Gombóc mondja

Gombóc mondja

A Balkán lóf@sz ehhez képest! Még mindig... Metrópótlás délen

2019. december 02. - gomboc r2r

Egyszerűen csodálatosan megunhatatlan, körbeírhatatlan csoda övezi a metrópótlást a déli szakaszon, ezért kénytelen vagyok újra és újra bemutatni nektek, hogy hogy élünk mi! Mi kis falunk Budapest kiadás, azaz látogassuk meg a politikusok által soha nem hallott és látott Dél-Pest csodálatos vidékét, megint!

Tudjátok hogyan lehetne leírni Dél-Pestet a közlekedés szempontjából? Állandóság. Ugyanis amióta a metró elért Kőbánya-Kispestre, azóta errefelé egy szalmaszálat nem tettek keresztbe. A motorizáció fejlődése viszont hozta maga után, hogy egyre többen közlekednek az utakon. Mindezek után nem csoda, ha a most bemutatandó megoldások jellemzik az itteni metrópótlást.

1. képünk azoknak készült, akik nem igazán ismernék ki magukat a Határ úton.

hatarmetr.jpg

A kék téglalap jelzi, hogy hol állnak meg a metrópótló buszok, a piros és a neonzöld vonalak a megközelítési útvonalakat hivatottak jelölni. A fekete téglalap a kivitelező által lezárt terület, itt konténereket és anyagokat tárolnak. A lezárás kerítésig tart, megkerülni nem lehet. A gyalogosokat ráterelték a bicikliútra. s megkerültetik a fél kerületet a metrópótlók eléréséhez, amelyeket Tarlós úr bevezettetett egy rendkívül szűkös kis mellékutcába, nehogy az autósok 1 percet is veszítsenek. A pontozott neonzöld vonal azt mutatja, hogy az elején a gyalogosok merre közelítették meg a buszokat, s hogy itt mennyire hiányzik a megközelítés.

A 2. képünk még májusban, nagyon az elején készült. Itt láthatjátok, hogy az emberek igyekeznek a buszokhoz. Igen, így nézett ki 2019-ben egy metróállomás környéke a Balkánon.

img_20190516_080047.jpg

Jól látható az egyenes út a zebra és a buszmegállók között.

A 3. képünk azt mutatja meg, hogy a terület lezárása óta milyen körülmények között lehet megközelíteni a metrópótlókat.

img_20191130_141332.jpg

Igen, jól látjátok, az a parányi kis rész a bicikliút, s erre lehet gyalog megközelíteni. Itt esőzés után 3-4 napig ilyen pocsolyát kell kerülgetni. Ennek tompítása érdekében ide szoktak b@szni egy-két faforgácsból készült táblát, ami körülbelül 2 esőzést bír ki. A másik megemlítendő elem, hogy szeptember környékére megjelent egy biciklivel behajtani tilos tábla az út közepén a pocsolyák előtt. Természetesen, mikor nem volt pocsolya, ez nagyon útban volt, ezért az alkalmazkodókészséget kihasználva először csak arrébb állították az emberek, később bevágták a kerítés mellé, végül pedig el lett tüntetve.

4. kép: Itt állunk a megállóban, a kamera pontosan az aluljáró felé néz, a kép bal szélén pedig az előzőleg bemutatott útvonal végződik. A busz vége pont ott áll, ahol az úgynevezett zebrát alakították ki a megálló megközelítése végett. Elég nehézkes, ha 15 másodpercenként halad el erre egy busz. (Két irány)

img_20191007_074233a.jpg

Mellesleg a busz éppen a sor végén áll, ami a lámpától idáig tart. Érzékeltetésképpen:

erzekeltetes.jpg

Jól látjátok, ez 134 méter. Egy ilyen Mercedes Conecto G hossza 18 méter. A matekot rátok hagyom.

Mindezek után még beszélhetnénk arról, hogy a kis utcából ki- , illetve ide bekanyarodás mennyire "jól" van megoldva, hogy mennyire útban vannak az autósok, hogy miért nem sikerült megoldani a Népligetnél a felüljáró alatt a keresztezést, miközben érdekes módon az Árpád-hídnál például sikerült, de nem fogok.

Inkább csak gratulálok Tarlós Istvánnak a Budapest díszpolgára - cím várományosának, nyilvánvalóan rendkívül sokat tett értünk, megérdemli. A bejegyzés pedig megmarad mementónak, hogy ne feledjük el mindezeket.

A bejegyzés trackback címe:

https://gombocmondja.blog.hu/api/trackback/id/tr6615333518

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2019.12.02. 11:15:05

A pótlóbusz megállójától keletre van zebra? Szinte mindenki nyugatra szokott átmenni...

gomboc r2r 2019.12.02. 21:31:16

@Online Távmunkás: Mivel már óriásit kell kerülni... Régebben nagyon sokan használták, de azért még mindig erőteljes a forgalom. Reggel 7 és 8 között érdemes arrajárni és körülnézni.

AlexAston 2019.12.03. 07:01:30

Ha nem menne a kis utcában a pótló busz, meg lassabban érne oda, hisz az üllői úton nem lehet közlekedni. Kár volt alapvető ismeretek nélkül okoskodni. Nem fikázni kell, hanem megoldást adni. Az menne?

otapi 2019.12.03. 07:18:07

@AlexAston: Az Üllőin buszsávot alakítottak ki, azon remekül tud menni a potló. Csak annyit kellene tenniük, hogy a Határ úti kereszteződésbe is továbbvezetik a buszsávot. Legalább azók a pótlók mehetnének a tér eredeti buszkörébe amik csak a Nagyvárad-Határ út között közlekednek.

konrada 2019.12.03. 07:32:54

Azért megy a kisutcán, mert később - mivel az Üllői nyomvonala egyre távolodik - sokkal nehezebb lenne befordítani a pótlót a Kökire: ezért ez évtizedek óta a pótló útvonala, ehhez Tarlósnak semmi köze. (Nem véletlen nem került Karácsonynak se prioritásnak a fizetésük emelése elé.;)

zenitó 2019.12.03. 07:42:33

A metró építése óta egy szalmaszálat sem? Valóban? Az M5 bevezetője vajon minek számít?
Az Ady Endre teljes felújítása is smafu? Vagy csak valami ütőset szerettél volna az elejére, hátha nagyobbat szól majd? Nem jött össze.

otapi 2019.12.03. 07:55:09

@konrada: Azt a potlót ami csak a Nagyvárad tér és a Határ út között közlekedik miért kellene a Kökire bevezetni? A pótlók kb fele megy csak a Kökiig.

megamovieboy · http://europeanphalanx.blog.hu/ 2019.12.03. 07:58:19

Amikor a belpesti bagázs szörnyűlködik a külváros miatt... és itt nem a poszterre gondoltam.

chrisred 2019.12.03. 08:13:38

A legklasszabb része a Ferde utcai túlélőtúra át a háromsávos úton és a süllyesztett villamossíneken, ha nem öt perc alatt akarsz eljutni a tőled légvonalban száz méterre lévő pótlóbuszhoz a nyomógombos lámpás zebrát használva.

Muhammad Balfas 2019.12.03. 08:56:28

A fejlett Japán:

www.youtube.com/watch?v=E7kor5nHtZQ

Vajon a fehér kesztyűs bácsik kapnak kalóriapénzt..? :)

igazi hős 2019.12.03. 09:13:03

@zenitó: "Az Ady Endre teljes felújítása is smafu?" A bringasávot nem sikerült elvinni a sorompóig (pedig ahhoz csak sárga festék kéne), nem hogy felújítani. A közel a fele kész van, de csak a közműcsere miatt. A 2. rész meg várja a döntést a 42-es meghosszabításáról, de ez a mi M0-sunk: kéne, tervek is vannak, de már senki nem bízik benne, hogy valaha kész lesz.

AlexAston 2019.12.03. 09:16:10

@otapi: Itt most a Határ út és KÖKI közötti szakaszról volt szó. Oda pedig a jelenlegi nyomvonal a legjobb megoldás, a cikk is ezt taglalta.

chrisred 2019.12.03. 09:32:44

@AlexAston: A poszt azokról szól, akik a Határ úti megállóban szállnak fel a pótlóbuszra.

konrada 2019.12.03. 09:33:52

@hungeri:
A felújítással igazad van.
...csak nem ezt feszegette a blogíró, ezért válaszoltam azt, amit.

A 200E vonala azért nem kompatibilis, mert a metrópótló a kökiig megy, az meg onnan indul.

@otapi: Logisztikailag nem szerencsés ugyanazon viszonylat rövidített változatának megállóját egymástól több száz méterre elhelyezni, mert az átszálló forgalom ütemtelen érkezését nehéz lenne az indításoknál ütemezni.

fodorb 2019.12.03. 09:37:27

Az a bosszantó inkább, hogy a Népligetnél nem hozták rendbe az útat a metrópotlás elött.
A 200E -t meg nem kéne megállítani a Határ út nál, aki onnan a reptérre megy, belefér + 1 átszállás, nem hinném, hogy többségben lennének azokhoz képest, akik csak utaznak vele, haza/munkába.

fodorb 2019.12.03. 09:38:17

@konrada: Jelenleg a 200E a Nagyvárad tér, és a reptér közt megy.

chrisred 2019.12.03. 09:43:39

@konrada: Nem csak rövidített, az útvonala sem ugyanaz, a Nagyvárad tér felé a Határ útról induló gyorsjárat nem érinti a Népligetet. Átszállás viszont nem csak a Határ úton megoldható, hanem a két azt követő megállóban is, ahogy ezt az ellenkező irányban a Pöttyös utcai megálló előtt be is mondják. Mert abból az irányból nem is ugyanott áll meg a két járat a Határ úton.

fodorb 2019.12.03. 09:44:55

Ha már a helyzetről szólt ez a poszt, akkor azt is meg kellene említeni, hogy azért indul a Nagyvárad tér felé, a jelzett helyről a busz, mert a parkolón keresztül fordul meg, úgy hogy arra kanyaródik mintha fel akarna menni a gyorsforgalmira, majd onnan a parkolón keresztül, ami nem látszik a képen, mert most nem egészen így néz ki tér vissza a Vak bottyán utcára.
Nem mindegy, hogy egy busz mennyi idő alatt tud megfordulni, a buszvégállomáson keresztül menne, több perccel hosszabb lenne, így még ritkább lenne a követés, ami így is hagy kivánni valót a csúcs időben.

konrada 2019.12.03. 10:54:53

@fodorb:
Ez új számomra.
...mondjuk jobb megoldás is, mert amikor néhány éve azzal jártam napi szinten, nagyon rühelltem, hogy a kökinél át kellett szállnom. (Gondolom a Határ-úti megálló a NAV pályánál van. Az még odébb van, mint a metrópótlóé..

Az útról meg: nincs az az aszfalt, ami kibírná a fél percenként indított csuklósokat...

gyongyi70 2019.12.03. 12:38:53

@otapi: A Határ út után kifelé az Üllői út 2*1 sávos. Ha lezársz egy buszsávot, lezárod az Üllői utat. Gratulálok. A kis utca lezárása a metrópótlók számára nagy könnyebbség, az autósoknak szívás, mert eddig egy egérút volt.

gyongyi70 2019.12.03. 12:41:23

@otapi: Légy erős, a Határ út és a Köki között sem jár metró.

chrisred 2019.12.03. 12:49:17

@gyongyi70: Azért jócskán utána szűkül le egysávosra.

AlexAston 2019.12.03. 13:03:44

@chrisred: Igen. És erre jött a kérdés, hogy miért nem az Üllőin jön a KÖKI felől a busz, meg miért nem arra megy. Erre válaszoltam.

AlexAston 2019.12.03. 13:08:06

@chrisred: Lehet, de áll az egész reggel, km hosszan. A busz meg most a Vak Bottyán utcában akadálytalanul tud haladni.

chrisred 2019.12.03. 13:24:43

@AlexAston: Én határozottan úgy olvasom, hogy a Határ út-Nagyvárad tér között járó pótlóbuszokról volt szó, és hogy a Határ úti kereszteződéstől javasolták a buszsávot.

gyongyi70 2019.12.03. 13:57:10

@chrisred: de hova? És hol jut az Üllői útról a Kökire? Menjen a 2*1 sávoson a kispesti piacig, és onnan forduljon be? Vagy valahol csak úgy, lámpa nélkül át a villamos síneken? (Már ha elfogadod, hogy a Köki felé sincs metró, amit bizton állíthatok, hogy igaz). Ha mégis lenne metró a Határ út és Köki között (mint ahogy nincs), hol fordulnának meg a metrópótlók, ha tovább vinnék?

AlexAston 2019.12.03. 14:03:07

@chrisred: Ezt szerepel a bejegyzésben
"a metrópótlók eléréséhez, amelyeket Tarlós úr bevezettetett egy rendkívül szűkös kis mellékutcába"
Ha nem ott menne, akkor az Üllőin. Ott meg nem tudna haladni a forgalomtól, nincs rá hely, meg lámpa is több van.
Ez egy ideiglenes, átmeneti megoldás. Szerintem ennyit lehetett kihozni belőle. Ha lenne tökéletes más, akkor Metró sem kellene. Ezt el kell fogadni átmeneti időre, ez van. Utána viszont 40 évig a legjobb Bp-i közlekedési vonal fog üzemelni továbbra is a 3-as Metró személyében.

chrisred 2019.12.03. 14:14:17

@gyongyi70: Mi köze a Határ út-Nagyvárad tér között járó pótlóbusznak a Kökihez?

gyongyi70 2019.12.03. 14:18:58

@chrisred: Ismétlem: a pótlóbusz a Nagyvárad tér és Köki között jár. Az egy dolog, hogy a poszt írója (gyanítom) a Határ úton száll fel, ez érinti, ezért ír erről a megállóról.

gyongyi70 2019.12.03. 14:21:01

@chrisred: "Kőbánya-Kispest és a Nagyvárad tér között pedig korszerű, alacsonypadlós, légkondicionált metrópótló buszok közlekednek csúcsidőben 45 másodpercenként indulva" m3felujitas.hu/node/382

chrisred 2019.12.03. 14:26:58

@AlexAston: És ez szerepel a kommentben, amire reagáltál: "Legalább azók a pótlók mehetnének a tér eredeti buszkörébe amik csak a Nagyvárad-Határ út között közlekednek."

A poszt maga a Határ úti megálló megközelítéséről szól, ami a Kökiről érkezők közül csak azokat érintik, akik ott leszállnak, illetve amikor innen mennek a Kökire. Szerintem nyilvánvaló, hogy a pótlóbuszokat nem azok számára kellene pozicionálni, akik egy megállót utaznak vele.

chrisred 2019.12.03. 14:28:56

@gyongyi70: Az M3E gyorsjárat a Határ út és a Nagyvárad tér között jár, és nem hagyja el az Üllői utat még a Népligetnél se.

gyongyi70 2019.12.03. 14:32:12

@chrisred: van még olyan? nem szoktam találkozni velük újabban a felüljárón.

gyongyi70 2019.12.03. 14:41:48

@chrisred: de, újabban elhagyja, azért nem látom őket a felüljárón:: moovitapp.com/budapest-602/lines/m3e/4441450/3779453/hu?customerId=4908&ref=2&poiType=line

de akkor mitől gyorsabbak, mint a mezei M3 pótló?

AlexAston 2019.12.03. 14:42:37

@chrisred: Okés, De itt is az a gond, hogy miért nem az Üllőin van a busz. Mert ott nem fér el, szerintem ez egyértelmű. És tudtommal olyan busz nincs, ami CSAK a Határ út és Nagyvárad között közlekedik. Az Expressz is a KÖKI-től jön, nem?

Amúgy meg hiszti az egész cikk. Szerintem. Egy felújítás ezzel jár, el kell fogadni.

chrisred 2019.12.03. 15:14:04

@AlexAston: Nem. Határ útnál beállnak a buszparkolóba, majd onnan indulnak vissza a Nagyvárad tér felé. Annyiban javítanám a korábbi állítást, hogy jóval kevesebb gyorsbusz jár, de a menetideje is sokkal rövidebb (oda-vissza 15-20 perc alatt megteszik az utat). Ezért nagyon hatékonyan tehermentesítik a teljes útvonalon közlekedő pótlóbuszokat.

chrisred 2019.12.03. 15:15:46

@gyongyi70: Mindennap ezzel járok, ezért elhiheted, hogy a Nagyvárad tér felé nem érintik a Népligetet.

gyongyi70 2019.12.03. 15:20:52

@chrisred: felmegy a felüljáróra?

gyongyi70 2019.12.03. 15:22:28

@chrisred: akkor reggel 7 és 8 között nem jár? Újabban egy fél ilyen buszt nem látok, pedig naponta járok arra.

chrisred 2019.12.03. 15:30:26

@chrisred: A Nagyvárad tértől induló.

2019.12.03. 15:41:30

@konrada:
Hozzáteszem, régebben sem mindig a köki és ferihegy 2 között ment a 200E, mert volt olyan korai vagy késői járat, amelyik a Határ útig ment, mivel ott voltak éjszakai átszállásai (pl. 966).

chrisred 2019.12.03. 15:42:09

@gyongyi70: Ez is a Nagyvárad tértől induló.

gomboc r2r 2019.12.03. 21:49:33

Srácok, tegyük rendbe a dolgokat:
- Az M3E a Határ útról indul és a Nagyvárad tér felé a buszsáv megszűnése után besorol az autók közé és a felüljárón áthaladva éri el a Nagyvárad teret. DE kizárólag a belső sávban haladhat át az átjárón, ugyanis attól félnek, hogy nem bírná el, ha a külső sávot használnák, ugyanis olyan ótvar állapotban van a felüljáró.
- Az M3E visszafele, azaz a Nagyvárad térről indulva ugyanazt az útvonalat teszi meg, mint a sima, s ugyanott is áll meg. A különbség annyi, hogy csak a Határ útig közlekedik.
Nagyon valószínű amiatt, mert ebben az irányban már nem merték ráengedni a felüljáróra.

Érdekes amúgy, hogy ugyanezt az Árpád-hídnál úgy oldották meg, hogy a metrópótlók szintben keresztezték az utat. Dél-Pesten az emberek le vannak sz@rva, így álljon a dugóban vagy menjen körbe várost nézni.

Amúgy nem tudom észrevettétek-e, de a Határ út tipikusan egy olyan hely, ahol legalább 4 helyen tudna fordulni a metrópótló.

Ezután meg: Érdekelne, hogy mennyivel jelent többet az autósoknak az, hogy az Üllői út 2x1 sávján állnak a dugóban vagy egy másik utcában. Már csak azért kérdezem, mert az autó egy tipikusan olyan közlekedési eszköz, ami nincs egy útvonalhoz kötve. Többek között emiatt is, nyugodtan le lehetett volna zárni az Üllőit ezen a részen a metrópótlóknak. Plusz nem olyan mindegy az autósoknak, hogy itt állnak a dugóban vagy 500 méterrel arrébb?

Mindeközben 1 metrópótló ugyanannyi embert visz el, ahányan az Üllőin állnak a dugóban a Köki és a Határ út közötti távon.

Én azt az egy dolgot nem értem, hogy hogy van az, hogy a tömegközlekedőknek minden egyes alkalommal el kell fogadni, hogy egy felújítás ilyesmikkel jár, miközben az autósok folyamatosan rinyálhatnak minden elvett 10 méterért.

legeslegujabbkor 2019.12.03. 22:24:59

Ha esetleg valakit érdekelne milyen, ha reggel fél 9-kor rosszul lesz valaki a h5-ös héven, az nézze meg, hogy vonulnak munkába gyalog az emberek a remek budapesti tömegközlekedéssel.
Kaszásdűlőnél a mentő csak a HÉV síneken keresztbe tud megállni, megbénítva az egész HÉV járatot, feledve, hogy a szentendrei út 3 sávos.
Pótlóbuszok fél óra múlva indulnak, amikor már mindenki gyalog eljutott valahova, ahol egy irodában azt állítják, hogy a közlekedés helyreállt

gomboc r2r 2019.12.04. 20:26:46

@legeslegujabbkor: Ma reggel jó sokat, de legalább negyed órát álltunk a megállóban, mire jött 3 busz. Majd átszálltam a villamosra, ahol szemből jött egymás után 4.
A metró hosszú ideig állt az egyik állomáson...
De nem hiányzik pénz a budapesti közlekedésből a kormány szerint.
süti beállítások módosítása