Gombóc mondja

Gombóc mondja

Hogyan élünk Magyarországon 2020-ban?

2020. február 09. - gomboc r2r

Az elmúlt rövid időszakban sikerült megtapasztalnom azt a híres "Magyarország fejlődik!" élményt, amire a kormány annyira büszke, ezért most megírom a tapasztalataimat róla. Figyelem! Ha külföldön élő magyar vagy, extra óvatossággal olvasd!

Első szín

Pár hete megkaptam életem első e-receptjét ilyen-olyan okok miatt. Nagyon örültem, hogy végre nem kellett betámolyognom a rendelésre, kivárni a betegek között a sort, hátha elkapok valamit, majd nagy nehezen sorra kerülve felíratni a megszokott gyógyszereket, hanem csak telefonáltunk és már meg is volt a recept. Azt mondták nagyjából 10 perc múlva már válthatom is ki akármelyik patikában. Én, tapasztalt magyarként, nem akartam ennyire elsietni a dolgot, mert hát mégis csak tudja az ember, hogy milyen országban él, az IT-val pedig híresen hadban állunk, úgyhogy adtam neki 2-3 napot.

Ennyivel később be is slattyogtam a patikába, odanyújtottam a teljesen megreformált, csudavilág új személyigazolványomat, amin mindent aktiváltattam még régebben, hiszen ha már adott a lehetőség, miért ne. Tudni kell, hogy ez az új személyigazolvány már tárolja a TAJ-adatainkat is abból a célból, hogy kiváltsuk az ezeregyéjszakakártya világát, s elég legyen 1 kártyát magunkkal cipelni. Így hát nyújtom is, mire a patikus közli, hogy hiába van a kártyán rajta a TAJ-világom minden adatának kulcsa, ahhoz, hogy én megkapjam a gyógyszereimet, kell a TAJ-kártya. Hát, mondom, köszi kurva sokra megyek a csillivilli új személyigazolvánnyal, ha továbbra is ugyanúgy kell hozzá a TAJ-kártya.

Mellékszál, éppen ebben az időben volt hasonlóan keserű szájízű tapasztalata országunk második koronázatlan királyának (az első épp hatalmon van), amit a linken lehet olvasni.

Így hát mit ad Isten, hazaténferegtem, s a TAJ-kártyám megszállott keresésébe kezdtem. Ekkor döbbentem rá, hogy nem tudom hol van. Nem vagyok rendetlen ember, eddig nagyon kevés dolgot vesztettem el az életemben, most úgy alakult, hogy ez éppen elveszett. Ennek egyik kiváltó oka, hogy a régi TAJ-kártyám mérete pont akkora, hogy nem fért bele semmilyen igazolványtartóba.

Így hát betértem az első utamba kerülő kormányhivatalba (Teve utca, rögtön a rendőrpalota mellett - nagy kék épület, rendőrségileg körülhugyozva). Odamentem, mondtam mit kérek, kitöltöttem a papírt, már csinálták. Nő odaadta a csekket, hogy ezt fizessem be. Miközben bambultam a tőlem 20 centire lévő érintős kártyaterminált, hüledezve kérdeztem, hogy hol. Hát a kettes számú ügyfélszolgálaton. Nagyon egyszerű. Kimész a kormányhivatalból, lemész a lépcsőn a földszintre, kimész az épületből, elmész az utcasarokig, befordulsz jobbra, elmész még 10 métert, s bemész az első ajtón. Odaérek, nézem a tengernyi embert, reménykedek, hogy ez csak vicc. Inkább kérdezek. Mondják, hogy ott a fizetőpénztár, jobbra, leghátul. Naná, miért is elöl lenne, alig jár oda valaki.

Odamegyek, nyújtom a csekket, nyújtom a kártyám. Hát kártyával nem lehet fizetni - fogad a hölgyike. Eszem-faszom megáll, ilyen nincs. Mondom miért. Mert ez csekk - jön a válasz. Nem vagyok vele előrébb, ez nekem is feltűnt, hogy csekk. Még mindig köpni-nyelni nem tudok, hogy 2020-ban itt tartunk. Jól van, mondom, akkor hol az automata? Hát az nincs, jön a válasz. Én csak állok ott, bambulok, hogy ez most komoly? Nem lehet kártyával fizetni, de nincs automata, hogy tudjál készpénzzel. Mint kiderült, az épület előtt van egy Hop-on, hop-offos automata (biztos olcsón vettem fel pénzt), de ugyanezt megtehettem volna, ha megkerülöm a Rendőrpalotát, s a Nyugdíjbiztosító épületéig elmegyek, mert ott van normális automata, meg posta. Tök logikus, gondoltam.

Így hát a jópénzért kivett pénzemmel kifizettem a csekket, mert az csekk, aztán visszaslattyogtam az egyes ügyfélszolgálatra, ahol megkaptam a szintén újfajta TAJ-kártyámat, szépen lelammellálva. Majd ezután konstatáltam, hogy tök faszán megújult és már zöld helyett fehér, de a mérete ugyanakkora, s még véletlenül sem fér bele továbbra sem semmilyen igazolványtartóba, mert miért is férne, hiszen az logikus lenne. Ezért fogtam és levágtam a gecibe a széleit, immár igazolványméretűre redukálva, az állam meg bekaphatja az állam.

Második szín

Gondoltam vagyok akkora mazochista, hogy kimegyek egy NBI-es meccsre, mert miért ne, jó buli. Igaz, ami igaz, szanaszét röhögöm magam minden egyes alkalommal, amikor kimegyek, hiszen a stand-uposok a kanyarban nincsenek egy-egy fordulóhoz képest. Az egyetlen probléma, hogy itt én is kicsit benne vagyok a poénban. De hát az embernek tudnia kell nevetnie önmagán.

Szóval irány a Honvéd meccs, Hungária út. Az MTK-pálya, mivel éppen kinő a földből az új Honvéd-pálya, véletlenül pont akkor, amikor a Hemingway megszabadult tőle és megvette egy tőle sokkal jobb haver, bár ez mellékszál. Szegény Hemi, megtett mindent Orbánnak, de nem értette, hogy nem kritizálhatja Csányit, így nem is kapott stadiont. Na szóval, irány az MTK-pálya. Környék tele emberekkel, kétezerkétszáz néző, soha többet nem lesz ott ennyi ember, ha elkészül a Honvéd-pálya. Szerencsétlen Tompika nem gondolt rá, hogy majd lesz ember, aki be akar jutni a stadionkájába, így elég nehézkes a jegyvásárlás.

Az utóbbi időben elég sokszor voltam ott meccsen, így volt időm tapasztalatot szerezni, hogy mikor vannak kevesebben a pénztárnál, mikor menjünk. A tapasztalat: teljesen mindegy, a meccs előtt 1 órával már akkora sor van, hogy a kocsiszínbe vezető vágányokig ér, s ez nem csillapodik később sem. Már 20 perc eltelt a meccsből, mire bejutottunk, a sor vége még mindig ugyanott állt. De ne ugorjunk ennyire előre. Miközben álltunk a sorban, láttam ahogy a pénztáros kisétál a helyecskéjéről, az egyik oldalsó kijáraton kijön, s hozza magával a kártyás terminált. Kód beüt, megy vissza. Igen, be kellett ütni a PIN-kódot, ezért tett egy kört, mivel nem lehet a pénztárnál. Emlékszem, velem is volt már ilyen.

Odakerülünk nagy nehezen, adatok beütve, fizetésre előkészülve. Mivel egy árva kanyi sincs nálam készpénz, fizetünk kártyával. Gyerek beüti a dolgokat, az elválasztó üveg belsejéhez odatartja a terminált, üvegen keresztül kártya érint, mivel 5000 Ft feletti az üveg, kéri a PIN-kódot. Gyerek megszólal: Megmondanád a PIN-kódod? Bambulunk, mi van? "- Hát az a helyzet, hogy a szekus aki itt volt, az engedett ki minket az ajtón, de már nincs itt, így nem tudunk kimenni." Szóval akkor úgy tudunk fizetni, ha elmondjuk a PIN-kódunkat neki, s majd ő bepötyögi. Aha. Nem tudtam sírjak vagy röhögjek. Meghallotta a mögöttünk álló csávó, jött a várható: "Mi van?" Rákérdez tőle a mögötte lévő, jön a várható: "Mi van?"

Az igazán kiszámítható "Te most csak szívatsz, ugye?" után mondja, hogy hát nem kell elmondanunk, majd kiad egy papírt meg egy ceruzát. Mondom magamban, hogy ez most arra számít, hogy megadom a PIN-kódomat írásban, hogy garantáltan ne kerüljön semmibe a visszaélés az adataimmal? 

Azt már meg sem merem kérdezni, hogy a SZÉP-kártyá-val lehet-e fizetni...

Miután bejutottunk, gondolkodtunk, hogy a büfében vegyünk-e valamit, de mivel az összes kápénk elment a bejutásra és a legutóbbi alkalommal már kiderült, hogy a büfében egyáltalán nem lehet kártyával fizetni, így úgy döntöttünk, hogy akkor nem eszünk ott semmit.

Üdvözlet a Fidesz Magyarországán 2020-ban!

A bejegyzés trackback címe:

https://gombocmondja.blog.hu/api/trackback/id/tr7415466380

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ursus artos 2020.02.10. 10:22:59

Persze mert el is hiszem az egészet...

registerz 2020.02.10. 11:13:45

@ursus artos: Mert gyökér vagy. Magyarország egy unikum. Ninden szempontból. Ez egy sima, mezei nap.

Muhammad Balfas 2020.02.10. 11:32:12

Mert csak játékpénzt tartasz magadnál..:)

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2020.02.10. 11:42:18

en legutobb minden gond nelkul fizettem kartyaval okmanycseret. nincs problemam az e-recepttel sem. igaz, nekem megvan a taj kartyam es nem szamitok ra, hogy a sarki patikaban le fogjak olvasni a szemelyimrol az adataimat. ahogy egy bankban sem szamitok ra, vagy kovetkezo munkahelyemen szerzodeskoteskor.

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2020.02.10. 11:43:32

ja es nem lobogtatom masok szemelyijet, hogy az ehhez tartozo gyogyszereket adjak ide nekem.

Muhammad Balfas 2020.02.10. 11:56:55

@Ballib vagyok mert rettegek: A kínaiak feltalálták a papírpénzt..

illaim 2020.02.10. 11:57:09

Ja! A hülye svéd meg csak be chippelteti magát, azt még pénzt se kell hordania! LOL Hogy mik nem vannak?

Celtic 2020.02.10. 13:36:33

@droid_: +1
En is inkabb viszem magammal a TAJ-kartyat, ha gyogyszert akarok kivaltani. Az a biztos.

A masodik dologhoz nem tudok hozzaszolni, nem jarok meccsre. A Fovam teren ket arusnal szoktam vasarolni, egymassal szemben vannak, A) arusnal csak keszpenz-elfogadas van, B) arusnal bankkartya is. Nem gond, felkeszulve megyek oda, mindig van nalam annyi keszpenz, nem akarok duhongeni

(Jo tizenot eve voltam munkanelkuli, raadasul ket even belul ketszer is: az egy extra vicc volt, masodszor kozoltek, hogy elso alkalommal egy nappal tobbet fizettek, tehat legyek szives visszafizetni, hogy tudjak folyositani az aktualisat. Term. csak a postan befizetett csekkel lehet ezt abszolvalni.....Ugyhoyg postara elsietes, sorallas, befizetes, majd masnap vissza a kozpontba, hogy tessek, befizettem az 1576 forintot (vagy hasonlo osszeget), dehat ugyis munkanelkuli vagyok, mi mas dolgom lenne....)

Em.MA 2020.02.10. 14:55:14

A tapasztalatszerzés megvolt, kicsit jobb lesz ezután az életed.

"mert hát mégis csak tudja az ember, hogy milyen országban él, az IT-val pedig híresen hadban állunk," Nna. És mégsem volt nálad TAJ kártya a személyi mellé. :)
A TAJ kártyámat, az első adandó alkalommal, körbevágtam megfelelő méretűre, és víztiszta öntapadós tapétával "lamináltam". Azóta is jól van, pedig nem most volt a művelet.

"Miközben bambultam a tőlem 20 centire lévő érintős kártyaterminált".
Miért nem tudakoltad meg, hogy miért nem az ott található terminálon lehet fizetni? Egy kérdést megért volna.

Tanulság: még nem vagy elég felkészült, de majd belejössz.

eßemfaßom meg áll 2020.02.10. 15:12:37

Fura, én pár éve már kártyával fizettem a kormányablakban a mittoménmit és pár hónapja is kérdezte az ügyintéző, hogy kártya vagy csekk legyen.

kárárámaispj 2020.02.10. 15:19:33

Ezt a kamu, modoros marhát.
NEM kell a TAJ kártya sehol, baszod. Semmit nem azonosít, semmi infó nincs rajta, nem okmány. A TAJ- számod kell, baszodalássan. Azt meg is tanulhatod, magadra is tetováltathatod, leírhatod egy nyomorult cetlire is.
Hogy a patikában nem működött a személyi leolvasója, azt elhiszem. Esetleg átmenni egy másik patikába túl egyszerű lett volna?

Ha már a kormányablakban vagy, és ott a terminál, akkor ugyan miért nem kérdezted meg, hogy miért nem működik? Mert nekem eddig mindig sikerült fizetnem, te is láttad a terminált.

kárárámaispj 2020.02.10. 15:22:47

@eßemfaßom meg áll:
De ez így mennyivel szarabb történet már, nem igaz? Két sor csak baszod.
Nézd már meg, hogy a posztoló mekkora fikázást rittyentett ide, úgy, hogy kb. három helyen van luk a történetben..

eßemfaßom meg áll 2020.02.10. 15:24:07

@kárárámaispj: na igen, ezzel tuti nem lehetnék a cimlapon.

eßemfaßom meg áll 2020.02.10. 15:34:32

"Így hát nyújtom is, mire a patikus közli, hogy hiába van a kártyán rajta a TAJ-világom minden adatának kulcsa, ahhoz, hogy én megkapjam a gyógyszereimet, kell a TAJ-kártya. Hát, mondom, köszi kurva sokra megyek a csillivilli új személyigazolvánnyal, ha továbbra is ugyanúgy kell hozzá a TAJ-kártya."

Most vagy a szerző irt fikciót vagy a patikusa nincs képbe a szabályokkal vagy bedöglött a kártyaolvasója

e-egeszsegugy.gov.hu/e-recept

" Amennyiben a páciens rendelkezik eSzemélyi igazolvánnyal, akkor csupán erre az igazolványra van szükség."

n3spr3ss0 2020.02.10. 15:47:58

Kúrvaország volt, van és lesz. Míg hülye magyar van.

kárárámaispj 2020.02.10. 15:51:53

Egyébként őszintén nem értem a blogolóhoz hasonló idiótákat. (Most nem akarok abba belemenni, hogy amit annyira modernnek gondoltok, meg kényelmesnek azzal jól át vagytok baszva, mert a banknak jó, hogy minden használatkor sápot szed, de a ti dolgotok..)

Komolyan, tényleg megoldhatatlan dolog már az, hogy mondjuk legyen a zsebedben 2 db ötezres? Ha esetleg mondjuk nincs kommunikáció a terminál meg a bank között, vagy áramszünet van, vagy rendszerkarbantartás, vagy a vécésnéni nem szerzett be terminált?
Ennyire azért nem kéne fosni, hogy kirabolnak, nem? Vagy felnőtt emberként annyira nem bízol a képességeidben, hogy elveszted a pénzt, vagy mégis mi a szent szarért nem vagy képes kp-t vinni magaddal.
"a büfében egyáltalán nem lehet kártyával fizetni, így úgy döntöttünk, hogy akkor nem eszünk ott semmit." Jól kibasztál a büféssel, tényleg. Okos vagy.

Orbánék Moszkva fele menekülnek! 2020.02.10. 18:20:40

@kárárámaispj:

Fidesz birkuci, a tengernyi ömlengés helyett elég lett volna annyit írnod hogy neked megfelel Orbanisztán 19-i századi életkörülménye és működésképtelensége.
Meg még kétmillió hasonló félnótásokból álló birkatábornak is megfelel, kétmillió légy meg ugye nem tévedhet.

Hörömpő cirkusz világszám 2020.02.10. 18:46:14

@eßemfaßom meg áll: csak mondom, hogy a patikákban nincs leolvasó. Eddig legalább tíz patikában megkérdeztem, egyikben sem volt. Többet azért nem kerestem fel, mert nem estek útba. De ha tudsz konkrét címet mondani, ahol van leolvasó, oszd meg velem, felkeresem.

gomboc r2r 2020.02.10. 19:21:43

@kárárámaispj: Ezt a kamu buta marhát!

Tessék, itt van, mazsolázd ki, ha sikerül megértened:
"3.000,- Ft igazgatási szolgáltatási díjat kell fizetni
Az igazgatási szolgáltatási díj megfizetése az alábbi módokon történhet:

az eljáró járási hivatal számlájára történő átutalással, (Kérjük, hogy átutalás esetén a számlaszámokról érdeklődjön az ügyben eljáró járási hivatalnál!)

vagy a járási hivatal által rendelkezésre bocsátott készpénz átutalási megbízás (sárga csekk) útján,

személyes igénylés esetén – ahol ez a lehetőség rendelkezésre áll – a díjat járási hivatal házipénztárába is be lehet fizetni. "
www.neak.gov.hu/felso_menu/lakossagnak/ellatas_magyarorszagon/jogosultsag_az_ellatasra/ellatasra_jogosultsag_igazolasa/taj_kartya

gomboc r2r 2020.02.10. 19:26:23

@kárárámaispj: Tényleg ennyi eszed van? Gondolom párnacihában tartod a megspórolt százasaid.
Kártyára jön a fizetés, kártyával vásárolok. Minek hordjak magamnál készpénzt? Mert állambácsi barmokból áll? Az életem 360 napján nincs szükségem készpénzre, nem fogok felesleges marhaságokat magammal cipelni.
Csak a magadfajta adócsalók szereti annyira a cash-t, mert nincs nyoma.

röf 2020.02.10. 20:08:27

Izzadtságszagú kitaláció a saját ostobaságodról.

eßemfaßom meg áll 2020.02.10. 20:53:34

@Hörömpő cirkusz világszám: ebből akkor az a tanulság, hogy az embernél legyen ott a tbszáma ha egészségügyezni megy.

eßemfaßom meg áll 2020.02.10. 20:55:44

@gomboc r2r: "Minek hordjak magamnál készpénzt? Mert állambácsi barmokból áll?" mert akkor nem jársz úgy, hogy állsz a boltban a pénztárnál mint fasz a lakodalomban miközben a pénztáros elnézést kér mert nem lehet a kártyád leolvasni.

eßemfaßom meg áll 2020.02.10. 21:08:34

@Orbánék Moszkva fele menekülnek!: azért szivesen visszadobnálak egy évre a 19. századba, megtapasztalni az akkori életkörülményeket.

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2020.02.11. 11:16:49

amugy a idecitalt tajekoztatoban kifejezetten leirjak, hogy tartsd meg a taj kartyat, mert nem mindenhol tudjak leolvasni a szemelyit. egy patika raadasul nem is allami intezmeny. keszpenzt meg akkor is erdemes magunknal tartani valamennyit, ha mindenhol kartyaval fizetunk ahol lehet. pont azert mert hatha nem lehet, akarmilyen okbol. a focimeccsre is sikerult azert bejutni ugye. az mar egy magasabb szintu eletrevalosag, hogy a sarga csekknel rogton rakerdezek, hogy nem fizethetem-e helyben azon a pos terminal ott ni.

gomboc r2r 2020.02.11. 18:57:23

@droid_: Na akkor, megint:
-A TAJ-kártya el lett kavarva, nem ki lett dobva. Ugyanakkor, mi értelme a TAJ-kártyának 2020-ban? Illetve, amennyiben meg tudom mondani a TAJ-számomat, az igazolványról meg azonosítani tud, ismét mi értelme a TAJ-kártyának? Semmi.
Szoktam némi készpénzt hordani magammal, ezek az esetek úgy alakultak, hogy nem vittem magammal a táskám, mert csak leugrottam, az egyiknél ügyet intézni, a másiknál a szomszédba meccsre. Mivel stadionba nem lehet bevinni 1001 dolgot, a táskát is átkutatják, ezért az ember igyekszik minél kevesebb cuccal menni. Így nem visz táskát, amiben a készpénz van általában.

A sárga csekkről: Ha elolvasnád, amit linkeltem (életrevalóság, ugye...), akkor láthatnád, hogy ezt kizárólag sárga csekken lehet befizetni, helyben a házipénztárba.

gomboc r2r 2020.02.11. 18:58:51

@eßemfaßom meg áll: Ez már a 21. század, minden profitorientált vállalkozásnak érdeke az, hogy több működő kártyaterminálja legyen. Csak az ilyen szocializmusból visszamaradottak, mint te, képtelenek ezt feldolgozni.

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2020.02.12. 09:34:55

@gomboc r2r: irasbeli vitaban erdemes elore eldonteni, mit akarsz kozolni, kulonben konnyen belekeveredik az ember, pl " nem fogok felesleges marhaságokat magammal cipelni" es "Szoktam némi készpénzt hordani magammal".

"el lett kavarva", lel, igy cselekvo alany nelkul, csak ugy megtortent. elveszitetted. ha kulon tajekoztatnak, hogy kelleni fog, ezert ne dobd ki, akkor ebbol azt vontad le, hogy ha elveszitetted, akkor nem fog kelleni?

hogy mi ertelme a taj kartyanak, azt lehet firtatni, de mivel evtizedek ota hasznaljuk es eppen most vezetik ki fokozatosan, kicsit elkesett az eszrevetel, es butasag ellen nem mento korulmeny. szinten jo regi talalmany az ugynevezett tarca. ebbe bele lehet tenni az iratokat es a keszpenzt, bankkartyat is. szerintem az alfa generacio is talalhat megfelelo modelleket, es akkor nem kell kulon taskaban hordani a penzt (amit persze nem viszunk magunkkal ugyet intezni), a kulonfele iratoknak meg nehezebb "elkavarva lenni". persze aki szivatni akarja magat, az batran tartsa ezeket kulonfele helyeken.

most a befizetesi modokba nem mennek bele hosszabban, eleget irtam ebbe a blogba egy eletre, de, az idezett harom (3) kulonbozo modszerrel kapcsolatban erdemes raguglizni a trukkos szavakra, pl sarga csekk, atutalas, hazipenztar.

gomboc r2r 2020.02.12. 21:42:16

@droid_: Na akkor, csak az értelmezési hiányosságok miatt:

- Szoktam némi minimális készpénzt magammal hordani. Nem az esetek 100%-ában, de szoktam. Ez nem zárja ki sehol azt, hogy felesleges dolog a készpénz, s cipelni.

- El lett kavarva. Igen. Tudod, valahol itt van a házban, csak nem találtam akkor, amikor kellett. Nem dobtam el, csak nem oda tettem vissza, ahova szoktam. Gondolom veled soha nem fordult elő semmi hasonló.

- Persze aki túlságosan beszűkült látókörű az képtelen észrevenni a problémákat és értelmezni a leírt mondatokat, s esetleg nem hozna fel valamit újra, amikor már lett rá válaszolva. De lehet, hogy ez túl nagy elvárás az oldalamról.

-Ajánlom, hogy a pofázás helyett fáradj be és próbáld ki saját magad és írd meg a tapasztalatodat. Ugyanis az említett weboldal tökéletesen leírja a TAJ-kártya igényléssel kapcsolatos tapasztalatomat. Egyszer, ha majd megy az értő olvasás, talán neked is feltűnik.

eßemfaßom meg áll 2020.02.14. 10:30:06

@gomboc r2r: "ezt kizárólag sárga csekken lehet befizetni, helyben a házipénztárba. " biztos, hogy sárgacsekket kizárólag a házipénztárban lehet befizetni nem mindenhol ahol sárga csekket be lehet fizetni? Ha már te jöttél az "Ez már a 21. század" -al, sárgacsekket mobillal is be lehet fizetni n+1 módon (icsekk, simple, bankod appja, böngészőből webbankod), a házipénztáros befizetés csak egy lehetőség.

eßemfaßom meg áll 2020.02.14. 10:37:50

@gomboc r2r: "az képtelen észrevenni a problémákat " a problémákat a poszt alapján te generáltad magadnak de nyilván jobban esik a rendszert szidni mint ezt beismerni. Pl ha nem pakolja el a tajkártyamanó a kártyádat akkor nem kell elmenned újat csináltatni. Pl ha egy újfajta szolgáltatást akarsz használni akkor utána nézel hogy működik.

persze abból nem lehet címlapravaló hisztiposztot írni, hogy "elmentem a szükséges papírokkal és elintéztem"

gomboc r2r 2020.02.15. 19:09:10

@eßemfaßom meg áll: "másik meg az amikor leáll a terminálrendszer."
Gondolom akkor elektromosságot sem használsz, mert van olyan, hogy vihar és aztán nem jön az áram.

A többire nem reagálnék, mert kábé hasonló szint és semmi új nincs benne, így pedig már meg lett válaszolva.

eßemfaßom meg áll 2020.02.21. 15:21:07

@gomboc r2r: Ok, szóval te mit csinálsz amikor ott állsz a benzinkúton a teletankolt verdával és a pénztáros közli, hogy nem megy a kártyás vásárlás mert lehalt az egész országban a rendszer?

Mert én olyankor kiveszem a kártya mellől a kp-t és kifizetem. Mint ahogy ha éjjel elmegy a villanyhálózat akkor előveszem a zseblámpát.

gomboc r2r 2020.03.01. 12:04:57

@eßemfaßom meg áll: Nyilván ilyen még soha senkivel nem fordult elő és emberek képtelenek voltak megoldani, ugye? :D
Olyan vicces vagy.

Balogh Zsolt · http://vonattal-termeszetesen.blog.hu/ 2020.05.28. 22:03:32

Számomra a tanulság: a jó öreg készpénz még mindig aranyat ér! :) Kényelmesebb, egyszerűbb és biztosabb. Úgy még sose jártam, hogy a készpénzt nem fogadták el, de a bankkártyával mindenkinek van legalább egy története...
süti beállítások módosítása