Gombóc mondja

Gombóc mondja

Megígér, beveszik, elfelejt, mosolyog

2018. november 17. - gomboc r2r

Bejelentik ezt, bejelentik azt, a propaganda tolja, majd szépen lassan a teljes némaságba kerül és elfelejtődik, mert az újabb és újabb ígéretek veszik át a helyüket. Így ér körbe a kormányzati kommunikáció. Most nézzük meg, hogy milyen ígéretekkel traktáltak minket az utóbbi években és mik lettek belőlük.

Mekkora balhét vert a jelenlegi kormány még ellenzékben a 3-as metró köré, hogy milyen balesetveszélyes és felháborító, hogy még nem újították fel. Mindeközben folyamatosan ment a 4-es metró szidása, hogy a kivitelezés mennyit késik és mennyibe kerül. Ehhez képest ha ránézünk a 3-as metróra ma, azt láthatjuk, hogy a legfiatalabb, legjobb állapotban lévő rész felújításával kezdtek neki a felújításnak, miközben a déli és középső szakasz felújításának ideje és költsége a homályba vész. Jövő március környékén talán elkészül az északi szakasz, de hogy a többi mikorra lesz kész, talán még a Jóisten sem tudja. De itt van egy 2016-os cikk, melyben Tarlós céldátumnak 2019. szeptember 30-at tűzte ki. Az 1/3-a el is készül addigra.

Aztán beszélhetnénk a mindenki által kitűnően ismert Kőbánya-Kispest-helyzetről. A környezete megújult a plázának köszönhetően, a vasúti rész teljes amortizációban van. Itt egy cikk tőlem a témában. Köki felújítását is megígérte már a kormány hányszor, itt van egy cikk a kormány szócsöveként működő propagandasajtóból, 2015-ből, melynek állítása szerint 2019 őszére megújul az állomás. Sehol nincs a projekt, egy ekkora állomás felújítása a forgalom fenntartása mellett borzasztó időigényes. Be sem jelentették még a lezárást, úgyhogy esély sincsen arra, hogy ebből legyen valami a közeljövőben.

De ott van a Nyugati Pályaudvar esete is, ami a 2000-es évek végén megújult volna a teljes környezetével együtt, ha hagyják lezajlani a Kormányzati Negyed nevezetű projektet. Ezt minden elérhető módon akadályozta a Fidesz (csak azért, hogy most a Várba költözhessen...), aminek az lett az eredménye, hogy azóta sem újult meg a pályaudvar, ami a 20. század legelejének technológiájával működik még mindig. De persze a jelenlegi kormány ígéretei között is szerepelt már a pályaudvar, itt van egy cikk  a Nyugati Ligetről 2016-ból, bejelentették, megígérték, sutba dobták. Ez tartalmazta volna a pályaudvar felújítását is. De itt van egy cikk 2015-ből, ami szerint "két éven belül megkezdődhet a Nyugati felújítása". Mindeközben a valóság az, hogy jelenleg a 2022 utáni EU-s forrásokból ígérik a pályaudvar megújulását. Kibírja addig? Meglátjuk...

2010 óta többször megígérték már a 3-as metró meghosszabbítását, egyáltalán magát a felújítást, a Kisföldalatti felújítását és a járművek cseréjét, a HÉV-ek felújítását, a 2-es metró és a Gödöllői HÉV összekötését, új járművek beszerzését, ígértek metrót Rákoskeresztúrra, megígérték a Fogaskerekű, most 60-as villamos felújítását, meghosszabbítását, a villamoshálózatba integrálását, új járművek beszerzését, de a valóság az, hogy sehol nincs a projekt. Nem azért, mert ne lennének tervek, óh, tervek azok vannak, a kormány pénzügyi hozzájárulása hiányzik, az, amit a budapestiek adók és járulékok címén befizetnek, de a főváros nem kap vissza.

Valahol az élet a legnagyobb rendező, ugyanis pár nappal azután, hogy nekiálltam megírni ezt a posztot, megérkezett az újabb adag ígéret a kormánytól. Lesz pénz mindenre IS, úszni fogunk a boldogságban, csak az kell, hogy a csúnya EU következő adag pénze megérkezzen, aztán beérjük Bécset! El ne higgyük ezeket a marhaságokat, ugyanis akkora mennyiségű beruházást tartalmaznak az ígéretek, amikbe belerokkanna az állam. De nézzük is, hogy miről van szó benne:

  • Alagút a Déli és a Nyugati közé. Legyünk jószándékúak, a két vasúti alagút, keresztül a főváros belsején, számoljunk csak mintegy 200 milliárddal. (Két állomás a jelenlegi pályaudvaroknál, meg a két alagút, meg esetleg még egy megálló útközben.) És még nagyon jóindulatúak voltunk.
  • 5-ös metró első üteme, irány a Kálvin tér! Attól függ, hogy mit számolunk bele, a semmit sem érő legkisebb beavatkozásokkal járó 100 milliárdtól fölfelé a csillagos égig érhetnek a költségek. Számoljunk csak 250-nel.
  • Szentendrei HÉV megújulása, több százmilliárdos tervről beszélnek, számoljunk most csak 300-zal.
  • 2-es metró és a Gödöllői HÉV összekötése. 300-400 milliárdos terv.
  • Összesen mintegy 1100 milliárd forint, hasraütésből, olcsón számolva.

És akkor ugye ott van még a Repülőtéri vasút, a Nyugati, Keleti, Déli megújítása, Zugló és Köki katasztrófahelyzete, új híd Csepelre, satöbbi, satöbbi. Többezer milliárd forintnyi fejlesztést ígértek meg az elmúlt időszakban Budapestre úgy, hogy az elmúlt 8 évben a beavatkozások értéke még a 400 milliárdot is alig éri el. Ígérni könnyű, de sajnos látván a magyar emberek memóriáját, az aranyhal is ígéretes helyzetben van hozzánk képest. A lemaradásunk csak nő, nem csak Bécshez képest, de már Prágát sem lehet látni előttünk.

Mi lesz így velünk? Milyen jövő vár ránk? 

 

A cím egy 2006-ban készült videóból van:

süti beállítások módosítása