Gombóc mondja

Gombóc mondja

Utolsó kommentek:

ZBR 2023.09.05. 11:02:50

10 pontos írás, alapmű bárkinek, aki azon gondolkodna, hogy Dornert meghívja valahová nyilatkozni, vagy, hogy valamilyen VEKE-posztból idézne a cikkéhez. Ne tegye egyiket sem, nem éri meg lejáratni magát és az általa képviselt tv-t, rádiót, újságot, portált...

Bejegyzés: VEKE - A hazai kultúra rothadt mocsara

gomboc r2r 2023.08.02. 18:30:12

@gigabursch: Az a nagyon durva, hogy a '80-as években minket irigyeltek, most meg mi nézzük a hátukat.
Egyébként jah, a varsói metróprojekt is nagyot megy, ahogy az ottani új főpályaudvar is. Poznan egy viszonylag kisváros, mégis borzasztó ütemben fejlődik a szemünk előtt.
De nem csak közlekedésileg, iparilag és katonailag is rendkívüli mértékben fejlődnek.

Bejegyzés: Poznan képeken, a közlekedésről

gigabursch 2023.08.02. 09:34:41

Az Lengyelországon nagyon látszik, hogy Magyarországgal szemben az utolsó koncepciózus közlekedési miniszter és csapata nem Baross Gábor korából való...

Bejegyzés: Poznan képeken, a közlekedésről

gomboc r2r 2023.07.10. 21:34:39

@Balogh Zsolt: Arra gondolsz, hogy V-alakú bevágásban? Szerintem arra nincsen hely jó részén a vonalnak. Illetve nem igazán olcsóbb. Azt folyamatosan gondozni, felügyelni (rendkívül közeliek a házak, megcsúszhatnak), plusz akkor ugyanúgy kettévágná a települést, csak még több területet veszítenének. Illetve ne felejtsük, hogy ott vannak a megállók is, amik ebben az esetben még szélesebbek lennének, még nagyobb lyukat verve a két oldal közé. Ha lefedjük, akkor legalább a terület hasznosítható kerékpárútként, sétányként, ilyesmi. Ez konkrétan a települések közepe, ellehetetleníteni ugyanúgy a két oldalt, mintha a felszínen épül. Sőt, a V-alak miatt még sokkal szélesebben.

Bejegyzés: Mi történt Gyálon a vasút körül?

Balogh Zsolt · http://vonattal-termeszetesen.blog.hu/ 2023.07.10. 17:21:05

@gomboc r2r: Sehogy sem érnéd el a felsővezetéket oldalról, még ott is méterekről beszélünk. De a bevágást amúgy is egy kis kerítéssel illene elkeríteni.

Bejegyzés: Mi történt Gyálon a vasút körül?

gomboc r2r 2023.07.09. 18:18:07

@Balogh Zsolt: Szerintem a felsővezeték miatt ez nem lehetséges. Gyakorlatilag ugyanúgy életveszélyes helyzetet teremtene, mint ami most van. Ennyire közel a lakott területekhez kénytelen vagy lefedni.

Bejegyzés: Mi történt Gyálon a vasút körül?

Balogh Zsolt · http://vonattal-termeszetesen.blog.hu/ 2023.06.26. 11:19:17

Nem esett szó róla, pedig olcsóbb lenne, mint az alagút: mi lenne, ha a vasút nem hullámvasutazna, nem kéregvasutazna, hanem egyszerűen egy bevágásban futna? Olcsóbb lenne, a területfoglalása közel azonos és ha szükséges, még utólag is lehetséges befedni.

Bejegyzés: Mi történt Gyálon a vasút körül?

gigabursch 2023.03.07. 09:12:05

Aki a rendelet és a határozat között nem tud különbséget tenni, az inkább kevesebbet beszéljen.
...Butaságokat...

Bejegyzés: Magyar, Közöd? - Nyista vasúti járműbeszerzés

gigabursch 2023.03.07. 09:03:30

Jó sok minden fel lett itt sorolva, ami talán tényleg fölösleges, az a Dél-Budai Körház. Ahelyett inkább
Az NKE-re nem tudok mit mondani, nem tudom megitélni.
Az biztos, hogy durván 10 mrd Ft-ból például egy Soproni Egyetem összes hőtechnikai és egyéb energetikai gondját a tetőszék és aljzatszigetelési kihivásokkal együtt orvoslni lehetne és alighanem ez sok vidéki egyetemre elmondható.
De ha az ember elmegy a Ménesi útra és ránéz a(z egykori) Kertészeti Egyetemre, ami egy komplett hőtechnikai paradoxon, akkor rájön, hogy ott nagyon nagy a baj.

Ami a vasutakat illeti:
Az összes fejlesztés kell és mind indokolt.
Amit a seggfej délivasőtfejleszstéstgátoló idióták rendeznek, azért norméisabb demokráciában minimum pofánverés jár, mert kurvára röhejes, amit rendeznek, s közben a legaljasabb viselkedési formákat is bevetik
S igen, a Kelenföld-Rákos földalatti vasúti összeköttetés nagyon is kéne, miközben a hévforrásokat is meg kell kímélni és a Duna is ad okot izgalomra.

Ami a Lajosmizsei vonalat illeti:
Villamosítás és 120 km/h tervezési sebesség, kitérő szakaszokkal, ahol a forgalom megállás nélkül, csak lassítással tudja magát váltani és egyidejűleg a Kecskemét-Dunaföldvár-Szfvár vonal újragondolása sem ártana.

Aki már ment a Bp-Vácrátót-Vác vonalon, az minimum tisztában van azzal, hogy Veresegyház-Bp viszonylatban lenne szerepe a kétvágányúsításnak.

Ferihegy kapcsán meg ki kell oda vinni az M3-at és nem mással szerencsétlenkedni, a másik oldalon meg Árpád-kórház és Rákospalota-Újpest VÁ-ig.

A VOlánbusz pályaudvarnak a normális helye a vasút FELETT lenne, odarakható parkolóházzal, miegymással.
Ugyanis a horizontális gyalogosközlekedés az átszállásoknál az, ami káosz és nem a vertikális.
Ugyanitt többszintes P+R parkoló egyidejűleg szintén célszerű.
Nomeg egy Déli-Kelenföld-Sasad-Törökbálint-Bia HÉV vonal, akár vasvilla (TramTrain) kialakításban. Ha valami, hát ez érdemben csökkentené a szgk forgalmat.

Bejegyzés: Beszéljünk a Lázár-listáról

gigabursch 2023.03.07. 08:45:17

Vasúti fővonalak és ráhordó volánjáratok esetében kifejezetten jól jöhet ez a vármegyebérlet.
Személy szerint őszintén reménykedve várom, hogy mi sül ki belőle, mert jópár olyan utazásom van, ahol megérné az, hogy csak tömegközlekedéssel megyek és nem kell feltétlen vezetnem.

tömegközlekedés minden átka mellett is.

Bejegyzés: Korszakalkotó lófasz - vármegyei bérlet

vanek ur 2023.02.27. 12:27:23

A vármegyebérlet világosan mutat rá a rendszer teljes széttöredezettségére. A hanyatló Nyugaton közlekedési szövetségekkel és tarifaközösséggel próbálkoznak, de a végeredmény magyar szemmel nézve túlságosan jól használható :)

Bejegyzés: Érik a vármegyebérlet, hajlik az akarat, sodor az ár

gomboc r2r 2023.02.26. 17:39:17

@Balogh Zsolt: Kivéve, hogy az állam nem fizeti ki a rá eső részt, a jegybevétel meg a negyedére-ötödére esik.

Bejegyzés: Érik a vármegyebérlet, hajlik az akarat, sodor az ár

Balogh Zsolt · http://vonattal-termeszetesen.blog.hu/ 2023.02.25. 21:13:18

@Ozsetan: A közösségi közlekedés nagyobb részt állami pénzből, kisebb részt jegybevételből működik. Most az állami rész nagyobb, a jegybevétel kisebb lesz, ennyi történt, lépjünk ezen túl...

Bejegyzés: Érik a vármegyebérlet, hajlik az akarat, sodor az ár

Ozsetan 2023.02.25. 15:42:57

Nem mindegy. Így is , úgy is, mi fizetjük. Most - elvileg - csak az, aki utazik. Ebben az új rendszerben - nem csak elvileg - az is, aki nem utazik.

Bejegyzés: Érik a vármegyebérlet, hajlik az akarat, sodor az ár

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2023.02.25. 12:10:21

Az egészből csak annyit fognak felfogni, hogy bántod a viktort!

Bejegyzés: Érik a vármegyebérlet, hajlik az akarat, sodor az ár

Motorogre 2023.02.03. 09:35:00

@gomboc r2r: Nem akarod érteni. A geodéziai viszonyok változatlanok, a közműhálózat, épületek és építmények minimális mértékben és ismert módon változnak. Az M3 metró is 50 éves tervek alapján épült (pl. a Klinikák megállónál egy körmetró állomási műtárgyat is csináltunk). Az építési tervek változását ma már szoftver is segíti, BIM - lásd Wikipéldia. Off.

Bejegyzés: Beszéljünk a Lázár-listáról

gomboc r2r 2023.02.02. 22:12:50

@Motorogre: Igen, aztán eltelik 3 év és az egész semmit sem ér. Mondd el, hogy a 2010 környékén elkészült tervekből mi lenne most használható?

Bejegyzés: Beszéljünk a Lázár-listáról

Motorogre 2023.02.01. 20:07:08

@gomboc r2r: nem baj, az olvasók értik. A nulláról kezdeni egy tervezést nagyságrenddekkel több munka és idő, mint a tervezési állapot óta történt változásokat (akár műszaki, akár igény-pontosítás, akár jogi stb.) az elkészült terveken átvezetni, és így aktualizálni.
De értem én a humort - kétszáz év múlva több lesz a változás mint ... a JEL.

Bejegyzés: Beszéljünk a Lázár-listáról

gomboc r2r 2023.02.01. 18:40:26

@Motorogre: "a tervek nem évülnek el, de pesze majd aktualizálni kell őket."
Még jó, hogy érted magadat... :D

Bejegyzés: Beszéljünk a Lázár-listáról
süti beállítások módosítása