Gombóc mondja

Gombóc mondja

Autópálya-rendőrség

Szolgálunk és védünk?

2015. július 20. - gomboc r2r

Nyár van, alig fürdőruhában... Hőség van, mit tesz ilyenkor a magyar ember? Lemegy a Balatonra vagy a Velencei-tóra. Egy része vonattal, más része autóval. Most beszéljünk az autókról. Kétféle útvonal közül lehet választani, az egyik a 7-es út, a másik az M7-es. Mivel egyre inkább sietünk, kevés időt akarunk az autóban tölteni, ezért az M7-est választják egyre többen. Ennek mi lesz az egyenes következménye? Óriási forgalom az autópályán, ahol a közlekedés mindennapi részese a baleset.

Nézzük meg mit dobott ki a Google:

Itt abba is hagytam a keresést, mert a lényege itt van. 11 napból 8-on volt baleset az M7-es valamelyik szakaszán. Nem volt kiterjedt keresés, nem néztem nagyon utána, csak 5 perc alatt ezt találtam.

Miért hoztam ezt fel?

Mikor láttatok utoljára rendőrt autópályán? Ezen túlmenően, ha voltak is ott, mikor láttatok intézkedni rendőrt autópályán? Ne csaljunk, baleset nem számít, hanem a forgalomban részt vevő, azt ellenőrző szervről lenne szó. Mikor láttátok, hogy valakit kiszedtek volna a forgalomból valamilyen ok miatt? Gyorshajtás, szlalomozás, veszélyes vezetés, leállósávban előzés. Ugyanis ha egy órát vezetünk valamelyik autópályán, ezek közül legalább kettővel mindenki találkozik. 

Ehhez képest egyre kevésbé ellenőrzik a rendőrök az autópályákat. Valamilyen szinten meg lehetne előzni ezt a rengeteg balesetet, ha legalább az óriási hétvégi forgalomra tekintettel, fokozott rendőri jelenlétet rendelnének el bizonyos időszakokra. Nem kellene óriási erőket felvonultatni, csak a rendőri jelenlét is valamilyen szinten visszafogná az embereket. De láthatjuk, hogy végül úgyis oda lesznek vezényelve, mert a balesethez ki kell vonulniuk. Nem lenne-e jobb megelőzni a bajokat? Csak egy kis előregondolkodás kellene, ahogy a BKK-nál már egyszer felhoztam ezt.

Itt pedig elérkezünk egy érdekes kérdéshez. Autópálya-rendőrség. 

 

(Forrás: kino.de)

 

Nyilván a Porsche kicsit túlzás, nem is arról van szó, de a táblákon kívül valaha találkoztatok velük? El vannak tűnve a bürokrácia hálójában. Jelenleg területi szinten alárendelt szervei a megyei rendőrfőkapitányságoknak. Legalábbis erre enged következtetni ez az ábra és ez a hír. Kíváncsi lennék, hogy milyen egyszerű lehet az összehangolása, a működése ezeknek a gyakorlatilag különálló csoportoknak.

Nem lenne egyszerűbb egy országos szinten teljesen különálló szervezetben gondolkodni? A Főigazgatóságok szintjén, külön humán területtel, külön képzéssel, ahova a már bizonyított, jó képességekkel rendelkező kollégák kerülhetnének? Könnyebb irányítás, nagyobb biztonság, gyorsabb reagálás. Persze ide minőségi járművek is kellenének, pár évente cserélve. A nem feliratozott autókról nem is beszélve.

Mintegy1400 km-nyi autópályával rendelkezünk mostanra, amiket pár kamerával ellenőrzünk. Direkt nem akar reagálni az állam(i szerv) a fejlődésre? Vagy csak akkorára duzzadt a magyar bürokrácia, hogy már 1400 km-nyi autópálya sem tűnik fel senkinek?

A bejegyzés trackback címe:

https://gombocmondja.blog.hu/api/trackback/id/tr107639514

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása