Gombóc mondja

Gombóc mondja

Demszky elfecsérelt 20 éve?

2015. szeptember 21. - gomboc r2r

Nehéz elkezdeni egy ilyen posztot, mert olyan sok helyről lehetne közelíteni a cél felé, hogy szinte lehetetlenség kiválasztani az utat. Leginkább úgy lehet megértetni, ha az elején időben kis ugrással visszafelé haladunk. Nehéz értékelni igazából objektívan értékelni a munkáját több szempontból is. Most itt csak annyit szögeznék le, hogy legfőképpen azért, mert csak két főpolgármestere volt eddig Budapestnek a rendszerváltás óta. Demszky Gábor 1990 és 2010 között, illetve Tarlós István 2010 óta. Mivel Demszky Gábor jóval hosszabb ideig volt a város élén, igazságtalan lenne centiről centire összehasonlítani a tevékenységüket. Ezért nem is fogom ezt megtenni. Viszont, mivel Tarlós úrral kapcsolatos híreknél gyakran felmerül Demszky Gábor. mint viszonyítási alap, így kénytelen leszek valamilyen szinten megállapításokat tenni a regnálásukkal kapcsolatban. Ez elkerülhetetlen.

Már nem. (Forrás: cink.hu)

Akárhányszor felmerül Demszky Gábor neve, valamilyen formában elhangzik az, hogy "Tarlós 4 év alatt többet csinált, mint ő", vagy "Tarlós ezerszer hasznosabb, jobb főpolgi", vagy hogy "Demszky 20 év alatt nem csinált semmit sem". Nem akarok állást foglalni a vitában, nem tudom, s nem is akarom sugallni senkinek sem, hogy melyikük a jobb, hozzáértőbb, megfelelőbb ember a posztra, de azért a fair küzdelem jár mindenkinek, így ebben fogok most szerepet vállalni. Mivel szépen lassan felnőtt már egy olyan generáció, akik nem voltak még tudatuknál a '90-es években, vagy éppenséggel a 2008-körüli időszakra értek meg, s ezért csak arra emlékeznek Demszky neve hallatán, ezért valakinek kötelessége kicsit megbolygatni a  múltat, s felszínre hozni emlékeket, illetve új információkkal látni el az embereket. Úgy tűnik, hogy ez a valaki én leszek.

1990 és 2010 között bőven volt ideje mit kezdenie magával. Annyira, hogy a regnálásába két nagy válság is belefért. Gondolom senkinek sem kell bemutatnom őket. Az első Bokros Lajos neve miatt maradt meg az emberekben, a második pedig még nem volt olyan régen, hogy ne emlékeznénk rá. Mégis sikerült elintézni fontos beruházásokat:

  • Kezdjük talán az egyik legfontosabbal. A Hungária-körgyűrű befejezése, a Lágymányosi híd megépülése, Ferencváros fejlődésének megindulása. Mára már teljes mértékben a tudatunkba vésődött, de majdnem 20 éve adták át.
  • Kisföldaltti (1-es metró) teljes felújítása 1995-ben.
  • 2-es metró teljes felújítása 2004-2007 között.
  • 2-es metró új szerelvényeire megkötötték a szerződést 2006-ban.
  • 150 vadonatúj autóbusz érkezése a 2-es metró építésével kapcsolatban.
  • 4-es metró építésének indulása 2006 (felszíni munkák), 2007 -ben (alagutak). (Sokszor felmerül, hogy a 3-as metrót kellett volna ezek után felújítani, de gondoljunk bele, hogy egyes szakaszai még nem voltak 20 évesek.)
  • 4-es metró szerelvényeire megkötötték a szerződést a 2-eséivel egyszerre, 2006-ban.
  • H5-ös HÉV részleges felújítása 2006-2007-ben.
  • A Budai Fonódó előkészítése (Láng Zsolt II. kerületi polgármester folyamatos blokkolása miatt nem lehetett elkezdeni)
  • Az IHO-n található egy kisebb táblázat a villamosfelújításokkal kapcsolatban, forrás azonban nincs, szóval se megerősíteni, se cáfolni nem tudom.
  • 1-es villamos folyamatos hosszabbítása
  • 2-es villamos és a korzó felújítása
  • 14-es villamos meghosszabbítása
  • Hűvösvölgy végállomás felújítása
  • Nagykörúti villamosok felújítása
  • Siemens Combinók érkezése, vele együtt a kocsiszín felújítása
  • Használt villamosok beszerzése
  • Villamosok korszerűsítése
  • Új trolibuszok beszerzése
  • Éjszakai buszközlekedés jelentős átalakítása ( ez inkább a VEKE érdeme, amikor még értékelhető ötleteik és valamivel visszafogottabb kommunikációjuk volt)
  • Egyesített bérlet bevezetése
  • Kiskörút megújulása

Ha ezeket megnézzük, azt láthatjuk, hogy rengeteg pénzt költöttek el az alatt a 20 év alatt. Lehet őt sok mindennel támadni, s kell is, mert voltak problémák, de azt mondani, hogy semmit sem tett, vagy hogy semmi se történt a 20 év alatt, azt nem lehet. Maximum az olyan fiatalok, akiknek ezek a dolgok természetesként hatnak, szájából tudtam ezt idáig elképzelni. De most segítőkezet nyújtottam, s ezt levezettem.

(Nem soroltam fel mindent, mert nem az volt a cél, hogy szembeállítsam a két főpolgármestert egymással. Nem válogattam, hanem ami eszembe jutott, azt írtam.)

Ha belegondolunk abba, hogy még szerződések sincsenek, de már minimum 160 milliárdról beszélnek a 3-as metró infrastruktúrájának felújításával kapcsolatban, illetve minimum 70 milliárdba kerül majd a kocsijainak felújítása, tehát együtt minimum 230 milliárdba fognak kerülni úgy, hogy még neki sem láttak. Mire lezárul a felújítás, a 300 milliárd környéke is elképzelhető lesz. Ha ezt tudjuk, akkor azért láthatjuk, hogy mennyi mennyi pénzt elköltöttek a fővárosi közlekedésre az ő ideje alatt is. Innentől pedig mindenki azt kezd ezekkel az információkkal, amit szeretne.

Ezen bejegyzésben nem célom Demszky Gábort jobbnak beállítani Tarlós Istvánnál, csupán olyan dolgokkal kívánok foglalkozni, amelyeket már elfelejtettünk, vagy akár nem is tudtunk róla. Nem kívánok dönteni a vitában, csak egy teljességgel téves érvvel foglalkozom, s megpróbálom érthetővé tenni, hogy miért téves. Innentől fogva pedig mindenkinek saját feladata dönteni, csak azt kérem, hogy ezt a döntését itt ne hangoztassa. Joga van hozzá, csak remélem annyi esze is, hogy megérti, hogy nem emiatt íródott a poszt. Nem moderálok, viszont mindenki önmagáról állít ki bizonyítványt. (Mindkét oldal esetében.)

A bejegyzés trackback címe:

https://gombocmondja.blog.hu/api/trackback/id/tr487800940

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

lol7 2015.09.21. 18:25:51

Sztem nem a Demszky volt rossz, hanem az egész kormány, közhangulat ilyen volt. Kicsit tutyimutyi, kicsit túl elméleti, nemsok gyakorlati érzékkel. Most meg lehet hogy erélyesebben kommunikálnak, de leginkább arról hogy miért jó az nekünk hogy ellopják a pénzünket. Ezeket kéne most sztárolni?

Alick 2015.09.21. 18:37:52

Nem arról van szó, hogy D. G. semmit se csinált volna, hanem a 20 éves hivatali ideje alatt kevés stratégiai jellegű fejlesztés valósult meg, jórészt foltozgatással telt... a BKV legatyásítása mellett.

gomboc r2r 2015.09.21. 18:47:29

@Alick: De, nagyon sokan hozzák fel, hogy semmi nem történt. Csak ezért írtam meg.
Tudod, a foltozgatást is meg kell csinálni. Meg azért nem kis munka ám két metróvonalat felújítani. Plusz ugyebár a '90-es évek nem a legprosperálóbb időszak volt.
De láthatod, hogy Tarlós is a 3-as metró felújításával kampányolt 2010-ben, s 2020 lesz, mire befejezik. Kerek 10 év.
Való igaz, legatyásodott a BKV, nem foglalkoztak a buszparkkal. Mint mondtam, lehet miért támadni, csak azért valamilyen keretbe szerettem volna foglalni a dolgokat.

Tudományos libsizmus 2015.09.21. 18:57:39

Tipikus liberális volt Demszky: sok-sok szöveg, mögötte pedig a nagy semmi.

Adam West 2015.09.21. 18:58:30

A Lágymányosi híd állami beruházás volt, de mindegy. Ahogy a lista is mutatja: felújít, felújít és felújít, építés alig. A felújítás menete SZDSZ recept alapján: vegyél egy lerobbant, de forgalmas útvonalat, lehetőleg a város egyik frekventált vonalán, majd a barátokkal való együttműködésben vidd ezt végig: újítsd fel az útvonalat; miután elkészült az új burkolat, bontsd fel az egészet és cseréld ki a csatornákat; burkold le újra az utat; bontsd fel az egészet és fektess le új távközlési vezetékeket; burkold újra az utat, de hagyj benne hibákat bőven, mivel jövőre is kell bevétel; röhögj az idióta adófizetőkön, hogy a barmok háromszor kifizették a felújítást és a végén semmit sem kaptak.

Advanced Flight 2015.09.21. 19:13:22

Ócska szerecsenmosdatás.

baldoc 2015.09.21. 19:13:39

@Adam West: Esztergom-Budapest vasútvonal felújítása 3milliárd ft.-ról indult.
Most augusztus 20.-án adták át 44 milliárd végösszeggel!
Ez a Fidesz-recept!
Baz+ ez tetszik, ugye!!??

baldoc 2015.09.21. 19:15:32

@Tudományos libsizmus: "Tipikus liberális volt Demszky: sok-sok szöveg, mögötte pedig a nagy semmi."
Idézzen már egy 2010.-es vagy 2014.-es Fidesz igéretet és , hogy mi van mögötte!!

vajdasagi 2015.09.21. 19:16:54

Lehet a Demszki listája hosszú. De érdemes lenne azt is megfigyelni, hogy ezek többsége a 20 éves intervalluma első részében történt. Idővel belefásult, egyre inkább urizálni kezdett (én az FKF-es terepjáróval Isztriába járást nem bocsátottam meg neki), elkezdett a sajtóeseményeket szervező jócsajoknak udvarolni, szóval már nem értünk dolgozott a végén, hanem úgy gondolta, hogy "ez neki jár". Időszerű volt hát leváltani.

A Tarlós meg brutálisan őszinte, és róla nehezebben tudom elképzelni, hogy FKF-es terepjárókkal furikázik. Nem urizál. És talán nem lop.

Aztán lehet, hogy 20 év polgármesterkedés után ő is leromlik, De most még teszi a dolgát.
Talán csak a Vitézy leváltását tudom komoly hibaként felsorolni. De azért egy ekkora felelősség mellett csupán ennyit hibázni elég jó arány.

Persze vannak, akik minden Fidesz-közelit gyűlölnek, és nem tesznek semmilyen különbséget egy Rogán Tóni és egy Tarlós között, de szerintem ég és föld ez a különbség.

vajdasagi 2015.09.21. 19:19:20

@baldoc: Ne keverd a dolgokat, és ne csúsztass. A vasút nem a Tarlós projektje. Tudod: ő csak Budapest polgija, Esztergom az egy másik város.

A Budapest-Esztergom nem tudom, kinek a sara, de én (minden tárgyi tudást nélkülözve) a Simicska-érdekeltségre tippelnék.

vizsla_barat 2015.09.21. 19:20:17

Nehez elfogadni,hogy 30-40 eves szerelvenyeket a 21. szazadi muszaki szinvonalon fel lehet ujitani par milliardocskabol.

dukeekud 2015.09.21. 19:23:16

"Akárhányszor felmerül Demszky Gábor neve, valamilyen formában elhangzik az, hogy "Tarlós 4 év alatt többet csinált, mint ő", vagy "Tarlós ezerszer hasznosabb, jobb főpolgi", vagy hogy "Demszky 20 év alatt nem csinált semmit sem". "

Es ez pontosan igy is tortent. Demszki 20 eve alatt rombolas pusztitas, korlatlan lopas, sikkasztas volt. Ha nem menekult volna el isten tudja hova, akkor evtizedeket kellene bortonben toltenie.
Emlekezunk, az o idejeben, a 80 milliardos tartozast felhalmozo bkv siman 100 millios vegkilegiteseket fizetett, a tovabbra is ott dolgozo alkalmazotaknak.
Most pedig egy turhetoen fejlodo varos van, annak ellenere, hogy nagyon melyrol indult koszonhetoen az mszp szdsz demszki trionak.

Punxsutawney Mormota 2015.09.21. 19:27:31

Korrekt, de úgy emlékszem, hogy volt 4 év, amikor szocialista polgármester volt a II. kerületben. Igaz, nem tudom, hogy a villamos-projekt akkor futott volna-e, vagy csak később történt az előkészítése?

Punxsutawney Mormota 2015.09.21. 19:30:17

@Adam West: Legalább a mostaniaknak nem kell gondolkodniuk a lopási recepten :)

baldoc 2015.09.21. 19:32:09

@vajdasagi: Szijjártó érdekeltség.
Egyébként receptekről vitázunk és nem Budapestről!

Punxsutawney Mormota 2015.09.21. 19:33:11

@vajdasagi: Tarlós egy ősbarom - a szó jó értelmében. Ha valamit a fejébe vesz, akkor nem néz sem Istent, sem embert, hanem fejjel megy a falnak. Bár a végeredményt figyelembe véve, hogy valakivel azért nem lehet beszélni, mert egy tulok, vagy azért, mert ideológiailag magasabbrendűnek találja magát (Rogán) majdnem egyre megy.

Adam West 2015.09.21. 19:33:54

@baldoc: A végtelenül egyszerű stílusodban feltett kérdésedre reagálva:
1, nem a vasútról szól ez a bejegyzés, hanem Demszkyről.
2, a közpénzek szétszórása egyik fél részéről sem tetszik.

Adam West 2015.09.21. 19:34:46

@Punxsutawney Mormota: Az elődök kitaposták az ösvényt :)

gmihaly 2015.09.21. 19:35:25

A BKV-finanszírozás "reformközgizdisztikus" elrontása, csődközeli állapotba juttatása, a BKV-buszok ramaty állapotúvá válása a pénzhiány miatti halogatás miatt, és Nemes Gáborék nagyon is húsba vágó buszos sztrájkja smafu? A tarlóskék buszok "jobban teljesítenek", újabb vilingerek és trolik jönnek, szóval...

KUHULIN 2015.09.21. 19:35:52

"Ha ezeket megnézzük, azt láthatjuk, hogy rengeteg pénzt költöttek el az alatt a 20 év alatt. Lehet őt sok mindennel támadni, s kell is, mert voltak problémák, de azt mondani, hogy semmit sem tett, vagy hogy semmi se történt a 20 év alatt, azt nem lehet."
Hát, speciel pénzköltésben én is kurvajó vagyok... :D

Punxsutawney Mormota 2015.09.21. 19:40:21

@Adam West: Ebben a műfajban sok újat nem lehet kitalálni. De pl. a Király utca háromszori felújítása példaértékű a mögöttünk jövő tolvajnemzedék számára.

baldoc 2015.09.21. 19:40:43

@Adam West: "a közpénzek szétszórása egyik fél részéről sem tetszik"
De a mérték, az arányok!!
Mit gondol Tarlós nem a Fidesz-recept szerint főz ??
Orbán szája-íze szerint??.

szamaritánus 2015.09.21. 19:47:19

@baldoc: rossz hírem van: a "hogy" elé nem mindig kell vessző.

vajdasagi 2015.09.21. 19:50:50

@baldoc: Én határozottan érzem, hogy Tarlós egy különálló entitás, és nem az Orbán-klán része. És ez nekem megfelelő.

A közpénzek szórása Budapesten éppen a Demszki-érában volt nagymértékű. A Tarlós ehhez képest még el sem vesztette a szüzességét. Igaz, persze az elején biztosan a Demszki is gondos gazdája volt Budapestnek. De hát ugye 20 év az (túl) nagy idő.

vajdasagi 2015.09.21. 19:53:27

@Punxsutawney Mormota: Nem megy egyre a végeredmény. Mert mindig ott van az ind jték kérdése: ha valaki eleve lopni akar, akkor csakis káros lehet az nekünk. Ha csak "őstulok", akkor lehet a kimenetele jó is a dolognak. És ha jó a szándék, könnyebben elviselem a kudarcot is.

Adam West 2015.09.21. 19:55:12

@baldoc: Kiszámoljuk a végeredményt, ha Tarlós is lehúzott 20 évet, addig is próbáljunk meg túlélni :)

altimus 2015.09.21. 20:08:41

demszky megvalasztasakor _nem ertett_ a szakmahoz, fogalma nem volt a varosvezetesrol.

amiket hatalmas hibanak tartok:

- nem tartotta egybe a varost, kialakultak a keruleti kiskiralyok, eltero szabalyozasok stb
- nem keszult (szeleskorben megismertetett es elfogadott) komplex varostervezesi koncepcio. 10-20-30 evre, kozeptavra
- a fovarosi kozlekedes komplex kezelese, tomegkozlekedessel, agglomeracioval ...
- kosz, kutyaszar, demszky karok ...
- nem vallalta fel a nyilt konfliktust a kormanyokkal a forrasokert ...

igen hosszu a lista.

ami a pozitiv:

- viszonylag prudens varosgazdalkodas
- viszonylag jo kozbiztonsag
...

egeszeben veve sokkal messzebb lehetett volna egy hozzaerto fopolgarmesterrel jutni. habar hozzaerto miniszterelnokbol is hiany volt a rendszervaltas ota.

tarlos oriasi szerencseje, hogy az eu-s penzek elkezdtek mukodni. a zeneakademiat valoban konnyu felujitani 95%-os eu tamogatassal, varbazar detto ... de tarlos is ugyanolyan gyengekezu balfasz, mint demszky volt. nem mer a fovarosert orbannal konfliktust vallalni, pedig lenne miert.

Kelly és a szexi dög 2015.09.21. 21:00:01

Dehogyis - 10 életre elegendő pénzt szedhetett össze!

Hóhér az utolsó barátod · http://internetszemete.blog.hu 2015.09.21. 21:01:27

Tarlós szvsz csak a köztér átnevezési mániájával több kárt okozott, mint Demszky húsz év alatt.

Orbán a magyar nép ópiuma! 2015.09.21. 21:13:55

Tarlós úr?
Úr?
Ez valami vicc???

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2015.09.21. 21:18:54

@Alick:

A BKV azért gatyásodott le, mert a politika (És ez nem csak Demszky, hanem a kormányok) sosem engedte olyan mértékben emelni a viteldíjakat, mint amilyen ütemben a költségek emelkedtek (Gázolaj, bérterhek,....)

A kiszervezett üzemeltetés pedig egy nagy pénzmosoda, ahol a sofőrök be vannak jelentve valamennyivel, a többit meg üzemanyagmegtakarítás címszóval kapják, mert az adómentes.

A másik ok már Demszky: A cég tulajdonosa volt a megrendelő is, aki nem fizette ki a megrendelt szolgáltatást.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2015.09.21. 21:28:05

@vajdasagi:

A vasút Szíjjártó érdekeltség állítólag.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2015.09.21. 21:42:44

@vajdasagi:

Demszky alatt a BKV alvállalkozójának 100 egységet fizet a munkáért.

Demszky után a BKV egy új alvállalkozónak 130 egységet (de van ahol többet) fizet ugyanazért a munkáért, melyre új alvállalkozó szinte mindenhol régi alvállalkozót próbálta meg 65-85 egységnyi díjazásért visszafoglalkoztatni.

Bemelegítésképp, dióhéjban.

altona 2015.09.21. 21:43:29

demszkíj? akkora barom volt, hogy beállt dudálni a kátyúk napján! akkora fasz volt, hogy nem fogta agyilag /?/, hogy ellene tüntetnek...Nem félünk!sikoltozta a Petőfi téren a ruhásszekrények gyűrűjében....Aktív elmebeteg!!!

Punxsutawney Mormota 2015.09.21. 22:06:08

@vajdasagi: Az embereket, főleg olyan fajsúlyos közszereplőket, mint polgármesterek és főpolgármesterek a tetteik és sikereik alapján ítélik meg. Az, hogy a siker milyen okból következik be az utókor átlagembere szemppontjából már majdnem teljesen mindegy.
Nem hiszem, hogy Tarlós szeplőtelen volna, egyszerűen túl nagy a csabítás, de az arroganciája más talajból táplálkozik, mint pl. a Rogán-, vagy a Szíjjártó-féle tenyérbemászó pofátlanság.

Punxsutawney Mormota 2015.09.21. 22:12:30

@altimus: Demszky állandóan arra panaszkodott, hogy az idevágó törvény gyakorlatilag "béna kacsává" változtatja a főpolgármestert és a kerületek marakodás közepette egy díszmajom lesz, egy jól hangzó bár, de üres cím birtokosa. Egy kerületi polgármesternek jóval nagyobb hatalma volt - szerinte -,mint neki, főleg, ha megfelelő politikai hátszéllel rendelkezett. Az utolsó négy éve pedig a tényleges kínlódás jegyében telt el. Akkor már nagyon látszott rajta, hogy fáradt, se ereje, se ambíciója nem volt arra, hogy bármin is változtasson.

DirkDiggler 2015.09.21. 22:12:46

Nem akarom védeni Demszkyt, tényleg nem ő volt a legjobb polgármester a világon, de azt is látni kell, hogy a fejlesztések EU pénzből valósultak/valósulnak meg és csak 2004-től vagyunk EU tagok, előtte csak PHARE pénzek voltak, ami jóval kevesebb volt.
Egy-egy projekt tervezése, megvalósítása gondolom 3-4 év is lehet, így a Demszky korszak legvégén lehettek (volna) olyan eredmények, mint amiket most Tarlós mutogat.

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2015.09.21. 22:19:24

Én az egész bejegyzés értelmét/megrendelőjét/célját nem tudom mi lehet

jajdehülyevagyok 2015.09.21. 22:20:38

Van az írásban néhány téves info. Nagyon hiányolom, a több éves kátyúhadműveletet, s azt, hogy miként vitte el a város költségvetését a 4-es metró, s miért nem jutott egy fillér sem másra.

xclusiv 2015.09.21. 23:01:03

@Alick: "Nem arról van szó, hogy D. G. semmit se csinált volna, hanem a 20 éves hivatali ideje alatt kevés stratégiai jellegű fejlesztés valósult meg, jórészt foltozgatással telt... a BKV legatyásítása mellett."

Ez így van. De a stratégiai fejlesztéshez bizony pénz kell, az meg a fővárosnak nem nagyon van. Az az államnál van, demszkáj pedig a 20 évéből 8-at ellenzékben töltött. A maradék 12 évből pedig kb. 4-et elvitt a 94 utáni konszolidáció (Bokros-csomag és társai), másik 4-et pedig a gyurcsányi teszetoszáskodás / nem csináltunk semmit, aztán még rájött a válság.
Ehhez képest taplópista 6 évéből 6 évet töltött "baráti" kormány alatt, közben pedig a magyar reformok működnek (már propagandaszinten). Túl sok stratégiai fejlesztés pedig nem nagyon van, ami van pedig, hát hogy is mondjam, ha van is az is magyarosch.
Jelenleg ott tartunk, hogy minden nap után hálát adhatunk azért, hogy nem történt katasztrófa a 3-as metróban, ami a város legfontosabb ütőere. És 6 éve ő a főpógi...

Az pedig a másik dolog, hogy igazából fővárosról se nagyon beszélhetünk, mert ez papucs orrán pamutbojt, 23 kiskirályság van alatta, és egy 1,3 milliór agglomeráció körülötte.
Szóval nem egyszerű pálya ez, bármelyikükről is van szó...

pharmacyil 2015.09.21. 23:09:21

A szerecseny- mozsdatásból kimaradt: Demszky nyaralni vitte Horvátországba a kis ír törpelovát.
Az első füves villamospálya is Demszky nevéhez kötődik a Maglódi úton. Mindenütt vastagon gyom.

xclusiv 2015.09.21. 23:12:40

@Adam West: "A Lágymányosi híd állami beruházás volt, de mindegy."

Mint ahogy a 4-es metró is, és a 3-as felújítása is az lesz. Egész egyszerűen a fővárosi önkormányzat nem tud a "seggéből előrántani" párszázmilliárd forintot, ami komolyabb beruházásokra kellene. (Amire lopás nélkül valszeg az összeg 30%-a is bőven elég lenne, de ugye lopás van, és ekkora, és annyi pénze sincs,)
Budapest idei költségvetése kb. 320 milliárd forint, a magyar GDP 1%-a. Miközben itt "keletkezik" az ország GDP-nének 40%-a, az állami elvonás pedig 50% körül van GDP arányosan.
És még egy apróság: a 320 milliárd a kiadás, bevételként 240 milliárd jut erre, a hiány 79 milliárd.
Innen: budapest.hu/Lapok/2015/fovarosi-kozgyules-elfogadtak-budapest-2015-evi-koltsegveteset.aspx

És ez már a tarlós féle "jó" főváros, hát ebből építs várat...

"Ahogy a lista is mutatja: felújít, felújít és felújít, építés alig. A felújítás menete SZDSZ recept alapján: vegyél egy lerobbant, de forgalmas útvonalat, lehetőleg a város egyik frekventált vonalán, majd a barátokkal való együttműködésben... röhögj az idióta adófizetőkön, hogy a barmok háromszor kifizették a felújítást..."

Bocsánat, de pista regnálása alatt mi a fasz is van? A moszkvát _felújítjuk_, a 3-as metrót _felújítjuk_, stb. Oké, ott vana fonódó, de az "csak" szaros 17 milliárd (lopás nélkül lehetne kb, 6), erre azért ne verjük már ki...

Alick 2015.09.21. 23:15:34

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: "sosem engedte olyan mértékben emelni a viteldíjakat"

Így is relatíve drága... viszont mindig lehet javítani az üzemeltetési hatásfokot (járat optimalizálás, bliccelés csökkentése, stb).

xclusiv 2015.09.21. 23:20:01

@vajdasagi: "A Tarlós meg brutálisan őszinte, és róla nehezebben tudom elképzelni, hogy FKF-es terepjárókkal furikázik. Nem urizál. És talán nem lop."

Nem, csak épp az az egyik kedvenc project-je (volt ?), hogy a Rómain az árteret megvédő gátat akar építeni. Érted, az árteret megvédőt. Árteret megvédőt. Ami ugye arra szolgál, hogy ha jön a víz, akkor elöntse.

Amikor a fentebbi védvonalakra is rengeteget kellene költeni, amik ugye a várost védenék, és nem a haverok ártéri beruházásait.
Ez utóbbi akkor is korrupció, ha netán ingyen csinálja, és csak a saját seggét és/vagy a haverjait védi attól, amit 3. kerületi pógiként csinált még anno.

xclusiv 2015.09.21. 23:21:00

@vajdasagi: "A Budapest-Esztergom nem tudom, kinek a sara, de én (minden tárgyi tudást nélkülözve) a Simicska-érdekeltségre tippelnék."

Amit a gecizés előtt simán fidesz érdekeltségnek is lehetett nevezni. Mert akkor még haver volt.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2015.09.21. 23:22:08

@Alick: Relatíve drága.

Ugyanebbe a hibába esett a Tarlós-féle vezetés is. Volt itt már a gázolaj 430,-Ft/liter is, a jegyár maradt. Közérzetjavító számlanélkülezresselolcsóbb bérlet ugyebár......

Viszont a BKK létrehozása (plusz pénz került átmenetileg(?) a rendszerbe), jó dolog, van miből üzemeltetni, főleg, hogy a kiszervezett konstrukcióban el lehet csalnia bérterheket,.......

Egyszer ez a modell is összeomlik, ahogy mindegyik, amelyik fentarthatatlan.

xclusiv 2015.09.21. 23:33:14

@dukeekud: "Demszki 20 eve alatt rombolas pusztitas, korlatlan lopas, sikkasztas volt. Ha nem menekult volna el isten tudja hova, akkor evtizedeket kellene bortonben toltenie."

Nem tudom "elmenekült"-e valahova (szerintem nem), viszont tudomásom szerint egy darab eljárás nem indult ellene. Márpedig ha nem indult, akkor kb. már minden elévült amit tett (már ha tett). Hagyót se tudták még jogerősen elítélni, pedig az is megy vagy hány éve...

"Emlekezunk, az o idejeben, a 80 milliardos tartozast felhalmozo bkv siman 100 millios vegkilegiteseket fizetett, a tovabbra is ott dolgozo alkalmazotaknak."

Százmillió tán sose volt, de tényleg voltak durva dolgok. Mondjuk ma is vannak...
A 80 milliárdos minusz pedig nem 1-2 év alatt jött össze, és ma nagyrészt azért nincs hasonló adósság, mert a kormány ezt átvállalta. Azaz kifizette az adómból...

"Most pedig egy turhetoen fejlodo varos van, annak ellenere, hogy nagyon melyrol indult koszonhetoen az mszp szdsz demszki trionak."

Hát ez azért ez se igaz. Fejlődés nem igazán van.

xclusiv 2015.09.21. 23:39:08

@gmihaly: "A BKV-finanszírozás "reformközgizdisztikus" elrontása, csődközeli állapotba juttatása, a BKV-buszok ramaty állapotúvá válása a pénzhiány miatti halogatás miatt, és Nemes Gáborék nagyon is húsba vágó buszos sztrájkja smafu?"

A BKV sztrájk még szinte jót is tett.
A buszállomány demszkáj alatti legatyásodása tény, csakhogy azóta se a bkv buszpark újult meg nagyrészt, hanem bizonyos vonalakat játszottak át jó elvtársaknak.
Ami utas szempontból nem baj, sőt, de valszeg a for profit haveri cégek nélkül olcsóbban is kihozható lenne ugyanez.

"A tarlóskék buszok "jobban teljesítenek", újabb vilingerek és trolik jönnek, szóval"

Jaja, mostanában voltak ilyen "jobban teljesítő" buszok, az egyik konkrétan kiégett, a másik pedig leforrázta az utasok lábát...
Remélem nem lesz több ilyen...

xclusiv 2015.09.21. 23:48:20

@vajdasagi: "Én határozottan érzem, hogy Tarlós egy különálló entitás, és nem az Orbán-klán része. És ez nekem megfelelő."

Aham. Aztán mikor pénzt tarhálni megy a főnihez (mert ugye szinte minden önkormányzóság ki van véreztetve), akkor csak simán meggyőzi, ugye?

"A közpénzek szórása Budapesten éppen a Demszki-érában volt nagymértékű. A Tarlós ehhez képest még el sem vesztette a szüzességét."

Ehem, csak hivatalos forrásból: budapest.hu/Lapok/2015/fovarosi-kozgyules-elfogadtak-budapest-2015-evi-koltsegveteset.aspx : "A Fővárosi Közgyűlés szerdán egyetértését adta ahhoz, hogy 1,4 milliárd forint értékben nyílt közbeszerzést írjanak ki egy új, 490 férőhelyes felszíni P+R parkoló építésére a MÁV használaton kívüli kelenföldi vasúti vágányain."

Ez ha jól számolom majdnem 3 millió Ft per parkoló. Felszíni, kb. ingyen területen.
Ettől drágábban csak a nagyon belvárosban találsz parkolót, de az is fedett és őrzött...

Szüzesség, mi?

xclusiv 2015.09.21. 23:55:08

@altimus: "- kosz, kutyaszar, demszky karok ..."

A kosz, kutyaszar azóta is megvan sajnos.
Karóból viszont több kellene. Ma este pl. az Üllőin parkolta tele a járdát egy paraszt furgonos, mindkét oldalon 30-40 centit hagyva. Közteresek persze nincsenek.
Én kötelezővé tenném a belvárosban a karókat, azzal együtt, hogy a kapubejáróknál csak a behajtás idejére lesüllyedő karókat lehet letenni.
Szánalmas, hogy az önkormányzóságok balfaszsága miatt a gyalogosnak kell kimennie az utcára a parasztok miatt...

xclusiv 2015.09.21. 23:58:38

@jajdehülyevagyok: "miként vitte el a város költségvetését a 4-es metró, s miért nem jutott egy fillér sem másra."

hát igen, a 4-es metró top10-es lehet minden idők legfölöslegesebb beruházásai között, ez tény.

xclusiv 2015.09.22. 00:04:03

@Alick: "Így is relatíve drága... viszont mindig lehet javítani az üzemeltetési hatásfokot (járat optimalizálás, bliccelés csökkentése, stb)."

Persze, lehetne.
Csak ha a járatokat optimalizálod (ahol lehet), akkor lesz 10 perc helyett 15 perc követés, ami még inkább az autó felé tolja az embereket.
A bliccelés elleni téma pedig jó lenne, csak ahhoz olyan erőt kellene felvonultatni, ami _rendszeresen_ leszállítja a dzsipókat és a csöveseket a járatokról. Az meg lehet, hogy több pénzbe kerülne.
Amúgy én viszonylag belvárosi járatokon évente 3-4 alkalommal találkozok ellenőrrel. Ha nem fizetné a cég, akkor olcsóbb lenne bliccelni...

A megvalósult amerikai ólom.. 2015.09.22. 00:35:18

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: 2002-2010 között úgy 150%-kal nőttek a jegy és bérlet árak , ami évente átlagosan olyan 17 %-os áremelést jelentett.
Nem hinném, hogy a BKV-s fizuk ilyen mértékben nőttek volna...
Egy magyar közlekedő nem fizet sokkal kevesebbet a bp-i tömegközlekedésért, mint bécsi társa, miközben Bécsben 4-5-szörös fizetések vannak a tömegközlekedési szektorban (is).

Baloldali érték 2015.09.22. 00:40:58

Tarlós alatt ami pozitív történt az Vitézynek köszönhető. De nem kell aggódni, már kirúgta :)

apro_marosan_petergabor 2015.09.22. 02:44:25

Anélkül, h a finom részletekbe bonyolódnánk:
Demszky megfúrta Antall tervét, hogy az oroszok államadósságból építsék fel a 4-es metrót, ezzel az M4 10-évet vesztett, és az ország (Budapest) kb 200 milliárd forintot.
Ezzel Demszky minden esetleges pozitív megmozdulását lenullázta...
A zserződés, amit az Allstoemel kötött - nos annál egy előfelvételis joghallgató is jobbatt kötött volna...
Demszky "mozdulatait" általában a dilettantizmus és a túlpolitzáltság jellemezte, sok kárt okozott.

maxval bircaman megbízott szerkesztő · http://bircahang.org 2015.09.22. 05:45:05

Demszkyb fő rekordja: a világ egyik leglassabban épülő metróvonala.

gmihaly 2015.09.22. 07:06:05

@xclusiv: Az nem volt odaírva, hogy hány évig szolgált előtte zökkenőmentesen.

gmihaly 2015.09.22. 07:07:48

@maxval bircaman megbízott szerkesztő: A budapesti piros metró azért lassabban épült, ha az első kapavágást és azokat a rémes liftkulipintyókat is figyelembe vesszük az 1950-es évekből.

apukam_vilaga 2015.09.22. 08:32:02

@Adam West: És erre csak 1 példám van (mert én is szenilis vagyok :) 40 évig halogatták a Bartók Béla út felújítását, hogy majd a 4. metró megépítése után ... megértük azt is, hogy lett 4. metró és szerencsére felújították a Bartók Béla utat is. Erre most ? nézd meg ! Felvágták mélyfelújítás címen és cserélik a csatorna vezetéket.
Éljen a pártsemleges korrupció !
Ne aggódj, ha befejezik szépen leaszfaltozzák, majd 2 év múlva a víz miatt fogják felbontani...

apukam_vilaga 2015.09.22. 08:37:52

@vajdasagi: Azért lássuk be Vitézi sem volt szent, ahogy olyan fiatalon ekkora intézmény (BKK) vezére lett, rögtön már 8 millás prémiumok meg egyéb úri hunczutságok felé orientálódott.
Nem vagyok rosszindulatú vele, mert mint VEKEsnek drukkoltam.

apukam_vilaga 2015.09.22. 08:44:24

@apro_marosan_petergabor: Nemcsak az Alstromos, hanem az összes multival kötött szerződés több kötetes és úgy kötik a jogászok, hogy csurranjon-cseppenjen ;) mindenkinek.
Nem a D G sara és a teljesség igénye nélkül pár ilyen ahol ráfizettünk: Bp. Sportaréna, Bálna, M4 alagutfúrás, M3, M5 autópálya útdíjassá alakítása... mind, mind peres ügy lett és fizettünk mind a katonatiszt. Hallottál olyat, hogy ilyen jogászokat "pellengére" állítottak ?

room_101 2015.09.22. 08:54:00

Csak azt nem értem, miért erény ha valaki el tud baszni egy csomó pénzt, amit az adófizetők összeizzadtak?
Ott van a Móricz, a fiam úgy nőtt fel iskolás koráig, hogy nem látta felbontás nélkül. A németeknél ha reggel felbontamak valamit, estére le van aszfaltozva, de ha nagyonnagy a baj, akkor is azon a héten kész van.
Nálunk meg a dugóban ülve nézheted (3 évig minden nap), hogy a lezárt építési területen egy szál munkás sincsen (na jó, túloztam, néha 1-2 melós támaszkodik a lapátnyélre).
Budafoknál a Duna parti bicikliút például miafaszé' van másfél éve lezérva?

Kivlov 2015.09.22. 09:59:37

demszky egy nímand volt...

Hmmm... 2015.09.22. 09:59:41

Tény, hogy Demszky jópár ügyében nagyra nőtt kisgömböc módjára viselkedett.

De azért egyet nem szabad elfelejteni: Demszky 1998 óta határozott ellenszélben működött. 1998 és 2oo2 között abszolút, mert a fidesz a megosztás provokálása érdekében lényegében le is állította Budapest fejlesztését azzal, hogy semmire nem biztosított kormányzati forrást. 2oo2 után persze jobb lett a helyzet, csak éppen általános pénzszűke volt, és 2o1o-ig - a demokratikus kormányzási elvek tiszteletben tartása mellett (hú, tudom: ez most sokaknál kiveri a biztosítékot, pedig így van) - a fidesz "háttérkormányzata" tett be (kimondottan), és Demszky volt az egyik fő célpont, a működtetés ellehetetlenítése által. Emlékeztetőül _egy_ apró példa: a Margit-híd felújításával kapcsolatos mizéria (sok vagy kevés, mi és hogy: már akkor megindult a mindent állítsunk vissza a honfoglaláskori állapotokra /ennek a következménye a gyalogos- és bringás közlekedési szempontból elcseszett szigeti bejáró/-- de érdekes módon: egy fidesz-közeli cég tudta végezni a munkálatokat, és a pesti oldal környezetében minden azóta történt felújítás ellenére még mindig vannak honfoglaláskori minőségű részek /pl. a rávezető utak/, bár az új közlekedési stratégia jegyében ott is sikerült betömni egy aluljárót). Tarlósnak valamiért (elsősorban azért, mert megszűnt az addigi ellenszél) egy csomó dolgot lazán bevezetett, amit elődje (bár elkezdett, de) a kommunikációs viharban képtelen volt végigvinni, viszont olyan érzésem van, hogy valójában csak fényezés megy, és ha valami történik is, akkor is sikerül a kommunikációt úgy irányítani, hogy a valóságos költségek nem látszanak, és az az érdekes, hogy ez senkit nem zavar.

A megvalósult amerikai ólom.. 2015.09.22. 13:58:30

@Baloldali érték: Mítosz.. Vitézy ügyesen kommunikálta a dolgokat, ennyi az egész.

A megvalósult amerikai ólom.. 2015.09.22. 14:02:09

@apro_marosan_petergabor: Valóban. Ráadásul a 4-es metro helyett több értelme lett volna a kettes vonalat meghosszabbítani Kelenföldig. Persze Demónak önálló projekt kellett, amivel jól lehet kampányolni. Valaki úgy 10 éve viccesen megjegyezte, hogy azért nem készül el soha a 4-es metro, mert ez esetben nem maradna kampánytéma Demszky számára..:))

gomboc r2r 2015.09.22. 15:18:05

@A megvalósult amerikai ólom..: A 4-es metrónak van értelme, meg lesz is értelme, a 2-est kivinni Kelenföldre meg nem sok lenne. Sokba kerülne, cserébe nincs igazából értelme. Kelenföld és Déli között 5 percenként mennek a vonatok, s nem kell rá külön jegy.

A megvalósult amerikai ólom.. 2015.09.22. 18:04:41

@gomboc r2r: Nem hinném, hogy az agglomerációból amúgy is megrakottan érkező személyvonatok képesek lennének elbírni még a hetes buszcsalád közönségét is.
Ehhez külön összeköttetés kell Kelenföld és a Déli Pu. között. Ezenkívül a vasúti pálya nyomvonala sem biztos, hogy megfelelő a megállók szempontjából.
A 4-es metróra költött pénz töredékéből megoldható lett volna egy földalatti kapcsolat Lágymányos és a Déli pu. között, kiváltva részben a 61-es villamost is.
De akár elképzelhető lett volna egy felszíni metróvonal is, amely a 2-es metróvonalban folytatódott volna Pest felé. Bármelyik jobb és olcsóbb megoldás lett volna mint a 4-es metró..

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2015.09.22. 20:21:50

@A megvalósult amerikai ólom..:

Többel is nőttek azok, de tedd mellé a gázolaj árát.

A gázolaj egyébként pillanatnyilag Bécsben olcsóbb, mint Budapesten.

A megvalósult amerikai ólom.. 2015.09.22. 20:36:37

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: 2002-ben 4000 ft körül volt egy havi BKV bérlet, míg 2010-ben 10000 körül..

Sztem a buszok nem a nyilvános kutaknál tankolnak :)(Bécsben sem), ezenkívül a fővárosi tk. csak egy része használ gázolajat.. Az ötszörös bécsi bérek viszont jelentősen drágábbá teszik az ottani üzemeltetést, mégse fizetnek sokkal többet a bécsiek a bérletért..

xclusiv 2015.09.22. 22:10:40

@A megvalósult amerikai ólom..: "2002-2010 között úgy 150%-kal nőttek a jegy és bérlet árak , ami évente átlagosan olyan 17 %-os áremelést jelentett."

Messze nem jelent 17%-ot, lásd kamatos kamat. De tényleg durván nőttek, az tény.

"Nem hinném, hogy a BKV-s fizuk ilyen mértékben nőttek volna..."

Valszeg nem nőttek ennyire, sőt. Viszont nyilván nem csak a fizetések mennek ebből. Áram és gázolajár, karbantartási költségek (minél leharcoltabb a járműállomány annál több), stb.
Aztán ott van még az infláció, az maga kitesz a 150%-ból vagy 50%-ot
Ott van még az állami és önkormányzati finanszírozás változása, ami jellemzően csökkenést szokott jelenteni. És ugye fene tudja, hogy 2002-ben az ár mennyire volt reális (mind vásárlóerő, mind finanszírozás szempontjából).

"Egy magyar közlekedő nem fizet sokkal kevesebbet a bp-i tömegközlekedésért, mint bécsi társa, miközben Bécsben 4-5-szörös fizetések vannak a tömegközlekedési szektorban (is)."

Ez így igaz,

xclusiv 2015.09.22. 22:15:12

@apro_marosan_petergabor: halkan mondom, függetlenül demszkájtól és antaltól: a 4-es metrónak már akkor se volt semmi értelme.
Egy politikai faszkodás miatt épült csak meg, mert ugye 98-ban orbán nyomott egy stop-ot a beruházásra, és a baloldal 4 éves szájalásának jó részét kitette a 4-es metró. Aztán persze neki kellett állni megcsinálni, pedig valszeg mindenki tisztában volt vele, hogy ezt a pénzt ettől szinte csak értelmesebben lehetne elkölteni.

xclusiv 2015.09.22. 22:16:07

@gmihaly: és a napi középhőmérséklet sem. Egyéb?

gmihaly 2015.09.22. 22:52:32

@xclusiv: Zsenikém, csak arra utaltam, hogy a meghibásodott használt alacsony padlós buszok a BKV-nál vannak, amely vagy nem javult meg karbantartás elhanyagolásilag, vagy tényleg aggastyánkorúak voltak azok a járművek, vagy egyéb. Az Arrivás, Volánbuszos és T&J buszokkal még nem történt ilyesmi, mert azok vadiújak.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2015.09.22. 23:37:24

@gmihaly:

Konkrétan a 22-esen félő volt, hogy az Arriva Mercijei szétesnek. Gkv mondta.

Jók ezek a vadiúj Mercik (is)

gmihaly 2015.09.23. 07:40:34

Nem t'om, mikor történhetett, de mivel az "vidéki" viszonylat, Volánbuszos MAN-ok járnak ott egy ideje. Talán mégsem az Arriváé volt és öreg Citaro volt, a gkv rosszul emléxik, vagy bősz nemesgáborista.
süti beállítások módosítása