Gombóc mondja

Gombóc mondja

A Határ út elkészül-e valaha?

2016. július 22. - gomboc r2r

2015-ben úgy nekiálltak a Határ út felújításának, hogy tudták, hogy nem lesznek képesek befejezni azt előrelátható időn belül. Nagyrészt elkészült, használható, de maradt ugyanaz a borzasztó helyzet, mind a végállomás esetében, mind a bódésor esetében.

A buszvégállomás területén található bódékban volt mobiltelefonos, gyrosos, zöldséges, édességboltos is, s elég jó forgalommal is működtek, mert jó helyen voltak, s az utazóközönség számára fontos dolgokat árultak. Ennek ellenére teljes mértékben meg akarták szüntetni az itt található bódékat, bezárni az üzleteket, amelyek magántulajdonban vannak.

Az ügy későbbi szakaszában kiderült, hogy mégis csak építenének elárusítóhelyet a területre, de abban nem akartak helyet biztosítani a téren működő/működött üzleteknek. Pedig egyszerű lett volna a megoldás, ami mindenki számára kielégítő lett volna, hogy a felújítás után egy modernebb helyiséget kapva működhessenek tovább az üzletek. De valamilyen oknál fogva erre azóta sem hajlandóak.

Most ott tartunk, hogy a "felújítás" befejezéséhez már csak a bódékkal kellene kezdeni valamit. De micsoda felújítás is ez? Használhatóbb nem lett a buszvégállomás, hiszen ahhoz nem nyúltak hozzá. Továbbra is minden teljesen ugyanúgy van, magyarán szólva össze-vissza. Buszok indulnak a Ferde utcából, a villamosok a tér két végén vannak, a távolságok maradtak. A területet letérkövezték, amit eddig már hatszor biztos megbontottak (utasváró miatt, aztán a Futár-kijelzők beépítése miatt, plusz a javítgatások miatt). 

20160517_203505.jpg

A Ferde utcában még mindig nem működik a Futár-kijelző, pedig már hónapok teltek el azóta, hogy beépítették. Az itt található megállókhoz egy zebrán kell átkelni, amihez rendkívül szűkös átjárót biztosítanak. Erre bizonyítékul hoztam is 2 fényképet.

20160610_164703.jpg

Ezen az látható, hogy az átjárót leszűkítették korlátokkal, amik igazából nem védenek semmit, nincs ok a jelenlétükre, de ott vannak, s útban vannak. A másik, hogy azt a csodálatos reklámot sikerült betenni tökéletesen az út közepére. Mára már nem pont itt van, de hónapokig ez volt a helyzet.

20160719_220700.jpg

Ezen a mobiltelefonnal készült képen pedig jól látszik, hogy mi a legfőbb probléma. A Száva kocsiszínbe tartó vagy onnan jövő villamosok amikor várakoznak, elzárják a teljes átjárót, gyakorlatilag elszigetelik a végállomás egyik felét a metrótól. Kitűnő tervezés.

Közvetlenül az Üllői út mellé telepítettek padokat, amiket nem tudom ki fog használni, mert az az óriási forgalom, ami percről percre áramlik el ott, senkit sem fog leülésre késztetni. A zajterhelés és a bűz sem vonzó tényező az ottani helyfoglaláshoz.

A régi végállomásra már ráfért a felújítás vagy egy ráncfelvarrás, de ez egyik sem, sőt, igazából a kettő között. A felújítás során meg kellett volna oldani a tér elrontott szerkezetét, ami semmit nem változott. A ráncfelvarrásra pedig nem kellett volna ennyit elkölteni, csak újraaszfaltozni a területet. Így viszont elköltöttünk egy jó adag pénzt, aminek igazából nincs hatása, mert minden maradt a régiben. Előbb-utóbb viszont újra hozzá kell majd nyúlni a területhez, mert a Hungária körút már nem bírja el a rajta zúduló forgalmat, a Belvárosból pedig csak a Hungáriára lehet terelni az autókat, ugyanis az M0-ás túl messze van. Ezek pedig azt jelentik, hogy meg kell csinálni egy alternatív útvonalat, ami pont itt fog keresztül vezetni, de erre most még egyáltalán nem készültek.

A bejegyzés trackback címe:

https://gombocmondja.blog.hu/api/trackback/id/tr468780852

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása