Közeledik az önkormányzati választás, október már nincsen messze. Augusztus 20-ával hagyományosan lezárul a nyaralási szezon, mellyel kezdetét veszi a vesszőfutás az őszi önkormányzati választásokra. Nézzük át, hogy miket várhatunk, milyen ígéretekre számíthatunk pártunk és kormányunk oldaláról.
Kisföldalatti
5 évvel ezelőtti kép a BKK honlapjáról
Már az előző önkormányzati választásokra is téma volt a Kisföldalatti felújítása, új szerelvények beszerzése, liftek beépítése, meghosszabbítás az M3-as autópálya mellett és óriási P+R építése. Amint véget ért az előző kör, repült a süllyesztőbe. Nyugodtan számíthatunk rá, hogy Tarlósék előveszik ezeket a lassan 10 éves képeket.
2-es metró
Az Örs Vezér tere a BKK honlapján.
A 2014-es választásokra hasonlóan forró téma volt a piros metró és a HÉV összekötése, a HÉV-rész teljes felújítása, bizonyos részeken föld alá süllyesztett pálya kialakítása, melyhez hozzácsaptak egy teljes rákoskeresztúri szárnyvonalat, csak úgy a poén kedvéért. Azóta megépült, izé, épül, izé, folynak a tenderek, izé, előkészítés alatt, izé, a fiók mélyén piheg az egész.
3-as metró
Egyszer majd talán.
Tekintettel arra, hogy zajlik a 3-as metró "felújítása" (kifestése), nagy valószínűség szerint készülhetünk arra, hogy ezt valami hősies tettként fogják bemutatni, holott csak olyan apróságok maradtak ki a beruházásból, mint a minőségi szerelvények, biztosítóberendezés-csere (minek azt, jó nekünk a 60 éves technika, biztos "olcsó" fenntartani és felújítani), normális pótlás, folyamatos munkavégzés (hogy minél előbb elkészüljenek), buszbeszerzés. De nyugodtan számolhatunk azzal, hogy ezt megfejelik még egy meghosszabbítási ígérettel meg multimodális átszállópontról szóló képekkel a lehető legmeggyőzőbb ígérgetés érdekében, ahogy ezt már évek óta teszik, miközben Tarlósnak 8 évébe telt kisírni a minimumot a kormánynál.
4-es metró
Nem tudom elő merik-e még húzni az újpalotai villamos ígéretét azok után, ami legutóbb történt. Emlékszünk még, hogy mikor ezzel az ígérettel beállított a lakókhoz, azok pontosan megmondták neki hova tegye be a villamosát? Valószínűsítem, hogy ezt a területet megpróbálják úgy elkerülni a témaválasztásnál, ahogy csak lehet, ezért a 4-es metróval kapcsolatban maximum Budaörs irányába tartó ígéretre számítok. De ők meg tudják mire számíthatnak a kormánytól, azóta is élvezik, hogy ott nyúlja le a kormány a budaörsi önkormányzatot pénzzel, ahol tudja, miközben még az autópályát is fizetőssé tette itt, hogy a forgalom lehetőleg a városi kis utcákon történjen.
5-ös metró
Mostanában kapta fel ismét a narancsos oldal az 5-ös metró témáját. Valószínűleg tudják, hogy itt még kiaknázatlan ígérethalmazok vannak, miközben már gyakorlatilag minden mást elpuffogtattak az eddigi időben. A legviccesebb az egészben, hogy még véletlenül sem a dél-pesti részét vették elő, amelyre nem költöttek pénzt azóta, hogy a Soroksári útnál megfoldozták az új negyed miatt, s éppen ezért szinte teljesen értelmetlen a jelenleg működőnek csúfolt déli rész. Nem, nem, azt az óbudai részt vették elő a metróval kapcsolatban, amihez már a rendszerváltás után is többször hozzányúltak, felújítottak, s a lehető legjobb minőségben tartottak, miközben a lehető legjobb kapcsolatokkal rendelkezik (ne feledjük, a metrónál van a vége, miközben Dél-Pesten kilométerekre végállomásoznak a város közepétől, de még a közeli metróállomásoktól is.
Trolibuszok
Immár több, mint fél éve állnak a BKV garázsában a következő generációt képviselő meggypiros Solaris trolibuszok, amelyek valami folytán eddig nem állhattak forgalomba. Nagy tétben fogadnék rá, hogy pont a választások előtt fogják őket átadni és forgalombaadni, illetve ígéretet hallatni továbbiak megvásárlásáról.
Villamosok
Most, hogy több mint féléves csúszással sikerült átadni az 1-es villamos Kelenföldi pályaudvarig tartó szakaszát, a következő villamosfejlesztésekről is hallani pletykákat. Mivel legutóbb a fonódó épült Budán-Óbudán, az 1-es villamos Budán, így végre a következő villamosfejlesztés Óbudán várható. Az 1-es villamos északi meghosszabbításáról beszélnek, amelynek természetesen az összes lehetséges villamosfejlesztési irány közül a legkisebb a becsült megtérülési adata, de ugye nem mi voltunk óbudai polgármesterek...
Illetve ne felejtsük el a főváros 60-as számú villamosvonalát, melyet hosszú ideig Fogaskerekű néven ismerhettünk. A tervek itt is régóta ismertek, megannyi ígéretet hallhattunk vele kapcsolatban is, a szomorú valóság azonban az, hogy csak öregszik minden, de változás nem tapasztalható.
Hosszú lesz ez a hónap, de ne izguljatok, olyant úgysem ígérnek meg, amit be is tartanak.