Gombóc mondja

Gombóc mondja

Utolsó kommentek:

gomboc r2r 2024.05.12. 18:56:12

@molnibalage: Értem, szóval fingod nincs, csak szaporítod a szavakat. Köszönöm, ebből nem kérek.

Bejegyzés: A 3-as villamos legnagyobb hibája

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2024.05.12. 17:36:51

Vagy másképp kifejezve ebből az összegből nagyságrendileg ki mehetne egy ÚJ villamos a Havannáig...

Ez a vágány áthelyezés kb. annyira hülye ötlet, mint a Clack Ádám teret átépíteni harmadjára is körforgalomból körforgalommá.

Bejegyzés: A 3-as villamos legnagyobb hibája

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2024.05.12. 16:25:48

@AlexAston: Nem lenne élhetetlen, csak kb. az utolsó villamosfejlesztések között lenne a helye, ami kell. A prioritási lista alján esetleg elfér. De semmi több.

Mitől lenne élhetetlen? Felejtsük már el bakker a szoci vágány és villamosépítés színvonalát. Egy villamos tud csendes lenni főleg, ha füves pályán megy és adott esetben ezek a szakaszon korlátozod a sebességet is.

Most út választja ketté, amit lényegében elkerülő forgalom is használ az M5 bevezető felé. Ehhez képest egy forgalomcsillapított villamosos is lehetne. Csak ahogy írtam, ez nem prioritás. Pusztán közlekedési elérhetőség szempontjából a J.A nag része 8-9/10. A legtávolabbi végei csak azok, amiknél a sétatáv 1 km felett van.

De bakker, az Őrs vezér tér is ilyen és emberek tömegeinek felel meg. Legalább mozognak annyit az emberek, amíg a valagukat elviszik a járművekig. Azt is nehéz ép ésszel felfogni, hogy egyesek ekkora távolság lesétálására nem képesek. Bakker, Szigetszenmikóson lakva 1,2-1,5 km-et sétáltam ki. Soksor csak azért a hosszabb úton, mert az szebb, nyugisabb volt.

Azért több km villamost átpakolni, hogy a telep lakóinak a töredékének a séta távolsága 500-600 méter átlagról 300-400 legyen totál nevetséges ötlet. Luxus. Nagybetűvel. Amikor a város n+1 területnek semmiféle kötöttpálya kapcsolata nincs és nem is lesz a Körvasút elkészülte után sem.

Bejegyzés: A 3-as villamos legnagyobb hibája

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2024.05.12. 16:20:51

@gomboc r2r: Hát ez az. Ha nem tudod, hogy mi és hol van, akkor első körben ezt is egy ismeretlen és költségdrágító faktor. Ha pont át kéne helyezni, akkor a leves és a hús ára összemérhető lenne.

Bejegyzés: A 3-as villamos legnagyobb hibája

AlexAston 2024.05.11. 15:57:17

@molnibalage: az egy picit más helyzet, sz úgy is lett tervezve.
A József Attila lakótelep élhető így, ahogy most van. Villamossal a közepén meg egy élhetetlen tucat hely lenne.

Jó, hogy nem Wekerlét is szeljük ketté villamossal...

Bejegyzés: A 3-as villamos legnagyobb hibája

gomboc r2r 2024.05.11. 11:16:24

@molnibalage: Nem tudom mire gondolsz a közművek címszó alatt. Mi lenne útban?

Nem arról van szó, hogy az emberek ne tudnának elsétálni a metróig, hanem arról, hogy ha versenyképes tömegközlekedést szeretnénk, akkor nem a lakótelep szélétől arrébb kell vezetni a villamost. Illetve a villamos maga nem arról szól, hogy a metróig elvigye a lakótelep lakóit. Teljesen más irányokat fednek le, mint maga a metró.

Azért nincs átvezetés, mert 14 éve semmire sincs pénz a fővárosban. Eközben a cseh villamosvonalak úgy nőnek ki a földből, hogy az elképesztő...

Itt nem arról van szó, hogy ezt vagy azt kellene csinálni, ezt vagy azt a lakótelepet favorizálni, hanem arról, hogy ezermilliárdok hiányoznak a fővárosi közlekedésfejlesztésből és mi lenne az optimális.

Bejegyzés: A 3-as villamos legnagyobb hibája

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2024.05.11. 08:57:37

@molnibalage: De a pesti úti lakótelep is ilyen. Villamos sehol, a MÁV két közeli megálló is szar helyen van, még a körvasút elkészülte után is csak a járatsűrűség miatt lenne elfogadható a belváros felé, de csak akkor, ha valamelyik nagy pályaudvar felé mész, ahol metróra szállhatsz át utána.

Ehhez képest a javasolt fejlesztés egy olyan területet érintene ahol MOST is van villamos ÉS metró. A felsoroltak nagy részén meg EGYIK sem.

Teljesen mértékben indokolhatatlan, a prioritási lista alján van helye kb. ennek az ötletnek.

Bejegyzés: A 3-as villamos legnagyobb hibája

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2024.05.11. 08:53:51

Az ötlet papíron jónak tűnik, csak nem számol a közművekkel.

Amúgy meg a lakótelep alsó részét nézve sétatávolságon belül van még a metró is, nemhogy a villamos. Azért bakker ne csináljunk már 300-400 méter sétából nagy ügyet, annyira kell menni vagy a metró van a villamos felé a terület kb. 80%-ról.

Szerintem ezért nincs átvezetés. Nem indokolható meg a költsége sem a prioritás. Ehhez képest olyan lakótelepek is vannak, ahova SEMMIFÉLE kötöttpálya nem vezet. Lásd Havanna pl. De Gödöllő felé a Centeráriumi lakótelepnél is csak a HÉV megy el, de mondjuk ott relatíve közel. Gazdagrétre se megy ki villamos, pedig kéne... Újpalota és téréségben van, de a 69-es olyan elbaszott nyomvonallal bír. Valójában a csömöri úti felüljárónál kéne lennie a villamosnak.

Csípőből lehet fél tucat helyet mondani, ami ennél messze nagyobb prioritás.

Bejegyzés: A 3-as villamos legnagyobb hibája

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2024.05.11. 08:49:38

@AlexAston: Ööö, a 69-es villamos szerinted hol megy? Hát a 47-es? A két oldalán végig lakótelep van.

Bejegyzés: A 3-as villamos legnagyobb hibája

AlexAston 2024.05.10. 16:35:55

Vezessük be a villamost a lakótelep közepére.
Okos...

Bejegyzés: A 3-as villamos legnagyobb hibája

gigabursch 2024.04.10. 13:12:52

@gomboc r2r:
Ne nekem higyj, csak a saját szemednek.

Bejegyzés: Hajó késve is kell, ha jó

gomboc r2r 2024.04.09. 17:02:14

@gigabursch: Én csak vizuális szempontból ítéltem meg, sajnos rettentően nem értek a hajókhoz. Annyit tudok, hogy "habár fölül a gálya, s alul a víznek árja, azért a víz az úr..." :P

Viccet félretéve, sajnálatos ezeket hallani, de elhiszem neked, mert láthatóan jobban értesz hozzá, mint én. Tervezem, hogy amint lehet, megnézem a hajókat. Kár, mert örültem, hogy végre valami történik a Balatonon.

Bejegyzés: Hajó késve is kell, ha jó

gigabursch 2024.04.03. 21:39:26

Akkor láss egy kicsit tisztábban.

Lett 4 komp, ahol a hajóvezető képtelen látni azt, hogy mi történik a fedélzeten.
Ha nem érted laikusként, hogy miért, akkor nézd meg a négy régi kompot!
Használhatatlan szar.
Emellett a négy régi kompon maximálisan bevált _és_nem_ok_nélkül_használt_ VSP hajtóművek helyett kaptak nem_ide_alkalmas Schottel hajtást.

A másik a két katamarán.
Mondom az előnyeit:
- lassú
- lomha
- ormótlan
- idomtalan
- ronda
- nem látod belőle a Balatont
- nem látsz ki belőle előre
- de ha elegendő bringa van fönt, akkor hátra se látsz ki belőle
- ha elmerengsz az ülésrenden, rádöbbensz, hogy használhatatlan és élvezhetetlen minden.
- s ami a legfontosabb: munka és balesetveszélyes => elég csak megnézni, mint munkaterületet az első bakok környezetét => AKI EZT ENGEDÉLYEZTE, ANNAK MÁR MOST ILLENE CSOMAGOLNI A DUTYIRA, mert sokat nem fog várni az első baleset. ==>> Menj el Siófokra, nézd meg és merengj el.

Mind a négy trágyahalomra elmondható, hogy nincs egy normális kabintér, ahová a hajózószemélyzet behúzódhat PIHENNI. Ilyen a világon nincs, csak itt.

Bejegyzés: Hajó késve is kell, ha jó

ZBR 2023.09.05. 11:02:50

10 pontos írás, alapmű bárkinek, aki azon gondolkodna, hogy Dornert meghívja valahová nyilatkozni, vagy, hogy valamilyen VEKE-posztból idézne a cikkéhez. Ne tegye egyiket sem, nem éri meg lejáratni magát és az általa képviselt tv-t, rádiót, újságot, portált...

Bejegyzés: VEKE - A hazai kultúra rothadt mocsara

gomboc r2r 2023.08.02. 18:30:12

@gigabursch: Az a nagyon durva, hogy a '80-as években minket irigyeltek, most meg mi nézzük a hátukat.
Egyébként jah, a varsói metróprojekt is nagyot megy, ahogy az ottani új főpályaudvar is. Poznan egy viszonylag kisváros, mégis borzasztó ütemben fejlődik a szemünk előtt.
De nem csak közlekedésileg, iparilag és katonailag is rendkívüli mértékben fejlődnek.

Bejegyzés: Poznan képeken, a közlekedésről

gigabursch 2023.08.02. 09:34:41

Az Lengyelországon nagyon látszik, hogy Magyarországgal szemben az utolsó koncepciózus közlekedési miniszter és csapata nem Baross Gábor korából való...

Bejegyzés: Poznan képeken, a közlekedésről

gomboc r2r 2023.07.10. 21:34:39

@Balogh Zsolt: Arra gondolsz, hogy V-alakú bevágásban? Szerintem arra nincsen hely jó részén a vonalnak. Illetve nem igazán olcsóbb. Azt folyamatosan gondozni, felügyelni (rendkívül közeliek a házak, megcsúszhatnak), plusz akkor ugyanúgy kettévágná a települést, csak még több területet veszítenének. Illetve ne felejtsük, hogy ott vannak a megállók is, amik ebben az esetben még szélesebbek lennének, még nagyobb lyukat verve a két oldal közé. Ha lefedjük, akkor legalább a terület hasznosítható kerékpárútként, sétányként, ilyesmi. Ez konkrétan a települések közepe, ellehetetleníteni ugyanúgy a két oldalt, mintha a felszínen épül. Sőt, a V-alak miatt még sokkal szélesebben.

Bejegyzés: Mi történt Gyálon a vasút körül?

Balogh Zsolt · http://vonattal-termeszetesen.blog.hu/ 2023.07.10. 17:21:05

@gomboc r2r: Sehogy sem érnéd el a felsővezetéket oldalról, még ott is méterekről beszélünk. De a bevágást amúgy is egy kis kerítéssel illene elkeríteni.

Bejegyzés: Mi történt Gyálon a vasút körül?
süti beállítások módosítása