Gombóc mondja

Gombóc mondja

Budai Fonódó - Nádorkert és Budafoki út

2021. május 20. - gomboc r2r

A bejelentés szerint a főváros átadta a Vitézy-féle BFK-nak a Budai Fonódó következő ütemének megvalósítását, annak érdekében, hogy elkészüljön. Vicces, ha a főváros csinálná, akkor nincs rá pénz, de ha a Vitézy-féle BFK csinálhatja, akkor már mindjárt megvalósítható. De nézzük, hogy merre tovább.

Egyelőre úgy néz ki, hogy a Szent Gellért tértől a rakparton keresztül a Budafoki út sarkáig elkészülhet a projekt. Lásd a BFK illusztrációját:

fonodo.jpeg

Nagyszerű lenne, ha ez végre megvalósulna, mivel ezáltal a budai rakpart helyzete is rendeződne, parkoló helyett közlekedési folyosó szerepét betölthetné, s bekötné az itt található oktatási- és irodaépületeket a környék közlekedésébe. Ezáltal végre normálisan elérhetővé válnának, mivel eddig csak két folyosó közé szorult, kiszolgálatlan területként létezett.

Ugyanakkor fontos arról is beszélnünk, hogy ennek a projektnek folytatódnia kell tovább, mivel a város is átalakulóban van, s rengeteg új lakás és iroda épült a közelben, amelyek kiszolgálása tömegközlekedéssel nagyon is szükséges. Illetve ott van az a tény is, hogy a város folyamatosan terjeszkedik dél felé. A Budafok felé régebben létező elhagyatott ipari területeket folyamatosan lakja be újra a város, Budafok és Angyalföld összenövése egyre inkább gyorsul. A Szerémi út mentén egyre-másra nőttek ki az új lakások és irodák, amelyek szintén hozzájárulnak a környék forgalmának növekedéséhez. A történet pedig nem fog itt megállni, szépen lassan a város folytatja a bővülését ebben az irányban.

Ami nekünk fontos, hogy Újbuda felől Albertfalván át Budafok felé 3 fő nyomvonal van, 3 főúttal. A Fehérvári út, amely jelenleg fontos tömegközlekedési ütőér az erre közlekedő nagyszámú villamosvonal miatt, s így csak 2x1 sávos. A Szerémi út, amely 2x2-sávos, nem mellesleg a 6-os főút városi bevezetője, amelyre rákanyarodik az 1-es villamos, hogy az úttal párhuzamosan a Lágymányosi-hídon keresztül haladhasson tovább Pestre. A harmadik pedig a Budafoki út - Hunyadi János út, amely jelenleg 2x2-sávos, ugyanakkor potenciálisan fejleszthető a ki nem használt területek miatt.

Így tehát azt állapíthatjuk meg, hogy a Szerémi út lokális forgalmat nem igazán bonyolít, inkább az áthaladó forgalom főutcája. Félreértés ne essék, ilyenre is szükség van. Mert bár az autóforgalmat csökkenteni kell a városban, nem szabad ellehetetleníteni. A Fehérvári út jelenleg is lokális forgalmat kezel és már kiszolgál néhány villamosviszonylatot, s gyakorlatilag tökéletesen szimulálja a Budafoki út - Hunyadi János út szerepét a területen. Ez pedig a lokális forgalom és a tömegközlekedés biztosítása. Így teljesen logikus lépés ezen az útvonalon meghosszabbítani a villamost.

budaifonodo2.png

Amire figyelni kell, az a majdan megépülő Albertfalvi-híd és a hozzá kapcsolódó közúthálózat, amit nem szabad ellehetetleníteni vagy gátolni, ezért a Savoya Park elérése előtt egy kicsit kreatívkodni kell.

savoya.png

Mivel ez egy bonyolult kereszteződés és ennél csak bonyolultabb lesz, kihasználjuk a jelenlegi környezeti adottságokat. A beépítetlen területet és a magasan vezetett útpályát. A villamost egy aluljáróval megtámogatjuk, hogy keresztezni tudja ezt a területet, s elérhesse a végállomását, a Savoya Parkot.

Ezen kívül még megemlítendő, hogy a Mezőkövesd úton érdemes létrehozni minimum egy üzemi kapcsolatot a kocsiszín miatt, de akár azon is érdemes elgondolkodni, hogy esetleg egy rendes pályát megépítve Budafok felől ezen az útvonalon megéri-e járatot üzemeltetni?

Mit gondoltok? Jó az irány? Vagy szerintetek másfele, esetleg máshogyan kellene ezt megcsinálni? Érdemes lenne Budafok felől a Budafoki útra járatot szervezni?

süti beállítások módosítása