Harmadik részéhez érkezett ez a sorozat, mely arról szól, hogyan képzelem el a közlekedést az elkészült fejlesztések után. Mennyire is alakítanám át a jelenleg megszokott rendet? Nem igazán, inkább csak pár korrekcióra lenne szükség. Na de mik ezek?
Alul a Gubacsi-híd és a jelenlegi útvonal, felül a szükséges, nagykapacitású híd elhelyezkedése.
Először említeném az új híd bekötését a Határ útba. Ezzel jókora átmenő forgalomtól lehet megkímélni Pesterzsébet belső részét. Az új körúton pedig továbbvezethető a 3-as villamos először Csepelre, majd Albertfalvára, végül Budafokra. Budán a mostani pályába való bekötése miatt egy kicsit trükközni kell, de igazából problémamentesen megoldható. A Mezőkövesd úton kell elérnie a Fehérvári utat annak érdekében, hogy kényelmesen járhatóak legyenek az itt található forgalmas utak, illetve könnyen átszállást tudjon biztosítani a kocsiszínnél a többi villamosra.
Sárgával az autóút bekötése a Kitérő útba, míg pirossal a villamos vonala látható.
A 3-as villamos után foglalkozzunk a HÉV-vel. Jelen pillanatban a HÉV csak Soroksárig rendelkezik olyan megállókkal, amik használhatóak, van forgalmuk, jól elhelyezettek. Pesterzsébet központjától 2 utca távolságra megy el, de mivel a megállók elhelyezése borzalmas, ezért az utazóközönség nagy többsége számára használhatatlan, amivel nagy forgalomtól esik el, a közutat pedig feleslegesen terheli. Ezután még 3-szor megáll Közvágóhíd végállomásig, de egyik megálló kihasználatlanabb, mint a másik.
Hogyan lenne akkor optimális?
A HÉV új, javasolt szakasza Pesterzsébet városközpontján át, új átszállási kapcsolatokkal
Pesterzsébeten a jelenlegi 1 helyett 2 megálló adja magát. A Városháza környéke, ahol a legtöbb busz közlekedik, a legtöbb ember fordul meg a kerületben, egy igazi átszállási gócpont, ami megérdemel egy megállót. Végre valódi átszállási kapcsolatokkal rendelkezne a HÉV, mind a város felé, mind pedig kifelé, Soroksár felé.
A második megálló pedig a 3-as villamos és az általa betöltött fontos keresztirányú szerep miatt létezne. Ezzel Csepel, Albertfalva, Budafok válna könnyebben megközelíthetővé egyik irányban, másik irányban Kispest, Kőbánya, Ferencváros egy része.
Ezt a rövid bekötést mélyvezetésben célszerű megépíteni a minél kevesebb kellemetlenség miatt, de a Határ úttól már a Soroksári úthoz visszatérhetne a HÉV. A felszínen jelenleg nagyon sűrűn vannak a keresztezések az ott működő vállalkozások miatt, nem beszélve arról, hogy a HÉV és a vasút nyomvonala teljesen leválasztja a Dunáig tartó területet a város többi részétől, mert rendkívül nehézkes a megközelítés. Mindezen problémákat meg lehetne oldani azzal, ha kihasználnánk a Soroksári út jelenlegi adottságait. Mégpedig azt, hogy ez az út 2x3 sávos széles úttest, mellette végig pedig a 2 HÉV-vágány fut. Ez a szélesség elegendő ahhoz, hogy mind a HÉV, mind a vasút kétvágányú pályáját az út alatt el lehessen vezetni. Úgy, mint a 3-as metrót a Váci út alatt, közvetlenül, könnyedén. Minimális beruházás, maximális haszon, ráadásul a kettő együtt (HÉV és vasút) jelentős előnyökkel jár.
Új, modern átszállóhely, amelynek a környéke nagyon könnyen fellendülhetne
Az Illatos útnál ki lehetne alakítani egy igazi átszállási lehetőséget a vasútról a HÉV-re és fordítva. A vasúton érkezők kitűnő átszállási kapcsolatot kapnának a Belváros felé (főleg ha a ráckevei HÉV-et végre összekötnék a csepeli HÉV-vel). A vasút és a HÉV térelválasztó szerepe megszűnne, így az innen a Dunáig húzódó területek jelentősége és értéke könnyen és azonnal megnőne. A jelenleg kihasználatlan területek nagyon hamar felfuthatnának, új városrész jöhetne létre, arról nem is beszélve, hogy itt tökéletesen lenne hely egy óriási P+R parkolónak.
A Soroksári úton így lehetőség nyílna egy modern, széles bicikliút megépítésére a jelenleg a HÉV-vágányok által elfoglalt területen, amivel egyrészt nagy lemaradását pótolhatná a főváros, másrészt az autósok nem veszítenének területet. A buszsávok felszámolásával pedig egy kis zöldterület is kerülhetne az út mellé, leginkább a közepére, így elválasztva a két sávot
Pár beruházással sokkalta élhetőbb hellyé lehetne tenni a várost, csak jól kell megtalálni ezeket a beruházásokat. Most, hogy az olimpiai tervek kicsit messzebbre kerültek, talán felülvizsgálják az emiatt készült, de bődületesen rossz terveket.