Tarlós István bejelentette, hogy nem tudja kikerülni a dugódíj bevezetését, így hamarosan várható. (Ha vicclap lennénk, mondhatnánk úgy is, hogy kufircadó.) Mivel nem olyan régen fizetőssé tették a fővárosba bevezető utakat és az M0-ás bizonyos részeit is, a dugódíj bejelentése most eléggé érthetetlen. Ha megkerülöd a várost, fizess, ha bemész a városba, fizess. Teljesen értelmetlen. Igaz ez már felmerült akkor, mikor kiterjesztették az adót az M0-ra, de tudjuk jól, hogy már akkor sem érdekelt a kormányból senkit.
A dugódíjnak az a célja, hogy a város egyes részeit forgalomcsillapítsa azzal, hogy plusz összeget kell fizetni, ha arra megy valaki. Ezt behajtásonként szokták szedni, hogy minél hatásosabb legyen. Ehhez képest nálunk éves matrica lesz, ami arra ösztönöz, hogy minél jobban használd ki, ha már kifizetted. Teljesen értelmetlen, sőt, gyakorlatilag szembemegy a dugódíjjal, s éppen az autóhasználatra ösztönöz. Ráadásul még az sem tűnik biztosnak, hogy csak a város egy részére terjesztenék csak ki a területét. Így pedig rá lehet fogni a 4-es metróra és Demszkyre az ügyet, tehát enyhe politikai veszteséggel ki tud belőle jönni a városvezetés.
(Forrás: blikk.hu)
Én személy szerint kevéssé tudom támogatni a dugódíj bevezetését, így pedig egyáltalán nem látom értelmét. Szerintem a városnak magának kell csökkentenie a belső részek autós terheltségét közlekedésszervezési programok megvalósításával, nem pedig újabb sarcok kivetésével. A jelenleg tervezett módszer teljes mértékben életképtelen bárminemű feladat ellátására, de még az igazán jól tervezett, jól kivitelezett dugódíjak is nehezen támogathatóak. Ha a jelenlegi tervek helyett azzal állnának elő, hogy a Kiskörúton belülre vezetik be, megérteném. Az előbb-utóbb már tényleg megjelenő chipkártyás bérletekkel együttműködve még lenne is valami megmagyarázható értelme, de akkor is nehezen lehetne elfogadtatni.
A városnak ugyanis arra van szüksége, hogy az önkormányzat magától korlátozza az autóforgalmat bizonyos részeken. Nem azért kell bevezetni a dugódíjat, hogy kisebb legyen a környezetszennyezés, hanem azért, hogy élhetőbbé váljon a város, tényleg a gyalogosoké, lakosoké, bicikliseké, motorosoké lehessen. Egyszerűen nincs hely ennyi autónak. Épp ezért lenne hülyeség a nullemissziós személykocsiknak kedvezményt adni. Attól, hogy nem oda pöfög, még valahol parkolnia kell, az pedig az életterünkből van elvéve.
Budapest bizonyos részeire ráférne az autók kiszorítása. Ilyen területek például a Vár, a Margitsziget, a Kiskörúton belüli részek, az Andrássy út, a Városliget. Többről már írtam is.
Jelenleg a dugódíj-koncepció semmiféle forgalomcsökkenést nem fog okozni, semmiféle takarékosságot nem fog kiváltani, egyedül a Főváros bevételeit hivatott növelni. A kiállítás, regisztrálás, ellenőrzés pedig csak kapacitásokat fog lekötni teljesen feleslegesen. Esetleg helyette megpróbálhatnák rendezni a parkolóhelyzetet, s a forgalmat akadályozó parkolókat eltávolítani, mint például az ország leghíresebb Bentley-ét.
Frissítés: Tarlós úr két új bevételi forrást is lát a dologban. Egyrészt egy 5000 Ft-os Budapest-matricát, amit gyakorlatilag mindenki fizetne (kivéve persze őket, ne legyünk naívak, a Fővárosi Önkormányzat és a kerületi önkormányzatok tagjai biztos nem a magánvagyonukból fizetnék). Ezen felül pedig egy belső zónát is létrehozna külön díjszabással. Jó látni, hogy minden racionális gondolkodást megkerülve igazgatják a fővárost. Annyira értelmetlen, hogy nem is állok neki megmagyarázni.