogy az ország lakosságának az 1/6-a termeli ki a 40%-ot, azaz minden budapesti cca. 2,5x hatékonyabban dogozik, mint azok, akik nem Budapesten laknak???

Neked ez nem gyanús, hogy vagy a budapestiek ilyen szupermenek, vagy valami gond van a számítással, és te Budapesten megtermelt GDP-nek számolod a debreceni MOL kút, a győri OTP fiók, stb forgalmát??

...neked nem szóltak, hogy nem pénztáros termeli ki a cégekben a legtöbbet, attól, hogy a pénz az ő kezén keresztül folyik át???

...mert persze verheti az asztalt, hogy neki több jár, de egy okos cégvezető tudja, attól hogy a pénztáros van a kirakatban, ő könyveli le a bevételt, azért ahhoz szükséges termékeket a többiek termelik ki, így a visszaosztást is ez alapján kell megtennie...

(Mondjuk budapestiként sem értettem egyet azzal, amikor az SZJA-ból a településekre leosztást a lakcím alapján tették, és így lettek az olyan alvóvárosok - mint Budaörs, Dunakeszi - az ország leggazdagabb önkormányzatai, miközben lakói Budapest infrastruktúráját - orvos, iskola, tömegközlekedés, színház, stb... - használták, otthon meg gyakorlatilag csak aludtak...)

gomboc r2r 2021.11.04. 16:13:19

@Serény Vélemény: Nézd, ha valaki idejön, sértegeti az összes többit, beszólogat és nem csinál mást, csak trollkodik érvek nélkül, az megy a picsába tiltásba. Aki érvel, az marad. Ezt olyan rohadt nehéz megérteni? Értem én, hogy neked nehéz volt már a nyolc általános is, de azért van egy szint...
Neked is van még egy lehetőséged, hogy a poszt tartalmával foglalkozz a poszter és a moderálás helyett, aztán ha továbbfolytatod a sértett jobber szólásszabadságos trollkodást, te is ki leszel hajítva. Ami offtopic, az repül. Ha trollkodik az illető folyamatosan, akkor meg nem csak a posztjai repülnek, hanem ő is. Ennyi.

gomboc r2r 2021.11.04. 16:19:33

@konrada: Látszik, hogy nagyon nem értesz az egészből semmit.

"azaz minden budapesti cca. 2,5x hatékonyabban dogozik"

Nem hatékonyabban dolgozik. Budapesten és Pest megyében él a magyar állampolgárok mintegy 30-40%-a, még ha nem is oda van bejelentve. Az itt dolgozók a piac által jobban értékelt munkát végeznek, sokkal többet tesznek hozzá a közöshöz. Itt a boltos Esztikének nem 10 percenként kell 1 embert kiszolgálnia, hanem percenként egyet. Igen, itt hatékonyságbeli eltérés is van, DE. A legnagyobb része abból fakad, hogy ezen a részen dolgozik a legtöbb ember az országban és ők magasabbra értékelt munkát végeznek, általában több iskolát végezve. (Nem konkrétan a diplomára gondolva, hanem egyéb képzésekre, szakképzésekre, egyéb tanultakra hagyatkozva.) Ennyi.
Míg Kecskeméten van egy Mercedes meg pár beszállítója és ennyi, Budapesten egy 2500 főt foglalkoztató gyár vagy iroda egy átlagos épület.

gomboc r2r 2021.11.04. 17:52:10

@Serény Vélemény: Vicces vagy. Rinya, rinya, rinya, de semmi értelmes megjegyzés a poszthoz.

A Joda visszatér 2021.11.04. 20:20:11

"A 4-es metró első fázisa készült el, ami a 2000-es évek közepén indult, de továbbépítés helyett félbehagyták..."

Hát konkrétan 2007-ben kezdték fúrni az alagutakat, és három évig tartott, míg elértek a keletiig. Tarlós ezeket az alagutakat, és a szerkezetkész állomásokat örökölte, de például a pálya sem volt meg. Mindezt úgy, hogy Demszky gyakorlatilag a rendszerváltás óta a 4-es metró megépítésének ígéretével kampányolt.
Demszky felújított két földalatti vonalat, hogy Tarlós idején mennyi lett felújítva a 3-asból, azt nem tudom pontosan, mert ugye '21 októberében lett átadva a felújított északi és déli szakasz. Élek a feltételezéssel, hogy nagy része nem Karácsony első évében készült el.

"Igen, jól olvastad. A buszágazat számára történt egy kis tűzoltás, de még mindig ott tartunk, hogy a BKV gyakorlatilag bármilyen elérhető állapotú buszt kiküld a forgalomba."

Itt Dél-Pesten a régi Ikarusok szinte teljesen eltűntek az utóbbi tíz évben.
.
Demszky és Tarlós is hosszabbítottak az 1-es villamos vonalán. Utóbbi időegységre vetítve jobban áll e tekintetben
Tarlós tíz éve alatt felújította az 1-es és a 3-as villamos vonalat, és új szerelvényekkel látta el őket tíz éve alatt. Demszky húsz éve alatt megújult a 4-es, 6-os és jöttek a Combino-k
Demszky alatt megépült a Rákóczi híd, Tarlós alatt megújult két Duna híd.

Eddig sikerült jutnom az objektív összehasonlításban.

gomboc r2r 2021.11.05. 10:06:30

@A Joda visszatér: Azt ugye tudod, hogy egy metróépítés nem az alagútfúrással indul? :)
Előtte még rengeteg munka van, többek között a különböző munkafázisokra a pályáztatás, ami alsó hangon 2 évet vesz igénybe. Magáról az építkezésről nem is beszélve...

Minden normális országban tudják, hogy egy metróépítés 6-7 évet simán felölel, ha közben váltás történik, sehol nem próbálják a saját sikerüknek beállítani, csak és kizárólag itthon élnek akkora parasztok, akik erre képesek. Tarlósnak a 4-es metró megépüléséhez csak annyi köze van, hogy minden erejével keresztbe tett neki.

Tarlós és a Fidesz 2009-ben már életveszélyesnek kiáltották ki a 3-as metrót, eközben a hatalomrakerülésük után évekig nem történt semmi az ügyben. Akkor már hirtelen nem volt életveszélyes... Ráért 8 évig a projekt. Ennyit Tarlósról és a 3-as metróról.

Attól, hogy a 30 éves buszok eltűntek, nem jelenti azt, hogy csak modern buszok közlekednek. A Dél-Pesti Autóbuszgarázshoz tartoznak a legrosszabb állapotú kocsik, többek között azért, mert rengeteg használt busz tarkítja a flottát. Még olyan használt járművek is közlekednek, amit a Demszky idején vettek, akkor 8-10 éves korukban. Azóta 11 év telt el.

A különbség Demszky és Tarlós között a villamosokra vetítve az, hogy Tarlós alatt csak ez az 1 fejlesztés történt, az 1-es meghosszabbítása 7 megállóval, míg Demszky alatt még rengeteg minden.

Demszky alatt megépült KETTŐ híd, ott az északi M0-ás hídja is. Ugyanúgy ment a hidak felújítása akkor is, csak nem emlékszel rá...

gigabursch 2021.11.05. 17:23:22

@agresszív kismalac:
@gigabursch:

Pont aktuális cikk:
index.hu/belfold/2021/11/05/m1-metro-foldalatti-felujitas-jarmu-csere-bkv-bkk-bolla
Ha én lennék a döntéshozók helyében, biztos szempont lenne, hogy hány ezrelékes emelkedőn, lejtőn tud menni és megállni, szintén szempont lenne, hogy milyen modularitast lehet még belecsempészni, stb.

gigabursch 2021.11.05. 17:34:29

@gomboc r2r:
Csak a sok értékelésben be kéne látni, hogy az élelmiszer és társaik bizony faluró' gyünnek.

@konrada:
A budapesti GDP hívők sose látják be, hogyha ezek a cégek mérő jófejségből negyede HIPA-ért elköltöznek piripocs alsóra, akkor a drágalátos székesfővárosunk hamar kiéhezne.
Mondjuk ráférne.
Egyszerűen szégyen az a butaság, hogy n+1-efszerre sem értik meg, hogy ez a GDP termelős duma mennyire álszent, félrevezető, és hazug.
Persze, ha valaki kimutatja, hogy az összes helyi benzinkút után az adott település kap HIPA hányadot, akkor nyilván átértékelem a fenti mondandómat.

A Joda visszatér 2021.11.05. 19:42:22

@gomboc r2r:

Nyilván, de ne állítsuk be úgy, hogy a 4-es metro-t Tarlós készen kapta. Sok dolga volt vele , míg készen lett, és ugye Demszkyék sem kapkodták el az építését 2002 után. Mellesleg sztem értelmesebben is el lehetett volna költeni az erre elment százmilliárdokat másra.

"Demszky alatt még rengeteg minden"

20 év alatt. A 4-essel pedig '90 óta kampányolt, és évekig egy kapavágás nem történt. Ennyit Demszkyről és a 4-es metróról.

" Ennyit Tarlósról és a 3-as metróról."

De legalább elkezdte. És az északi szakasszal el is készült Az életveszély meg nyilván kampányduma volt (mint Gery meg a légkondi), ha valóban életveszélyes lett volna, leállítják.

"Attól, hogy a 30 éves buszok eltűntek, nem jelenti azt, hogy csak modern buszok közlekednek. "

Nagyon ritkán látok mást. Pedig hát-legyünk őszinték-a főváros egyik legcsóróbb környékén élek.

Ezenkívül nagyon sok dologról elfeledkezel. Számos megújult közterületről( II. JP tér, Nyugati tér Vörösmarty tér, Ferenciek tere stb.), épületről(Vigadó, Zeneakadémia Mátyás templom stb.), P+R parkolók sokasága, Futár utastájékoztató rendszer, 100 km bicikli út, és napestig sorolhatnám.

vajdasagi 2021.11.05. 19:42:30

@fkv.117: Igen, a BKV jó. De ezt implicite Te is beismered, azzal hogy az ellenérved az, hogy "itt lehúzzák a turistákat". Mi köze ennek a BKV-hoz?

És igen, rengeteg külföldi barátom látogat ide (igaz, a COVID ezt majdnem lenullázta) és mindenki csodálja Budapestet is, meg Budapest fejlődését IS. Az egy magyar sajátosság, hogy "ami a miénk, az biztos szar". Talán valamiféle kisebbrendűségi érzésből fakad, tudja csoda...

A Joda visszatér 2021.11.05. 20:17:02

@vajdasagi:

A BKV elérhetőség és járatsűrűség tekintetében mindig is nagyon jó volt. Az utóbbi időben pedig a járműpark is igen sokat fejlődött.
Az első ajtózás 2010 utáni bevezetése is sokat javított az utaskomforton...

gomboc r2r 2021.11.06. 11:05:36

@gigabursch: Te meg azt nem érted, hogy ha a cég át is teszi a központját piripócs alsóra és oda adózik, attól még a GDp-t ugyanúgy helyileg Budapesten és környékén termelik meg. Ennyit értesz hozzá.
De megismétlem. A költségvetés 80%-a mindig is a vidékre lett öntve, csak semmit nem tudott vele a vidék kezdeni, mert elloptátok a gecibe a beruházás helyett.

gomboc r2r 2021.11.06. 11:14:04

@A Joda visszatér: "Nyilván, de ne állítsuk be úgy, hogy a 4-es metro-t Tarlós készen kapta."

De, készen kapta. Ha egy majom ül be a székbe, akkor is elkészült volna. Semmit nem kellett csinálniuk ahhoz, hogy elkészüljön.

"Demszkyék sem kapkodták el az építését 2002 után."
A beruházás 2004-ben kapott finanszírozást. 2006-ban megindultak a felszíni munkák, majd 2007-ben az alagutak kivitelezése. 2002 és 2004 között a 2-es metró volt lezárva.

"A 4-essel pedig '90 óta kampányolt, és évekig egy kapavágás nem történt."
1998-ban a Fidesz felmondta a megállapodást, így nem tudtak nekikezdeni. Kíváncsi vagyok te pénz nélkül hogyan építkeznél. A Fidesz 30 éven át akadályozta a 4-es metró megépítését majd Demszky 20 éves munkáját átadták. Undorító férgek.

"Ezenkívül nagyon sok dologról elfeledkezel. Számos megújult közterületről( II. JP tér, Nyugati tér Vörösmarty tér, Ferenciek tere stb.), épületről(Vigadó, Zeneakadémia Mátyás templom stb.), P+R parkolók sokasága, Futár utastájékoztató rendszer, 100 km bicikli út, és napestig sorolhatnám."
A Pápa tér a 4-es metró miatt újult meg, Demszkyék tervezték és kivitelezték. :D
A Nyugati tér nem újult meg, csak újratérkövezték. A Futárt a Demszkyék előkészítették, Vitézyék kidobták a kukába és a 0-ról újracsinálták, de olyan szarul, hogy a tervek szerinti dolgok felét sem tudja. :D
Te most komolyan azt hiszed, hogy 1990 és 2010 között nem épült se bicikliút, se parkoló se más? :D Ennyire nem lehetsz hülye.

A Joda visszatér 2021.11.06. 12:27:23

@gomboc r2r:

Ha jól számolok, '98-ban Demszky már 8 éve kampányolt a 4-es metró ígéretével. Miért nem kezdtek neki mondjuk '94-ben? Akár az orosz államadósság terhére is megvalósítható lett volna sok minden de nem. A miértet mindenki sejti...

"De, készen kapta. Ha egy majom ül be a székbe, akkor is elkészült volna. Semmit nem kellett csinálniuk ahhoz, hogy elkészüljön."

Egyrészt , ha így gondolod, akkor ugyanezt kell gondolnod a 3-as metró déli szakaszának felújításáról is.
Másrészt:
profit7.hu/hirek/vegre-kesz-a-4-es-metro

"A metrót 2006-ban kezdték el építeni, de már a fúró pajzsok is 126 hetes csúszással értek célba, vagyis a beruházás átadási határideje folyamatosan csúszott, a költségek pedig emelkedtek, eredetileg már 2011-ben át kellett volna adni a metrót. A 16 szerződés felmondása viszont olyan kártérítési pereket vont volna maga után, ami csődbe vitte volna a fővárost, ezért a beruházás leállításának nem volt alternatívája – fogalmazott a Tarlós István főpolgármester. Így aztán tárgyalásokat kezdtek az érintettekkel és ezeknek köszönhető, hogy az immár az új városvezetés által kitűzött mostani átadási határidőt tartani tudták – fogalmazott Tarlós István."

Az is egy érdekes kérdés lenne még, hogy ki fizette a cehet.

"A beruházás 2004-ben kapott finanszírozást. "

Mire vártak két évig?

"Te most komolyan azt hiszed, hogy 1990 és 2010 között nem épült se bicikliút, se parkoló se más?"

Demszky ideje alatt nagyon kevés P+R parkoló épült,. Ebben Tarlós mesze megelőzi.
Ami a bicikliutakat illeti a jelenlegi 187 km-ből 100km Tarlós idején épült, pedig csak 9 évig volt főpolgármester.
Demszky idején milyen középület, közterület újult meg? Mert Tarlós időszakából rengeteg ilyen példát lehet hozni.
Aztán ott vannak a financiális kérdések. Milyen kasszát hagyott maga mögött Tarlós? E tekintetben sincs oka szégyenkezni.

"

gomboc r2r 2021.11.06. 14:12:46

@A Joda visszatér: Jah, géniusz ötlet nekifogni egy 7-éves vállalkozásnak egy ország ország terhére, ami totális csődben és összeomlásban van, mint '94-ben Oroszország. nem sok eszed van, mi? :D
Értem, hogy egy satnya, buta troll vagy, de azért legalább logikád lehetne. Vagy ez már extra költség a Habony-műveknél? :D

Tartós Pityuka azt magyarázza, hogy miért nem állította le a metró építését, ahogy a kampányában ígérte. Erre te felhozod, hogy megmentette. :D Így kell tényeket elferdíteni.

Demszky ideje alatt majdnem háromszor akkora volt a főváros költségvetése, mint Tarlós utolsó évében :D
Tarlós az utolsó költségvetését úgy rakta össze, hogy volt benne egy 100 milliárdos lyuk, amit hitelből tömtek be működésre :D Miről beszélsz, te troll? :D :D

gigabursch 2021.11.06. 19:27:16

@gomboc r2r:
Van kb 450 MOL kút, ebből kb 50 Budapesten.
A többi hol termel? Hová fizeti a HIPA-t?

gigabursch 2021.11.06. 19:30:14

Két komment elküldése között várnod kell fél percet!

Ezt három perc után is kiírja.
Valami nem stimmel.

gigabursch 2021.11.06. 19:33:37

@gigabursch:
@gigabursch:
Pontosítok:
A szám nem tartalmazza a franchise kutakat!

gomboc r2r 2021.11.06. 20:52:20

@gigabursch: Nem én üzemeltetem a blogmotort, nem tudok vele mit csinálni.

Inkább azt mondd meg, hogy a benzinkutak forgalma és profitja hogyan oszlik meg a Pest megyei és nem Pest megyei kutak között.

vajdasagi 2021.11.07. 10:09:59

@A Joda visszatér: @gomboc r2r: A BKV és Budapest fejlődéséről szépen átcsósztatok a Demszki-kontra-Tarlós vitába. Budapesti lakosként mindkettőt végignéztem és megpróbáltam objektíven nézni őket.

Demszki egy gazfickó volt, aki a régi dicsőségéből élt/élősködött. Azt pl. sosem bocsátottam meg neki, hogy a Főkefe terepjárójával járt le Isztiába a nyaralójába. Ilyet egy rendes ember NEM csinál. Punktum. Azt is nehezményezte, ahogy a fiatal szexi sajtós csajokat próbálta lerohanni különböző sajtóesemények előtt/után (nem, erről nem olvastam, hanem ismertem egy ilyen csajt és hittem neki). Amúgy a város nem nagyon fejlődött abban az időszakban. Hogy azért-e, mert kevés pénz jött Brüsszelből, vagy a kormány adott keveset, nem tudom. De a lényeg: Hagyó-féle alakok sejlenek fel abból a múltból.

Tarlós egy tahó volt ugyan, de talpig becsületes, szókimondó, harcos típus. Nem nagyon látszott korrupció a háza táján. Voltak itt-ott hibák, de kinél nincsenek? Nem tudok terepjárós visszaéléséről, és nem tudok szexuális nyomulásról. A legnagyobb hibája talán az volt, hogy nem tűrte el Vitézy-t.

Mindezek ellenére, pusztán a NER-kormány elleni kiállás miatt, én fájó szívvel Karácsony Gergelyre szavaztam, és nem bántam meg. Tudom, hogy mindenki véleménybuborékokban él, de nekem úgy tűnik, Budapest lakosainak egy nem kicsiny része ugyanígy érzett és ugyanígy tett. És most Karigeri a mi főpolgármesterünk, akit szerintem a többség újra megválasztana a jelenlegi helyzetben, pedig szerintem a többség Tarlós eredményeit többre tartja. Mindezt azért, mert Budapest lakosainak a többsége gerinces. Mi vagyunk azok a "polgárok", akiket a régesrégi Fidesz képviselni szeretett volna a kezdetben. Aztán rájöttek, hogy országszinten kevés itt a polgár.

Budapest pedig Tarlós idején fejlődött leggyorsabban, de Karigeri is bőven pozitív szaldóval működik. És ez egyáltalán nincs elelntmondásban azzal, hogy a budapesti polgárság és az iskolázott fiatalok MZP mellett tették le a voksukat Karigeri helyett. Majd a legnagyobb tapsot mégis később Karigerinek osztottuk ki, mint gerinces embernek. Emlékezzetek vissza: Demszkinek nem tapsolt többezres tömeg ebben az évezredben. és ez nem véletlen.

gomboc r2r 2021.11.07. 16:02:24

@vajdasagi: Minél régebben volt egy politikus hatalomban, annál kevésbé emlékszünk az elért eredményekre. Olvasd vissza, leírtam, hogy mi történt Demszky 20 éve alatt és Tarlós 9 éve alatt. HATALMAS a különbség.
Kedvelem személyesen Demszkyt? Nem. SZDSZ-re szavaztam? Nem. Mégis egyértelmű, hogy rengeteget tett a városért.
Amúgy az külön vicces, hogy kiderült, hogy a Nokia-dobozos balhét csak kitalálták a Fideszesek, mert a bíróságon semmit nem tudtak elérni. 3 2/3 és semmit nem tudtak mutatni.

Amúgy az ilyen fejlődésről beszélő posztoknál elkerülhetetlen a múltba visszarévedés, szóval itt ez nem off-topic.

vajdasagi 2021.11.07. 19:16:51

@gomboc r2r: Én itt éltem a Demszki éra nagy részében. És persze Tarlós, majd Karácsony városvezetése alatt is. Demszki Főkefés terepjáróval szervezett nyaralását, illetve Demszki Isztria nyaralóját elegánsan elhallgattad az "eredmények" közül. És a csinos sajtószóvivő lányok megkörnyékezését is. Tarlós tudtommal nem lett milliárdos. Nekem ő volt a jó. De mint mondtam már korábban, én mégis Karácsonyra szavaztam és nem bántam meg.

Amúgy abban igazad van, hogy a Hagyóra nem bizonyítottak rá semmit. És tudom, hogy a Nokiás doboz kamu volt. De itt éltem vállalkozóként. Vannak személyes tapasztalataim is. Hidd el: az, aki megkörnyékezhetetlen volt, aki nem volt lekenyerezhető, azt nem Demszkinek hívták, hanem Tarlósnak. Révedhetsz nyugodtan a múltba, de ott nem látod majd, hogy besározódott volna. Mondom: az kétségtelen, hogy tahó volt.

És a városunk mindig is szép volt (és persze mindig voltak szépséghibái is). De különösen 2010 utánra virágzott ki. Azóta minden külföldi vendégem, aki turistaként idelátogat oda-vissza van a csodálattól.

gomboc r2r 2021.11.07. 20:33:09

@vajdasagi: Jajj anyám :D
Az tényleg nem zavar, hogy Demszky 20 évnyi munkája benne volt a kivirágzásban? :D
Kiskörút? Nagykörút? Nem zavar?
Demszky egy jól kereső értelmiségi családból jött, 20 éven át vezette a fővárost, 1 nyamvadt nyaralója volt :D Röhejes, annyira semmitérő dolgokkal vádolod, hogy az valami eszméletlen. Ha 1 db nyamvadt nyaraló Horvátországban, annak is egy nem túl drága részén számodra akkora hatalmas vagyon, akkor Magyarország 80%-a gazdagságban él :D
Az valahogy kimaradt a szép kis összefoglalódból, hogy Tarlós leszereltette a kamerát onnan, ahogy az asszonyt megbüntették, hogy eltussolta és töröltette a büntetését, hogy ő micsoda lakásban lakott... Hogy Tarlós gátas balhéjáról már ne is beszéljünk.
De a legviccesebb az egészben, hogy te magad sem tudsz kiemelni semmit, hogy mit csinált Tarlós, csak egy megfoghatatlan humbugot dobálsz.

vajdasagi 2021.11.08. 19:04:05

@gomboc r2r: Sajnálatos, hogy más véleményen vagyunk Én nyugati példákból azt láttam, hogy ha egy politikus olyat csinál, amit a Demsziki azzal a terepjáróval, akkor LEMOND. Ez iylen egyszerű.

Tarlóst pedig leváltlottuk, többet között én is. De lemondania nem kellett. Ő egy egyenes ember volt. Most persze Te nyugodtan mentegesd Demszkit, lelked rajta. De kit érdekel? Én abban bízom, hogy Karigeri ilyeneket nem fog tenni.

Tudod, az menjen politikusnak, aki maga irányába magasabb elvárásokat fogalmaz meg. És ne "kurvuljon el" amíg pozicióban van. Ez iylen egyszerű. Ezt Karigeri is meg MZP is egyelőre teljesítik. Figyeld meg: újra is fogjuk Karigerit választani. MZP-t meg már újraválasztották Hódmezővásárhelyen imponáló többséggel. Aztn az előválasztáson is azt üzente az környezetében élő "Istenadta Nép", hogy MZP rendben van. Hát Demszki nem volt rendben egy idő után. Le is váltottuk. Én a magam részéről kivonulok. Demszki felőlem azt csinál, amit akar. Én férfi vagyok, nem nő. És pláne nem fiatal csinos sajtószóvivő. Úgyhogy amíg nem akarsz neki emlékművet emelni, nyugodtan fényezheted itt a blogodban. Csak nem értem, minek?

gomboc r2r 2021.11.09. 10:39:14

@vajdasagi: Látom nem sikerült megérteni a mondanivalót...

vajdasagi 2021.11.10. 21:05:30

@gomboc r2r: Nem sikerült megértenem. Nem tehetek róla. Te túlságosan okos vagy hozzám képest. Meg elfogulatlan is.
süti beállítások módosítása