Gombóc mondja

Gombóc mondja

Hajó késve is kell, ha jó

2024. április 02. - gomboc r2r

Vicces visszanézni, hogy mennyire igazam lett. Amikor bejelentették a balatoni hajók beszerzését, valahogy éreztem, hogy jegyzetelnem kell. Milyen jól tettem!

Még nekem is furcsa volt, hogy mennyit kellett visszamennem a bejegyzések között, hogy megtaláljam az eredetit, de sikerült. 2021 januárjában bejelentették, hogy új hajókat szereznek be a Balatonra. Ennek nagyon örültem, mert elkélt már valami beruházás a balatoni hajózással kapcsolatban, hiszen évtizedek óta nem érkezett új jármű az utasok kiszolgálására. Az új járművek valóban minőségi ugrást jelentenek és mindannyiunk hasznára válnak majd, ebben semmi kétségem nincs.

Eredeti cikkért katt.

Ugyanakkor az időzítés már akkor is rettentő röhejesnek tűnt. 2021 januári bejelentéshez képest az átadást 2022 tavaszára ígérték. Ebből lett végül 2024 április. Alig 2 évet késtek 1 év alatt. Ez valami rekord! "De hát amiatt késtek, mert alacsony volt a Balaton vízállása és nem lehetett felúsztatni a Sión!" - mondhatjátok, s ez igaz is. A probléma viszont az, hogy a megrendelés utáni 1 évben ők maguk engedtek le a Balatonból nagy mennyiségű vizet, pedig tudták, hogy a hajókat majd fel kell úsztatni. Ahogy a meteorológusok azt is meg tudják mondani, hogy mennyi víz várható. De ezeket ignorálták és hülye döntéseket hoztak. Márpedig innentől az ő hibájuk a késés, mert tudatos döntések eredménye.

Viszont örülök, hogy a hajók valóban úgy néznek ki, mint amit a képeken láthattunk a megrendeléskor. Ez ritka idehaza. Pedig az eredeti posztban azt sejtettem, hogy nem fognak hasonlítani. Tévedtem és örülök ennek.

Miért született a poszt? Egyrészt meg akartam mutatni, hogy igazam lett a szállítással kapcsolatban, másrészt pedig meg akartam mutatni, hogy tudok örülni a jó dolgoknak és elismerem, ha tévedek.

A lényeg: menjetek és nézzétek meg, próbáljátok ki őket! Remélhetőleg lesznek még fejlesztések a Balatonnál, amik növelik a színvonalat.

A bejegyzés trackback címe:

https://gombocmondja.blog.hu/api/trackback/id/tr4118369381

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gigabursch 2024.04.03. 21:39:26

Akkor láss egy kicsit tisztábban.

Lett 4 komp, ahol a hajóvezető képtelen látni azt, hogy mi történik a fedélzeten.
Ha nem érted laikusként, hogy miért, akkor nézd meg a négy régi kompot!
Használhatatlan szar.
Emellett a négy régi kompon maximálisan bevált _és_nem_ok_nélkül_használt_ VSP hajtóművek helyett kaptak nem_ide_alkalmas Schottel hajtást.

A másik a két katamarán.
Mondom az előnyeit:
- lassú
- lomha
- ormótlan
- idomtalan
- ronda
- nem látod belőle a Balatont
- nem látsz ki belőle előre
- de ha elegendő bringa van fönt, akkor hátra se látsz ki belőle
- ha elmerengsz az ülésrenden, rádöbbensz, hogy használhatatlan és élvezhetetlen minden.
- s ami a legfontosabb: munka és balesetveszélyes => elég csak megnézni, mint munkaterületet az első bakok környezetét => AKI EZT ENGEDÉLYEZTE, ANNAK MÁR MOST ILLENE CSOMAGOLNI A DUTYIRA, mert sokat nem fog várni az első baleset. ==>> Menj el Siófokra, nézd meg és merengj el.

Mind a négy trágyahalomra elmondható, hogy nincs egy normális kabintér, ahová a hajózószemélyzet behúzódhat PIHENNI. Ilyen a világon nincs, csak itt.

gomboc r2r 2024.04.09. 17:02:14

@gigabursch: Én csak vizuális szempontból ítéltem meg, sajnos rettentően nem értek a hajókhoz. Annyit tudok, hogy "habár fölül a gálya, s alul a víznek árja, azért a víz az úr..." :P

Viccet félretéve, sajnálatos ezeket hallani, de elhiszem neked, mert láthatóan jobban értesz hozzá, mint én. Tervezem, hogy amint lehet, megnézem a hajókat. Kár, mert örültem, hogy végre valami történik a Balatonon.

gigabursch 2024.04.10. 13:12:52

@gomboc r2r:
Ne nekem higyj, csak a saját szemednek.
süti beállítások módosítása