Egyszerűen csodálatosan megunhatatlan, körbeírhatatlan csoda övezi a metrópótlást a déli szakaszon, ezért kénytelen vagyok újra és újra bemutatni nektek, hogy hogy élünk mi! Mi kis falunk Budapest kiadás, azaz látogassuk meg a politikusok által soha nem hallott és látott Dél-Pest csodálatos vidékét, megint!
Tudjátok hogyan lehetne leírni Dél-Pestet a közlekedés szempontjából? Állandóság. Ugyanis amióta a metró elért Kőbánya-Kispestre, azóta errefelé egy szalmaszálat nem tettek keresztbe. A motorizáció fejlődése viszont hozta maga után, hogy egyre többen közlekednek az utakon. Mindezek után nem csoda, ha a most bemutatandó megoldások jellemzik az itteni metrópótlást.
1. képünk azoknak készült, akik nem igazán ismernék ki magukat a Határ úton.
A kék téglalap jelzi, hogy hol állnak meg a metrópótló buszok, a piros és a neonzöld vonalak a megközelítési útvonalakat hivatottak jelölni. A fekete téglalap a kivitelező által lezárt terület, itt konténereket és anyagokat tárolnak. A lezárás kerítésig tart, megkerülni nem lehet. A gyalogosokat ráterelték a bicikliútra. s megkerültetik a fél kerületet a metrópótlók eléréséhez, amelyeket Tarlós úr bevezettetett egy rendkívül szűkös kis mellékutcába, nehogy az autósok 1 percet is veszítsenek. A pontozott neonzöld vonal azt mutatja, hogy az elején a gyalogosok merre közelítették meg a buszokat, s hogy itt mennyire hiányzik a megközelítés.
A 2. képünk még májusban, nagyon az elején készült. Itt láthatjátok, hogy az emberek igyekeznek a buszokhoz. Igen, így nézett ki 2019-ben egy metróállomás környéke a Balkánon.
Jól látható az egyenes út a zebra és a buszmegállók között.
A 3. képünk azt mutatja meg, hogy a terület lezárása óta milyen körülmények között lehet megközelíteni a metrópótlókat.
Igen, jól látjátok, az a parányi kis rész a bicikliút, s erre lehet gyalog megközelíteni. Itt esőzés után 3-4 napig ilyen pocsolyát kell kerülgetni. Ennek tompítása érdekében ide szoktak b@szni egy-két faforgácsból készült táblát, ami körülbelül 2 esőzést bír ki. A másik megemlítendő elem, hogy szeptember környékére megjelent egy biciklivel behajtani tilos tábla az út közepén a pocsolyák előtt. Természetesen, mikor nem volt pocsolya, ez nagyon útban volt, ezért az alkalmazkodókészséget kihasználva először csak arrébb állították az emberek, később bevágták a kerítés mellé, végül pedig el lett tüntetve.
4. kép: Itt állunk a megállóban, a kamera pontosan az aluljáró felé néz, a kép bal szélén pedig az előzőleg bemutatott útvonal végződik. A busz vége pont ott áll, ahol az úgynevezett zebrát alakították ki a megálló megközelítése végett. Elég nehézkes, ha 15 másodpercenként halad el erre egy busz. (Két irány)
Mellesleg a busz éppen a sor végén áll, ami a lámpától idáig tart. Érzékeltetésképpen:
Jól látjátok, ez 134 méter. Egy ilyen Mercedes Conecto G hossza 18 méter. A matekot rátok hagyom.
Mindezek után még beszélhetnénk arról, hogy a kis utcából ki- , illetve ide bekanyarodás mennyire "jól" van megoldva, hogy mennyire útban vannak az autósok, hogy miért nem sikerült megoldani a Népligetnél a felüljáró alatt a keresztezést, miközben érdekes módon az Árpád-hídnál például sikerült, de nem fogok.
Inkább csak gratulálok Tarlós Istvánnak a Budapest díszpolgára - cím várományosának, nyilvánvalóan rendkívül sokat tett értünk, megérdemli. A bejegyzés pedig megmarad mementónak, hogy ne feledjük el mindezeket.