Hamarosan megalakul az újabb Orbán-kormány, a névsor már meg van, a területek elosztása még nem biztos, de már szivárognak az információk. Viszont ezek az információk azt sejtetik, hogy nem vár túl sikeres 4 év a fővárosra. Miért? Áttekintjük!
A hírek arról szólnak, hogy a budapesti ügyek Lázár Jánoshoz kerülhetnek, míg az EU-s pénzek elosztása Navracsics Tibornál köthet ki. Viszont EU-s pénzt csak Lázár jóváhagyásával folyósíthatnak majd Budapestnek. Miért rossz hír ez nekünk?
Lázár személye miatt. Ugyanis ő már korábban került kontaktusba a fővárosi ügyekkel, egészen konkrétan Tarlós István volt főpolgármester és Lázár János, akkori Miniszterelnökségért felelős miniszter tárgyalt sokat a budapesti beruházásokról. Ennek egyik legemlékezetesebb ügye a 3-as metró felújítása. Évekig ment a cirkusz a két érintett között, sőt, annyira eldurvultak ezek, hogy sokszor Orbánnak személyesen kellett beavatkoznia annak érdekében, hogy valamilyen megegyezés születhessen.
Ezen tárgyalások során alakult ki például a 3-as metró felújításának költségvetése, ami a kormány oldaláról a híres 137,5 milliárd forintos végső hozzájárulást jelentette a metróhoz. Ennek okán kellett nagyon sok mindent lehúzni a felújítás során a listáról, ezért kellett sok helyen az akadálymentesítést külön forrásból finanszírozni, illetve ezért is került ki az aluljárók felújítása a programból. Ahogy a biztonsági berendezések lecserélése is a pénzhiány okán jutott erre a sorsra.
Lázárról tudva levő, hogy nem szereti Budapestet, eddig is rengeteg ügy botlott el rajta. Sokan úgy gondolták, hogy valamilyen vidékfejlesztési minisztérium várhatja, mivel mindig is kiemelkedően hangoztatta, hogy a fővárostól el kell vonni és a vidéken kell elkölteni a pénzeket. Márpedig amennyiben tényleg ő kapja a budapesti ügyeket, akkor ezen elvek mentén igen minimális hozzájárulások várhatóak a főváros büdzséjéhez.
Amennyiben viszont mégis sikerülne valamilyen beruházáshoz megkapni a segítségét, abban sem lesz sok köszönet. Elég csak megnézni, hogy mi lett az ő általa felügyelt Tram-train-projektből. Hatalmas bukás, hatalmas csúszások, eszméletlen túlárazás, rettentő projektmenedzsment, hibás döntések mindenhol.
Amennyiben az EU beindítja a projektjét, hogy tényleg a városok pályázhassanak a szétosztható pénzekre, nem pedig az országok, akkor lehet esély fejlesztésre. Ha ez nem történik meg, akkor Budapesten semmi érdemleges nem fog történni a következő 4 évben. Mit várhatunk? Elég csak ránézni Kőbánya-Teherre. Tavaly novemberben tönkrement a biztosítóberendezés a MÁV ezen állomásán, de azóta sem sikerült kijavítani és előreláthatólag sincs senkinek semmi információja arról, hogy mikor fog bármi is történni.
Tehát nem érdemes túl nagy bizakodással a jövőbe tekinteni. Ezért is váltak egyre ritkábbá azok a posztok, hogy hogyan lehetne javítani Budapesten.
Az utolsó 100 komment: