Gombóc mondja

Kelenföld vasútállomás helyzete, jövője

2017. november 27. - gomboc r2r

Budapest-Kelenföld vasútállomás az elmúlt években rengeteget fejlődött. Ha lehet azt mondani, az elmúlt 10 évben itt történt valójában a legtöbb fejlesztés, mégis még mindig rengeteg tennivaló akad erre ahhoz, hogy valóban egy igazi, modern, XXI. századi átszállópont képét mutassa a terület.

Jelen

A 4-es metró beruházásnak köszönhetően alapvetően megváltozott a vasútállomás teljes környezete, az erre utazók száma, a térszerkezet, a forgalom. Szépen lassan lett itt egy Volánbusz-pályaudvar, egy metróvégállomás, új városi buszvégállomás, parkoló, új aluljáró, liftek, park. Mégis fellelhető egy kis rossz szájíz az emberben, mikor erre jár. Miért? Mert az 1-es villamos még nem ért el idáig (ez szerencsére már úton van, másfél éven belül ideér), a jelenlegi villamosvégállomás mindentől távol, eldugva a tér sarkában található, a jelenlegi buszvégállomás egy óriási kihasználatlan terület, a műemlék állomásépületet pedig csak az isteni jóakarat tartja egyben.

A 4-es metró beruházásnak köszönhetően a pályaudvar megújult, épült új, modern, világos és széles aluljáró, épültek a peronokhoz liftek, melyek folyamatosan használatban is vannak, nem messze pedig felépült a metró kocsiszínje. Továbbá a metrónak köszönhetően kiépült egy kis park, a 7-es buszok óriási forgalma lekerült a felszínről, így az óriási és mindig tömött buszvégállomás is jócskán kiürült. Az 1-es villamos miatt megszűnőben a 103-as busz, így a buszvégállomás területe szinte teljesen felszabadulhat rövid időn belül. Most már arra kell hangsúlyt helyezni, hogy a további problémákat is kezelhessük.

Jövő

Tehát akkor mik is ezek a problémák?

  • Az állomásépület álapota, kihasználatlansága
  • A villamosvégállomás rossz elhelyezkedése
  • A kihasználatlan volt buszvégállomás

Az állomásépület

Mint valami világháborús emlék (Fotó: Wikipédia)

Az állomásépületben az alábbi funkciók működnek jelenleg: vasúti pénztárak, váróterem (jó messze a peronoktól), kocsma, egyéb vasúti helyiségek. Ezeknek egyike sem létfontosságú a jelenlegi helyén, így az épületnek könnyen lehet új funkciót keresni, miközben a jelenlegi funkciókat áthelyezzük.

Az épületnek nem is feltétlenül fontos vasúti kézben maradnia, így elgondolkozhatunk a magánhasznosításán is. Tekintetbe véve a közlekedési lehetőségeket, illetve a szomszédban épülő plázát, legcélszerűbbnek egy hotelt képzelnék el benne, hiszen a városközpont 10 perc a metróval, az épülő pláza pedig minden szolgáltatást tud nyújtani. Egy igazi, vasúti tematikájú hotel pedig a vasútmániásokra építve, illetve a kisgyermekes családokra, akár nagyon vonzó is lehet, hiszen a rálátás a pályaudvarra és az eredeti funkciója csak még autentikusabbá tehetné. A felújításnál pedig ki lehetne kötni, hogy hogyan nézzen ki, mennyire hasonlítson régi önmagára az épület. Így megmaradna az épület műemléki értéke, de ugyanakkor a hasznosítása is meg lenne oldva. Amennyiben pedig szükséges, a Vasút utca felé könnyen bővíthető.

De akkor mi lenne a pénztárakkal, a váróteremmel?

penztar.jpg

A zöld az új aluljáró, a kék a régi aluljáró, a piros pedig az általam javasolt bővítés és összekötés

Jelenleg két nyilvános aluljáró van a Kelenföldi pályaudvaron, amelyek láthatóak is a fotón. A kék színű régi aluljáró, amelynek mindkét található rámpa, viszont nem mindegyik peron közelíthető meg általa (például a 7-10, 1-2 nem), ráadásul eléggé sötét és elhagyatott. A zöld az újonnan épült aluljáró, világos, lejárattal a metróhoz, liftekkel a peronokhoz, boltokkal. Az új aluljáró egyre szűkösebb és szűkösebb, minél többen használják, miközben a régi aluljáró szinte teljesen kihasználatlan. Ezt a kettőt kellene ötvözni, ezért hozakodtam elő ezzel az ötlettel. A két piros kocka ugyanis azt a területet ábrázolja, ahol a legegyszerűbben, a legkisebb zavarral egybe lehetne nyitni a kettőt, ezzel egy nagy aluljárórendszert létrehozva. Ezen az új területen lehetne kialakítani normális (fűthető) várótermet, padokkal, modern pénztárakat, jó elhelyezkedéssel a mostani teljesen kieső helyett, de férne ide még automata is, illetve átjáró a két aluljáró között, szolgálati helyiség, nyilvános WC, zárható biciklitároló, de egyéb funkciók is. A régi (kék) aluljáró pedig mivel rendelkezik mindkét végén rámpás megközelíthetőséggel, új funkcióval bővülhetne. Egyik (a peronokra vezető lépcsős) oldalán megmaradhatna a gyalogosoknak szánt rész, míg a másik oldalon bicikliút is kialakítható lenne, amivel könnyen és gyorsan meg tudnák közelíteni a biciklisek a céljukat, vonatjukat, vagy akár kényelmesen és gyorsan - legálisan - keresztezhetnék a vasutat.

A régi villamosvégállomás

Sokan számítottak rá, hogy az 1-es villamos építésével végre a régi villamosvégállomás is eltűnik, s helyette az új mellé kerül a Somogyi útra, de ez úgy látszik elmarad - valószínűleg a lakók tiltakozása miatt, pedig előbb-utóbb úgyis megtörténik, s ezzel egy egészen európai villamosvégállomás alakulhat ki itt is. Ezáltal az új pláza és a vasútálomás közé beékelődik a villamosvégállomás, viszont felszabadul a jelenlegi buszvégállomás teljes területe.

A régi buszvégállomás

Az állomásépülethez képest ez a terület észrevehetően lejjebb található, ezáltal két dolog közül kell választanunk. Az állomásépület szintjéhez vagy a villamosvégállomás szintjéhez alakítsuk a területet. Ha épülettel számolunk, az azt jelenti, hogy akár a tetején is lehet használható terület, legalább az egyik irányból. Egy 85x75 méteres területet nézve az alábbi közhasznú épületet lehetne felhúzni erre a területre, melynek mindig lehetne forgalma. Figyelembe véve a vasút, a metró, a villamos, az új buszvégállomás közelségét, az új épülő pláza szomszédságát, a közeli lakótelep nagyságát, különös tekintettel arra, hogy mennyire fontosnak tartja a jelenlegi kormány a családokat, a rendszeres sportolást.

haz.jpg

Elképzelt épület belső elrendezése

Különböző sportolási lehetőségek a környékbeli lakótelepen élőknek, erre járóknak (kispályás foci, squash, tenisz, kondi), a családosoknak játszóházzal, ahol a kisebb gyerekeket le lehet adni az edzés idejére, vagy akár a plázában való bevásárlás idejére, öltözőkkel, s mosdási, illetve toalett lehetőségekkel.

nevtelen.jpg

Kékkel az általam elképzelt és kiszámolt beavatkozási terület, ahova az új épület kerülne, alul pedig látható az új pláza épülése

Érdemes lenne bevonni az épülő plázát az üzemeltetésbe és megépítésbe, s akár a föld alatt vagy felett összekötni a két épületet. 50-50%-os tulajdonrésszel a pláza és az önkormányzat között, az üzemeltetést a plázára bízva a profit érdekében. Az önkormányzat az építést akár minimális saját tőkével is le tudná hozni, támogatást kérve az MLSZ-től, Eu-s pénzre pályázva, esetleg állami hozzájárulással tekintettel az államnak is megfelelő célokra. (Sport terjesztése, fejlesztések, családok segítése, stb.) Az épület tetején pedig akár napkollektorok/napelemek is elférnek, vagy zöldterület kialakításas így beillesztve a környező fás, ligetes hangulatba.

Tehát összefoglalva:

  • Az állomásépület felújítása kikerülne a vasút pénztárcájából, az épület megmaradna, funkciót kapna és jól is nézne ki. Magántulajdonba kerülne, de csak a felújítás elkészülése után. (Biztosíték) Így a szükséges költés 0.
  • Az aluljáró kibővítése és berendezése pénzbe kerülne, valahol egy minimális összeg környékén, cserében nőne mindenkinek a komfortja, a vasút is jobb helyzetbe kerülne általa.
  • A villamosvonal áthelyezése a Vágány utcából és az új végállomás kialakítása szintén egy minimális összeget emésztene fel (kb. kétszer 500 méter vágányépítés).
  • A buszvégállomás helyére felépített központ finanszírozása a plázával felesben, a saját részt támogatásokból fedezve, szintén minimális, valószínűleg 0 környéki költségbe kerülne.
  • Amennyiben a pláza sikeresen üzemelteti az épületet, akár minimális bevételt is termelhetne, amelyet később egyéb beruházásokra lehetne felhasználni.

Mindenki vonja le a számára szimpatikus következtetéseket, de ezzel Budapest-Kelenföld a jelenlegi lepukkant státuszból egy élő városközponttá nőhetné ki magát, ahova mindenki szívesen jár és jól érzi magát.

*Utóirat: Igen, tisztában vagyok az ábrán található elírásokkal, de sietségemben ez így sikerült.

A bejegyzés trackback címe:

https://gombocmondja.blog.hu/api/trackback/id/tr1113393215

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Jegkoko 2017.11.27. 12:14:50

Nem tudom miért gondolod, hogy össze kéne kötni azt a lepra régi aluljárót az újjal.De szerintem azt az új megépülése után egyszerüen be kellett volna betonozni és csak a másikat használni.Jelen állapotában semmi értelme nincsen 4 vágányt el se lehet érni róla, illetve iszonyatosan lepusztult állapotba van. A pénztárakat pedig simán le lehetne tenni az új aluljáróban, úgyis az üzletek 90% üres.

peetmaster · http://nemdohanyzom.blog.hu 2017.11.27. 12:44:47

nincsenek nyilvános vécék, ami gáz. Ezt fontos lenne pótolni.

gomboc r2r 2017.11.27. 13:17:22

@Jegkoko: Miért gondolom, hogy össze kellene kötni? Amit le is írtam:
Ezzel lenne hely normális, fűthető váróteremnek.
Ezzel a régi aluljáróból is könnyen el lehetne érni minden vágányt.
Ezzel az aluljárók forgalmán tudnánk egyenlíteni.
Ezzel a régi aluljáróban a biciklisek gyorsan meg tudnák közelíteni a céljaikat.
Épp az a lényege, hogy a jelen állapotában nincs értelme, ezért nyitnám össze az újjal a két végén.

nyünyüge 2017.11.27. 13:20:00

Erős felütéssel indul az írás "'Budapest-Kelenföld vasútállomás az elmúlt években rengeteget fejlődött ...." , miközben az állomást szimbolizáló állomásépület ilyen állapotban van kívül-belül.
És felsorolja az írás a pályaudvar környezetében történt komolyabb, de nem vasúti fejlesztéseket, de nem említi peronokét.
Mindazonáltal a pályaudvar és az állomásépület jövőjét a Déli pályaudvarral funkciójával kapcsolatos ötletetés lezárása után lehetne eldönteni.
Hogy addig is legalább minimális mértékben rendbe kellene hozni az épületet, az nem kérdés.

Jegkoko 2017.11.27. 13:22:21

A felvetés is hülyeség, ha ez kivitelezhető lenne akkor már az új építésekor meg lett volna oldva.Utasvárót pedig azokból a soha meg nem nyíló üzletek helyén simán lehetne csinálni.A legjobb megoldás a régi aluljáró megszüntetése lenne, mert a jelenlegi formájában semmi értelme sincsen. Ahogy elnézem a többség már nem is használja a vonat megérkezésekor., de ha valaki lemegy rajta az hiába keresi a metró lejáratát.

GGrego 2017.11.27. 13:57:22

A szerintetek bebetonozandó, megszüntetendő régi aluljáró jelenti az egyetlen kerékpáros összeköttetést a vasút két oldalával.
Az új részen rendszeresen bedöglik a lift mindkét végén, így a mozgáskorlátozottak is a régi aluljárón tudnak csak átjutni a vasút alatt.
Az állapot tényleg siralmas, de legalább van.
Az is érdekes, hogy miért nem épült WC az új beruházásnál, a buszmegállóknál van két trafóház, onnan folyik ki a nedű minden nap...

gomboc r2r 2017.11.27. 14:31:36

@nyünyüge: Szerintem az általam említett változásoknak nincsen sok köze a Déli Pályaudvar ügyéhez, ugyanis semmilyen olyan területet nem érint. Maximum az épületet. Mivel a pályaudvar közvetlen területéhez nem nyúl semmi általam említett beruházás, így ezek továbbra is rendelkezésre állnak. Ha pedig a Déli tárolóit végül tényleg kihozzák, az mindenképpen a metró kocsiszínje és a jelenlegi vágányok közötti területre fog kerülni, mivel máshol nem fér el. Az pedig jó messze van az állomástól, így mindenképpen új épületet kellene oda épülniük, tehát még csak az állomásépületet sem biztos, hogy érinti. Ez az állomásépület a mai feladatoknak már nem felel meg, akármennyi pénzt is költünk rá. Ezért kell elgondolkodni a vasúttól független hasznosításon.

Sir Gombóc 2017.11.27. 16:44:36

A vasúti pénztárakkal kapcsolatban nyitott kapukat döngetsz, azok ugyanis leköltöznek az új aluljáróba. Gyakorlatilag a kivitelezés van vissza, ami jelenleg a vasúton kívülálló okból csúszik, de az eredeti elképzelés szerint már ott lennének szeptember óta.

Arcade Macho 2017.11.27. 16:55:10

a muemlek epuleten ALLAGOT kell ovni es kesz

Vaci vonal fele megepiteni azt a franya 5 km (konnyu / nehez) -vasuti alagutat

Deli pu -t bezarni, felszabaditani a teruletet

budai fonodo kornyeken levo renitens autosokat megrendszabalyozni, kezdve Tarlos felesegevel, kozszemlen meg kell botozni, ha ez szukseges...

Jegkoko 2017.11.27. 17:09:56

@Arcade Macho: És mégis hova akarnád tenni a déli pu vágányait ahol az a nem kevés gép áll jelenleg is?Mert a nyugatiban se sok hely lenne rá

Arcade Macho 2017.11.27. 17:13:59

@Jegkoko: a Deli pu -ban kel ganajozni a nemzetkozi gyorsvasutat, es ott kell utantolteni vizzel a gozmozdonyokat pont mint 70 evvel ezelott

70 evvel ezelott a Kozraktarak helyen köz raktárak alltak ma meg ott buziskodik a sok turiszt, notabene allitsuk vissza azt is!!!

Arcade Macho 2017.11.27. 17:21:34

www.balnabudapest.hu/cikk/kozraktarak-ma-es-a-xix-szazadban

"A Budapesti Közraktáraknak nagy szerepe volt az áruszállításban és a kereskedelemben, innen szállították az árut a városi piacokra."
70 evvel ezelott a logisztikai kozpont nem a varostol 20 km -re volt...
70 evvel ezelott a Deli pu jol hasznalhato vasuti vegpont volt a "varos szelen"...

azota pl. kiepultek az autopalyak, es a fejpalyaudvar mint olyan jelentosege lecsokkent viszont a sok kitantorgo agglomer igenyt tamasztott egy icipicit masabb vasuti szolgaltatasra

tehat a Deli pu -t be kell zarni hiaba kepeszkedik a sok mult szazadi gondolkodasmodu MAVos...

Walahol 2017.11.27. 17:25:58

A kékkel jelölt területre nem épület kéne, hanem villamos végállomás.....

Jegkoko 2017.11.27. 17:40:51

Jelen pillanatban nincsen semmi alternatívája a déli bezárásának, kelenföldön elbonttotak egy csomó vágányt a parkolók miatt.Másrészt budapest nem olyan mint münchen ahol már a 70 es években alagutat fúrtak a város alá az s bahn hálózatnak. Tehát jelen pillanatban a délinek még mindig ugyan úgy meg marad a létjogosultsága ahogy eddig. Inkább egy alapos felújítás kéne neki és akkor sokkal szebb és korszerűbb lenne.

SomiTomi · http://somitomi.blog.hu 2017.11.27. 17:48:43

@gomboc r2r: Engem nem is annyira a miért érdekel, hanem a "hogyan". Mert az őrmező oldalba, a vágányok alá rajzolt összekötés valószínűleg műszakilag lehetetlen. Nem véletlenül van olyan mélyen az új aluljáró, hanem mert fölötte ekkora magasság kell a vasúti pálya terhelését elviselő födémnek. Aminek az alátámasztásai gondolom ott vannak az üzlethelyiségek mögött a falban.
A pénztárok, várók aluljáróba történő áthelyezése egyébként jó ötlet, örülök, ha tényleg megvalósul.
@Jegkoko: Nem igazán látom értelmét annak, hogy egy létező gyalogos/kerékpáros összeköttetés megszüntetésére költsünk pénzt.

Jegkoko 2017.11.27. 17:51:51

@SomiTomi: az új aluljáró is betölti ugyan ezt a funkciót , csak éppen nem olyan a kinézete mintha visszementünk volna 60 évet az időbe.Egyébként elég lenne megszüntetni a feljárást a peronokhoz a régi aluljáróból és akkor kiderülne mekkora létjogosultsága van az egésznek. De ezt már az építés folyamán meg kellett volna tenni.

SomiTomi · http://somitomi.blog.hu 2017.11.27. 17:52:30

@Arcade Macho: Éppen a kitántorgó ingázóknak fájna a Déli bezárása, legalábbis annak a részének, aki Észak-Budát vagy a kettes metrót szeretné elérni.

Arcade Macho 2017.11.27. 18:42:52

@SomiTomi: masiknak is uzennem...

nem a delit kell elobb bezarni hanem megepteni a vaci vonal fele az alagutat ami cca 3-5 km hosszu lenne...

akkor meg feluton csak meg kellene alljon valahol, pl. a Deak vagy a Tolvajok Háza kornyeken...

Svald Cjelli 2017.11.27. 19:10:33

@Jegkoko: Nálunk is épült alagút 2 pályaudvar közé, csak nem vonat jár benne, hanem a 4-es metró... Az sem véletlen, hogy Prágában is új vasúti alagút építésében látják a megoldást. (Szándékosan nem nyugat-európai példát hoztam, mert Barcelona, Koppenhága vagy Zürich, stb. szintje mind az elővárosi, mind a távolsági vasúti közlekedésben szerintem örökre elérhetetlen számunkra, de ez nem jelenti azt, hogy amin lehet, azon ne próbáljunk meg javítani.)

Csodabogár 2017.11.27. 19:40:31

@Jegkoko: Mikor beomlott az alagút a Délinél, remekűl elvoltunk elég sokáig a Déli nélkül. Akkor már reménykedtem, hogy valaki észre veszi, hogy mennyire nincs rá szükség.
Ma Budapesten az egyetlen használható pályaudvar a kelenföldi, ami a földalattival épült. Nincs még egy pályaudvar, ahol lenne egy nyomorúságos lift vagy mozgólépcső.

Tízmillió 2017.11.27. 19:44:39

A 103-as fordulójára kíváncsi leszek, de ott elméletileg nemzetközi buszmegálló lesz, nyáron legalábbis ezt hallottam.

Érdekes felvetés a szabadidőterület, de elég hülye hely neki szerintem. Különösen, hogy bármilyen egyéb BKK-hálózatbővítésnek betenne, amit pedig nem kellene kizárni. Visszautalva kicsit a déli körutak tervére: minden verzió maga után vonna egy hálózatbővítést, ami Kelenföldet is garantáltan érinteni fogja.

A villamost nem lehet behúzni oda, mert az új CAF túl hosszú. Ami mondjuk nekem magas: az aluljárót miért nem lehet kihúzni a Kelenföld Plázáig, ha már ott van?

Sir Gombóc 2017.11.27. 19:59:51

@Jegkoko: Eredetileg le is lett volna zárva a régi aluljáró. Valamiért mégsem történt meg, kapott egy tisztasági festést és annyi.

Sir Gombóc 2017.11.27. 20:02:24

@Csodabogár: Csak két hamis állítást tettél.
Az alagút nem omlott be. És nem voltunk el, nagyon is megszenvedte Kelenföld ezt az időszakot, pedig akkor még 8 vágánnyal több volt, amelyek helyén azóta parkoló épült.

Arcade Macho 2017.11.27. 21:01:23

@Sir Gombóc: a MAVos vezetok szepen betartottak, hogy a regi szep idokben levo szintidoket betartva tudjanak "szolgaltatni"
a regi szep idok alatt a gozmozdony utantoltesi idejet kell erteni

gomboc r2r 2017.11.27. 21:57:01

@Tízmillió: Az 1-es villamos az balra fog kanyarodni, hogy a plázánál legyen a vége. A vasút utcai villamosok meg elférnek egy kis területen, azoknak nem kell az egész buszparkoló, ezért gondoltam erre a hasznosításra.
Az aluljárót nem lehet kihúzni. Nézd meg a Google műholdképét, jól látszik, hogy a metró kocsiszíni járata pont ott van, még mélygarázst sem tudnak az egész területre építeni miatta.

gomboc r2r 2017.11.27. 22:00:04

@Svald Cjelli: Nem akarlak nagyon lelohasztani, de Prágában is metró fog előbb épülni, nem vasúti alagút. Amúgy eléggé vaknak kell lenni ahhoz, hogy valaki még most is azt állítsa, hogy a 4-es metróra nem volt szükség. A másik eshetőség, hogy hülye, de azért nem akarom a rosszabbat feltételezni senkiről sem.

gomboc r2r 2017.11.27. 22:11:05

@SomiTomi: Kíváncsivá tettél. Milyen alacsonyan van az aluljáró? Mert én tudom, hogy milyen magasan van az aluljáró teteje, tisztában vagyok vele. Végigkövettem az építését, úgyhogy tudom nagyon jól, hogy hol van. De tessék, itt a rajz, nyugodtan nézd meg. Én 1 méter 60 centit látok.
www.specialterv.hu/pic/img/kelenfoldi_metro_hossz_metszet.jpg
Tudod miért van mélyebben az új? Mert nagyobb a belmagassága.

gomboc r2r 2017.11.27. 22:13:45

@Sir Gombóc: Tudom nagyon jól, de nem hiszem, hogy pont a pénztárak a legfontosabbak a cikkben. Sokkal fontosabbnak gondolom a várótermet, egyrészt, az épület felújítását és használatát, illetve a terület tényleges városközponttá emelését. S tekintve a nagyívű magánberuházást, gondoltam, hogy most sok mindent meg lehetne úgy csinálni, hogy ne kerüljön pénzbe az adófizetőknek, illetve hogyan kellene finomhangolni az állomást.

SomiTomi · http://somitomi.blog.hu 2017.11.28. 00:42:18

@gomboc r2r: Na, becsapott a szemem, szemre többnek tűnt A két aluljáró összekötése ezzel együtt továbbra is komoly technikai kihívásnak tűnik...

GGrego 2017.11.28. 10:22:07

@Jegkoko: A létjogosultsága a régi aluljárónak például, hogy az az egyetlen kerékpáros összeköttetés a két oldal között, mindkét oldalon szépen meg is van a folytatása végre.
A plaza építésnél ki is egészítik. és az Etele-Hengermalom vonalon új kerékpárút is épül.

Jegkoko 2017.11.28. 19:29:11

Akkor az lett volna a legegyszerübb ha lezárnák a fejárókat a peronokhoz, mert a biciklivel ugyan úgy csak lépcsőn lehet a peronokhoz feljutni.Ebből a szempontból megint nem sok értelme van az újjal szemben.

Tízmillió 2017.11.28. 20:04:01

@gomboc r2r: Jogos, de az általad felvetett egybenyitott aluljáró már kihúzható lenne odáig, a "régi" aluljáró ugyanis a sínekkel párhuzamosan fut. A B verzió: a Gyergyótölgyes utca kérdéses szakaszán jelentős személyautóforgalom-csökkentés. A gyalogosforgalom ugyanis fog még ott gondot okozni (lásd a Moszkván a Várfok utca buszközlekedését, vagy a villamosmegállókat.

@Jegkoko: Én speciel örülök, ha biciklivel fel tudok jutni a peronra anélkül, hogy a nem túl kerékpárbarát új aluljáróba le kelljen mennem. Bár akkor már inkább rámpa, mint lépcső, és minden peronhoz. De még mindig jobb, mintha beeresztenénk az újba a bringásokat...

gomboc r2r 2017.11.29. 12:28:49

@Tízmillió: Ha megnézed a térképet, láthatod, hogy az építkezésnél ott a lejáró alagút. A mélysége szerintem kábé a jelenlegi aluljáró kijáratánál érheti el a megfelelőt, nem hiszem, hogy azt az aluljárót nagyon kijjebb lehetne húzni, de szerintem nem is olyan fontos. Azon az utcán nincs akkora forgalom. Ettől függetlenül, ha a villamos ideér, nyugodtan beleférhet ez a csöpp rész egy gyalogoszónába, nem kikerülhetetlenül fontos ott autóknak járnia. A kérdés pusztán annyi, hogy a villamosmegálló hogyan lesz megoldva. Jegkoko-val meg ne foglalkozz, nincs túl sok racionalitás benne.

peetmaster · http://nemdohanyzom.blog.hu 2017.11.29. 15:28:06

alagút a Déli és a Nyugati közé kell, és a Déliben a föld alatt lenne az állomásrész is, és akkor a felszíni rész felszabadul.

Jegkoko 2017.11.29. 18:35:46

@gomboc r2r: Mert gondolom szerinted nagyon szép és sok funkcióval bíró a régi kelenföldi aluljáró.Könnyen meg lehet közelíteni a 7-10 1-2 vágányokat is illetve közvetlenül elérhető a metró.
@peetmaster: Igen tőlünk nyugatabbra se megy ez a teljes állomás föld alá költöztetése olyan egyszerűen, lást a stuttgarti fő pályaudvar átépítését egy átmenő állomásra.

Tízmillió 2017.11.29. 20:29:28

@gomboc r2r: A pláza előtti szakasz hossza ránézésre kb 100 méter. Az 56 méteres CAFokkal nagyjából az egész szakasz a végállomás lenne (szükség-leszállóhely és társai), és a 9-re végződő villamosok még ott sincsenek.
A végállomási kapacitás mindkét vonalon külön-külön is probléma szokott lenni, ezeket ha egy helyre tereled, széltében is érdekes, annak a 2-3 vágány nem lesz elég. Az 1-esnél akkor a szükség-leszállóhely a kanyar előtt lenne?

gomboc r2r 2017.11.29. 20:43:46

@Tízmillió: Ahhoz, hogy legyen hely a gyalogosoknak az átkelésre, én azt néztem, hogy egy jó 80 méter van az 1-es villamos végállomásának, s mögötte mehetnek a gyalogosok. Így egy 3 vágányos végállomás kialakítása szükséges lehet a hosszú villamosok miatt. Vagy igen, a szükségleszállóhely a kanyar előtt. De ezt úgysem mi mondjuk meg, hanem majd megnézzük, hogy mit épülnek. Azért remélem, hogy nem a váltókörzetnél lesz megint a gyalogosforgalom.
Én a 9-esre végződő villamosok végállomását úgy kalkulálnám, hogy habár lehetséges legyen az átjárás, de nem akarnám, hogy mindennapos használatban legyen. Így azt kicsit arrébb helyezném, nagyjából pont a kereszteződésbe, hogy ne zavarják egymás forgalmát. (A kékkel jelzett épület előtt valahol)

gomboc r2r 2017.11.29. 20:44:31

@Jegkoko: Legalább a cikket elolvashatnád, amihez kommentelsz, hogy ne tűnj idiótának...

Jegkoko 2017.11.29. 21:01:44

@gomboc r2r: Elolvastam de pont te irsz lehetetlen hulyesegekről, a két aluljáró összekötéséről.Amikor a régi aluljárónak addig volt értelme amig az új el nem készült.Ebben a formájában semmi értelme, a feljaroknal nincsen mar működő utastajekoztatás,de akár a jegy automaták hiányát is említhetném.

gomboc r2r 2017.11.30. 19:41:42

@Jegkoko: Igazad van, sokkal gazdaságosabb betemetni vagy nem foglalkozni egy aluljáróval, ami a következő 200 évben is ott fog állni minimális költséggel, mint gyakorlatilag aprópénzért hasznosítani.
Amúgy ha elolvastad és értelmezted volna, le volt írta, hogy egyáltalán nem lehetetlen az összekötés, s abszolúte nem is hülyeség, tekintve a folyamatos forgalomnövekedést az új aluljáróban.
A régi aluljárónak most is van értelme, csak meghaladja a képességeid.
Én azt írtam, hogy itt az ideje felújítani és bevonni a körforgásba, erre neked az az érved, hogy nincs felújítva. Láthatod, hogy hülyeség, amit írsz.

Jegkoko 2017.12.01. 03:14:31

@gomboc r2r: Ezt csak te látod igy, ha a máv számolt volna a régi aluljáróval akkor nem lenne ilyen állapotba, mint jelenleg.De gyanítom egy forintot nem fog rá költeni, mert nem éri meg neki.Na akkor szerinted a régi aluljárónak mi értelme van a jelenlegi formában azt leszámítva, hogy biciklivel át lehet rajta haladni? De nyugodtanm ábrándozz ezekről a dolgokról, hiszen úgysem lesz belőle semmi.

paveway 2017.12.11. 22:30:52

A busz végállomás és a Volán pályaudvar közé kellett volna egy pláza/vasútállomás/buszállomás/villamos végállomás közös épület, követlen kapcsolattal az aluljáróhoz. Minden funkciót egybe lehetett volna fogni, sokkal kényelmesebbé téve az utazók életét. Nekem most kicsit szétszórt az egész.