Gombóc mondja

Gombóc mondja

Tarlós interjú és a dugódíj

2015. október 04. - gomboc r2r

Egyszer már beszéltünk róla, nem is akarom hosszasan elemezni a helyzetet, csak egyszerű megállapításokat szeretnék tenni a fejleményekkel kapcsolatban. A Népszavának adott interjút Tarlós István főpolgármester úr, s voltak érdekes részei a beszélgetésnek, amikre reagálnék - ez pedig itt meg is jelenik.

Mivel nagyon jól tudjuk, hogy Tarlós úr nem szeret visszafelé mutogatni - ezért csak minden második mondata egy burkolt Demszkyzés - így nem tudom hogyan reagáljak, mikor ilyeneket mond:

Egyet azonban ne felejtsünk el, a BKV-val együtt a kormány 2013 óta több mint 250 milliárd forint adósságot vállalt át, amiből egyetlen fillért sem mi halmoztunk fel.

Főleg akkor, amikor a Fővárosi Önkormányzat 60 milliárd forintos hitelt vesz fel a 3-as metró kocsijainak a felújításához. Persze politikailag jól néz ki, hogy a felelőtlen költekezést felrójuk másoknak, de akkor legalább ne csinálnánk hasonlóképpen. Tudom én is, tudják ők is, hogy Budapest nem tud önálló projektbe belevágni hitelfelvétel nélkül, de akkor legalább ne járassák le önmagukat. Nem kérek többet, mint azt, hogy értelmes embereknek nézzenek minket. Mint például ilyen marhaságokat:

A miniszterelnök jóvoltából 340 milliárd uniós támogatást is kaptunk, pedig kezdetben egyesek nulla forintról beszéltek.

Mintha nem a miniszterelnök döntene mindenről. Mintha nem ő osztaná el a pénzeket abban az országban, ahol gyakorlatilag megszűntek a minisztériumok, s helyettük teljes központosítás ment végbe több szinten.

Kicsit érthetetlen az előbb említett mutogatás, amikor az általam is említett problémákat ő is kimondja.

1990 óta soha nem sikerült még stabilan és hosszú távra megoldani a közlekedésfinanszírozást, nem véletlenül halmozódott fel 2004 után 112 milliárd forint adósság. A főváros adottságainál fogva nem képes egyedül megoldani ezt a problémát.

Hosszasan kifejezi az ellenszenvét a főpolgármester úr a dugódíjjal kapcsolatban, amit szerinte csak azért kell bevezetni, mert az elődje így kötött szerződést. Erre mit lép? Nem csak bevezeti a dugódíjat, de még rátesz egy lapáttal, s egy Budapest-matricát is le akar nyomni a torkunkon, hiszen: 

A közigazgatási határon elképzelt zónahatár annyiban nem új, hogy minden megyében van már matrica. Ha Budapesten is lesz, az nem fog eltérni az ország többi pontján már bevett szokástól.

Csak azt felejti el a mélyen tisztelt városvezető, hogy azok a matricák bizonyos útszakaszokra vonatkoznak, amelyeket ki lehet kerülni, míg a Budapest-matrica azért szed pénzt, mert belépünk arra a területre. Gyakorlatilag vámot szed az autósoktól azért, mert helyet mernek módosítani. De kérdem én, nem erre való a teljesítményadó részévé lett súlyadó? Az út karbantartását kifizetni? Ennyi erővel minden megyehatáron meg lehetne vámoltatni az autósokat. Teljesen értelmetlen. Vagy pedig vállalja be, hogy igen, ő akarja ezt bevezetni, mert kell a pénz az önkormányzatnak, s az autósokat a legkönnyebb megadóztatni. Vállalja be.

(Kép: szabadfold.hu)

Erre meg gyakorlatilag nem lehet mit mondani:

Annál is inkább, mert öt éve ön, valamint a Fidesz vezeti ezt a várost, így visszafelé mutogatni már nem biztos, hogy hatásos.

- Aki épelméjű és hajlandó megnézni, hogy tényleg mi a helyzet, az biztosan nem fogja ezt megtenni.

(...)

Itt nem visszamutogatásról van szó.

(...)

- Mennyit fog késni a Széll Kálmán tér átadása?

- Ahhoz képest, amit az MSZP-SZDSZ városvezetés annak idején ígért, semmit.

De ezt hagyjuk is, mert nem ezzel akarok foglalkozni, egyszerűen csak megcsapják az embert ezek az önellentmondások. 

Azon lovagolni, hogy egy szerződéses adminisztrációs okból néhány hónapot késik ez a beruházás, és nem azt mondani, hogy végre megcsinálják a Széll Kálmán teret, ezt nem érzem sportszerűnek. Hányszor lovagoltak azon, hogy csak 2002 után mennyit csúszott a négyes metróépítés?

Ilyent, hogy felemlegetik a projekt késését. Hát ők nem ezt lovagolják évek óta a 4-es metró esetében? Nem ezt szajkózták folyamatosan a választásokkor? (Kétszer is.) Tényleg nem akarok efelé elmenni, megyek is tovább.

A dugódíjról nem akarok többet beszélni, mert értelmetlen, úgyis azt csinál, amit akar, s amint láthatjuk, nem fognak értelmes dolgot kihozni belőle. El sem tudom képzelni hogyan fogunk közlekedni a 2019-es választásokkor.

A bejegyzés trackback címe:

https://gombocmondja.blog.hu/api/trackback/id/tr307886826

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása