Ismét előjött a probléma, hogy Budapest nem kapta meg a forrásokat a kormánytól. Már szóba került nálam is párszor, hogy valahogy a fővárosra nem szeretnek pénzt költeni a kormány tagjai. Hiszen állítólag nincs pénz.
Ehhez képest most 1000 milliárd forintért vennénk energiacégeket. Nem is létezhet a magyar állam enélkül... Hitelt veszünk fel, hogy megvegyük, amit majd 2018-ig kell visszafizetni. De metróépítésre nem lehet költeni... Sőt, új szerelvényekre sincs pénz. A 3-as metró kocsijait is felújítjuk, most pedig majd a HÉV-szerelvényeket is csak felújítjuk. Amivel nem lenne probléma, mert csak időleges projekt, de nem látni a tervet, hogy mikor cserélnék le őket és miből.
Így viszont továbbra is marad az aggodalom. Pedig lenne mire költeni azt az 1000 milliárdot, sőt, a kétszeresét is. De nem úgy tűnik, hogy igyekeznének Budapestnek ilyen forrásokat juttatni. Holott látjuk, lenne pénz. Csak nem olyan hülyeségekre kellene elkölteni, amivel a szocializmust hozzuk vissza.
Eközben még mindig ott tartunk, hogy a kormánynak nincs szándékában a Főváros gazdálkodását rendbe tenni, illetve a BKK-t megfelelő forrásokkal ellátni. De nincsen baj, Tarlós azt mondja, hogy ha nem lesz rendbe rakva, járatot ritkít. Persze, mert ő olyan. Azt mondta már jó régen is, hogy ha nem lesz pénz a 3-as metróra, akkor lezáratja. Évekig nem volt, de akkor úgy látszik minden a legtökéletesebb rendben. Mondjuk mennyi pénzt akarnak megspórolni a járatritkítással? 24 milliárdot várnak még az állami költségvetésből. Min akarna ennyi pénzt megspórolni jövőre?
A legdrágább fenntartani azt az infrastruktúrát, amelyik a legtöbb embert szállítja. Tehát metró, HÉV, villamos, s csak a végén a buszok. Hiába ritkítja a buszokat és a villamosokat, annyit nem tud megspórolni, amennyit az államtól kapna, tehát csak önmagával tud kibabrálni. Pont olyan, mint a MÁV és a mellékvonalak esetében. Ott a pálya, ott vannak az állomásépületek, ezeket akkor is fenn kell tartani, ha nem jár a vonat. Őrizni akkor is kell. Ez viszi el a nagy pénzt. Az, hogy naponta 3-szor mindkét irányba végigdöcög rajta egy kis motorvonat, az nem összeg. A gázolaj bele nem tényező, a fizetés nem tényező. Annyi bevétel talán még össze is jön, hogy az egyiket fedezze. Ez a helyzet a BKV-val is. Akkor lehetne spórolni, ha mondjuk az egyik metróvonalat zárjuk le, vagy villamosvonalat. A buszok elszaladgálnak, nem tényező.
Szóval ez a fenyegetés inkább politikai üzenet a választók felé, mintsem a kormány felé. Eközben pedig folyamatosan le kellene cserélni a 3-as metró szerelvényeit, a HÉV-eket, a Kisföldalatti kocsijait, a villamosokat, a trolikat, a buszokat. Buszból most van elég, azzal nem lesz gond, kibírják még akkor is, ha nem jön új. Villamosok sincsenek olyan leroggyant állapotban, hogy ne bírják még egy ideig. A 3-as metró el van intézve, most úgy néz ki, hogy valami felújítást kapnak a HÉV-ek, jöhet az egyik legdrágább, a Kisföldalatti. Egyedi adottságai miatt nagyon sokba fog kerülni, de valamit most már tenni kell.
(Kép: mno.hu)
Lázár már egyszer említette, hogy egy csomó pénzt el akarnak költeni Budapestre önerőből. Hol van az a pénz? Mert már nagyon kellene.