Gombóc mondja

Gombóc mondja

Budapest az új évtized hajnalán

2020. január 11. - gomboc r2r

Most, hogy sikerült kimászni a bejglihalmok alól, kikerülve a fenyőfatüskék erdejét, megemésztve az elfogyasztott ételeket, ideje lassan-lassan visszatérni a normál kerékvágásba, s az orrunk hegyén túlra nézni.

Budapest és vezetése szembesül mindazzal, ami a városra manapság jellemző. Nézzük át, hogy mi is a helyzet a közlekedés frontján.

Január első napjaiban egyszerre két bomba is robbant a médiában a fővárost illetően, de aki kicsit is odafigyelt a környezetére, az mindezekkel tisztában volt eddig is. Nem hiszem, hogy bárkinek is be kellene mutatni a Lánchíd állapotát, aki az elmúlt 5 évben akár egyszer is rálépett a hídra. Már akkor is emberi fej nagyságú lyukak jellemezték a hidat, 1-1 rossz lépés súlyos következményekkel járt volna akárkinek. Ezeknek a takaróelemeknek és a környezetüknek az állapotából nagyon egyszerűen lehetett következtetni arra, hogy a híddal rendkívül nagy problémák vannak, s azonnal kezdeni kellene velük valamit. Ha valaki visszaemlékszik, már 2017-ben készen voltak a tervek, mégsem történt semmi. Vagyis hát, történt, de nem túl pozitív, s nem felújítás, ugyanis mindenki biztonsága érdekében a nehéz gépjárműveket le kellett tiltani a hídról.

 Érdemes megnézni a híd állapotát, lehetne ott találni még más példát is. Euronews.

Jelenleg ott tartunk, hogy egyre több elemet próbálnak kivenni a fenntartási felújításból ahhoz, hogy legalább a hídnak neki lehessen állni. 2017-ben arról volt szó, hogy 22 milliárd forintból megújul a híd, a Váralagút és a Széchenyi tér is. Jelenleg ott tartunk, hogy remélik (!) azt, hogy valaki elvállalja 22 milliárdért csak a híd rendbetételét.

A másik óriási bomba a "felújított" orosz metrókocsikról szólt, s ebben is szerepet játszik a rozsda, ahogy a hídnál. Ugyanis mint kiderült, a csodálatos "új" orosz metrókocsikat elkezdte lakmározni a rozsda, ezért van olyan szerelvény, amit ki is kellett vonni a forgalomból! 

Röviden a metrótenderről:

- Orbán benyal Putyinnak, ezért orosz metrót kell beszerezni.

- Mivel a gyárnak ekkor még nem volt modern, nyugati szintet elérő metrószerelvénye (a prototípus készült el azután, hogy nekünk leszállították az első szerelvényeinket), ezért új metró vásárlásáról szó sem lehetett.

- Mivel az Orbán-kormány beszántotta a települések gazdálkodását, ezért önerőből a város képtelen volt fedezetet találni, így a kormányhoz fordult.

- A kormány jóváhagyta a főváros hitelfelvételét a meglévő szerelvények felújítására (így helyzetbehozva az orosz gyárat)

- A tenderen a várakozások szerint nem voltak esélyesek nyugati szállítók, de meglepetésre pár keleti szereplő is indult igen jó termékekkel. (Elég csak megnézni a prágai felújított metrókat).

- A tenderen nem sikerült az ajánlatával nyernie az orosz cégnek, mivel egy észt cég ajánlata jobbra sikerült, minőségibb munkával és alkatrészekkel.

- Ezután az észt céget kizárták, s végül egyedül az orosz vállalat ajánlata lett érvényes. (Micsoda meglepetés!)

- Mivel Tarlóséknak elég nagy szégyen lett volna az egyszerű ember számára is láthatóan szarabb terméket venni, ezért leültek az orosz patnerrel és újraírták az egész szerződést, amiben a műszaki paramétereket átírták az észtek ajánlatából (kivéve a klímát).

- Az oroszok már azelőtt megépítették a magyar szerelvényeket, hogy azok elindultak volna kifelé a "felújításra".

- Az átadott szerelvények minősége annyira ótvar volt, hogy szabad szemmel látható illesztési hibák jellemezték, miközben a kocsikban nem található meg két egyforma csavar. Mindezt azután, hogy a szerelvényeket az átadásra külön felkészítették...

- Azt hittük, hogy az ajtók már soha nem fognak működni, de végül csak sikerült valahogy működésre bírni őket.

- Orosz bajtársaink a határidőkkel, jótállásokkal és pénzvisszafizetéssel nincsenek jó viszonyban (a minőség mellett), ezért azóta is leszarják a magyar felet. (Micsoda meglepetés, tényleg senki nem üzletelt ebben az országban oroszokkal?)

- Miután minden "felújított" szerelvény átadásra került, valahogy lencsevégre kaptak párat az általunk kiküldött szerelvényekből az orosz gyártó udvarán.

- A tervezett 30 éves életkort az átadás után erősen megkérdőjelezte mindenki, aki látta a szerelvényt.

- Most ott tartunk, hogy nincsenek 3 évesek és meg kell a szerelvényeket bontani, annyira rossz az állapotuk.

 A sajtót kevésbé rázta meg, de szintén mostani hír, hogy a Fidesz által annyira gyűlölt 4-es metrón már akkora a forgalom, hogy csúcsidőben nem tudják tovább sűríteni, mivel minden szerelvény használatban van. Még hogy felesleges és kihasználatlan!

Így kezdi Budapest a 2020-as évet, miközben Bécs a világ legélhetőbb városa, a rendszerváltás után 30 évvel pedig Csehország már alulról karcolja az osztrák jómódot.

A bejegyzés trackback címe:

https://gombocmondja.blog.hu/api/trackback/id/tr2415394582

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása